foto's begrafenis delen met een grote groep mensen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vraagje met betrekking tot iCloud foto's delen met een grote groep:

ik heb gisteren een begrafenis gehad van een dierbare, ik had daar op verzoek van de nabestaande enkele foto's en video's gemaakt.
Dit materiaal heb ik een aparte album geplaatst, vervolgens een url aangemaakt (via de Filmrol) en deze in een mail verstuurd naar een zeer grote groep mensen.
Nu is het dit voor een grote groep mensen prima in orde en is het album prima in te zien, maar ook een groep mensen krijgt de volgende melding: ''Er heeft zich een fout voorgedaan. Er heeft zich een netwerkfout voorgedaan.''
Ik wil uiteraard graag dat iedereen toegang heeft tot dit album dat ik heb aangemaakt voor deze begrafenis.

Kunnen jullie mij op weg helpen naar een oplossing hiervoor? dank!

Beste antwoord (via _Bailey_ op 28-05-2021 15:00)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Laat ik vooraf beginnen met het aanbieden van mijn condoleances.

Ik zou dit soort dingen idd niet zo graag via iets als een icloud delen, maar eerder zorgen dat de files via een "fire & forget" transfer dienst bij de familie terecht komt. Iets als wetransfer is daar ideaal voor. Men kan daarna zelf bepalen waar ze het in opslaan, sommigen zullen het in hun google drive/onedrive willen zetten, anderen op hun NAS, etc...

Los van alles maar publiek/'raad de URL' zetten, is het lastig om zoiets te delen omdat je men eigenlijk een ecosysteem/verificatie in dwingt als je via een dienst als icloud/onedrive/google drive iets met een select aantal mensen wil delen wat niet zelf in dat ecosysteem zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 28-05-2021 08:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• staxas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10 13:56
Als de set foto's niet te groot is en je wilt er vanaf zijn, kan je mensen ook een wetransfer sturen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Laat ik vooraf beginnen met het aanbieden van mijn condoleances.

Ik zou dit soort dingen idd niet zo graag via iets als een icloud delen, maar eerder zorgen dat de files via een "fire & forget" transfer dienst bij de familie terecht komt. Iets als wetransfer is daar ideaal voor. Men kan daarna zelf bepalen waar ze het in opslaan, sommigen zullen het in hun google drive/onedrive willen zetten, anderen op hun NAS, etc...

Los van alles maar publiek/'raad de URL' zetten, is het lastig om zoiets te delen omdat je men eigenlijk een ecosysteem/verificatie in dwingt als je via een dienst als icloud/onedrive/google drive iets met een select aantal mensen wil delen wat niet zelf in dat ecosysteem zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 28-05-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
bedankt voor jullie reacties @staxas en @Umbrah .

Ik ga me eens verdiepen in wetransfer en daar een album aanmaken en deze vervolgens delen met de groep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 22:17
We transfer is éénmalig uploaden van een zip. Ik kan mij wel voorstellen dat niet iedereen 'm direct download, dus ik zou de foto's niet weggooien.

Al denk ik niet dat je daarvan foto's weggegooid. Goed gedaan! En uiteraard gecondoleerd!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
DiedX schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:10:
We transfer is éénmalig uploaden van een zip. Ik kan mij wel voorstellen dat niet iedereen 'm direct download, dus ik zou de foto's niet weggooien.

Al denk ik niet dat je daarvan foto's weggegooid. Goed gedaan! En uiteraard gecondoleerd!
bedankt.

Ik zal de foto's zeer zeker niet verwijderen. Deze blijven in mijn Filmrol in een apart album staan.
Pagina: 1