HL/OpFor vraagt telkens om CD?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 22:35
Ik heb HL generation, en bij mij so far geen problemen. Speel veel CS, daarom heb ik m.
Nu hoef(de) ik bij het spelen van HL, Opposing Forces (dat bij HL generation zit) of CS nooit een CD van HL of OpFor in mijn CD-speler te steken; kan altijd gewoon opstarten en spelen, ongeacht wat er in de speler zit :)

Om een maat van me ook kennis te laten maken met HL (en voornamelijk CS ;) ) heb ik hem MIJN HL Generation gegeven om even te proberen (zonder online te komen ivm de key - de mijne - uiteraard), en na install de CD weer mee naar mij thuis genomen.
Alleen, hij kan het niet spelen, want bij hém vragen HL én OpFor telkens om de originele CD in de computer te steken, terwijl zijn install precies gelijk is (met dezelfde key) aan de mijne.

Ik heb dat dus nog nooit gehad :?

Nu vond hij het uiteraard ook allemaal erg kewl, ook CS ;) , dus hij heeft gisteren zelf HL generation aangeschaft, en daar is het precies hetzelfde: HL en OpFor zijn niet op te starten zonder de CD in de player te steken (wat op zich geen probleem is, maar natuurlijk wel een beetje irritant, zeker omdat het blijkbaar niet nodig is)

Welke opties of whatever zie ik over het hoofd? De install die ik bij mijn maat heb uitgevoerd met mijn HL en die van hem zijn precíes gelijk aan de install die ik bij míj heb uitgevoerd :? :?

Hier even wat info:
mijne: PIII850, GF2, blabla, win98
zijne: PIII400, tnt2, bla, win98

Verwijderd

Probeer hl.exe is op te starten met de parameter -console

• Stefke
Al gedaan (ik wilde nl. in de console even kijken welke versie hij had om eventueel een - de juiste - noCD-crack te installen O-) ), maar:

zelfs als ik in het hoofdmenu van Halflife de console opstart vraagt ie om de CD :? (alléén bij die maat van me dus, bij mij niet)

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

heel erg vaag, ik speel ook altijd zonder de cd erin. Misschien moet je hem eens de retail geven/lenen.

Edit: oh sorry had niet gelezen dat hij het nu ook gekocht had. maar goed download de crack er dan voor of maak een virtuele drive.

Edit: (gaat lekker vandaag ;)) je kan er ook ff een iso van maken en die dan afspelen met daemon-tools.

• Stefke
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:01 schreef MM- het volgende:
heel erg vaag, ik speel ook altijd zonder de cd erin. Misschien moet je hem eens de retail geven/lenen.

Edit: oh sorry had niet gelezen dat hij het nu ook gekocht had. maar goed download de crack er dan voor of maak een virtuele drive.

Edit: (gaat lekker vandaag ;)) je kan er ook ff een iso van maken en die dan afspelen met daemon-tools.
Sja:
- mijn retail op mijn computer: no prob

- mijn retail op zijn computer: vraagt CD :?

- zijn retail op zijn computer: vraagt CD :?

En die CD vraagt ie dus bij het opstarten van het spel, het laden van een savegame, het opstarten van de console.
En ook bij Opposing Forces (ook de retail van hL generation dus).
De registratiecodes zijn ook allemaal juist ingegeven overigens.

Hij heeft al geprobeerd om op mijn retail een CD-crack te installen maar dat lukte niet (nou is hij nog niet echt thuis in dat soort dingen, dus daar zou het aan kunnen liggen)

Maar dan nóg....zou het iets met zijn computer te maken hebben? Wát in hemelsnaam....

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb hetzelfde probleempje, bij mij is alles flex, bij een vriend van mij altijd rotzooi. Ik weet nog toen ik hem had geïnstalleerd, had ik er gelijk een patch overheen gegooid, ik meen 1.1.0.6 Toen was er dus niets aan de hand.

• Stefke
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:16 schreef -polle- het volgende:
Ik heb hetzelfde probleempje, bij mij is alles flex, bij een vriend van mij altijd rotzooi. Ik weet nog toen ik hem had geïnstalleerd, had ik er gelijk een patch overheen gegooid, ik meen 1.1.0.6 Toen was er dus niets aan de hand.
met rotzooi bedoel je dat CD gebeuren?

Bij die maat van me is ie geupdate tot v1.1.0.5 (bij installatie van Opposing Forces werd eerst HL geupdated van 1101 oid naar 1105)

Ik kan me NIET voorstellen dat als ik bij hem HL update naar 1106 of 1107 ineens die CD niet meer gevraagd wordt (maar het zou natuurlijk kunnen). Die update zit in de planning ...
Pagina: 1