Gebruik nu KODI op Sony TV, moet mogelijk anders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:07
Hoi

Ik heb nu een Synology NAS (DS213+) met daarop een zooi filmbeeld. Ik laat dat afspelen op mijn Sony TV mbv Kodi dat is geinstalleerd op mijn Sony TV.

Ivm upgrad eTV ben ik aan het kijken en mijn voorkeur (ivm aanschaf PS5) gaat wel heel erg uit naar en LG TV. En daar ontstaat het probleem. Daar kan geen Kodi op. Nu zou ik mbv bijv een mediaplayer dit op kunnen vangen, echter heeft het voordeel van KODI dat de WAF factor heel hoog is en dat hij oa de ondertitels meeneemt.

Is er een manier om dit op een niet android TV te doen? Maar waarbij ik niet een xtra apparaat (als in losse mediaplayer) moet aanschaffen en de WAF factor dus heel groot is?
Het hoeft dus geen KODI te zijn als het maar aan te sturen is via de afstandsbediening van de TV

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 28-05-2021 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:01
Nope gaat niet lukken op WebOS. Op bijvoorbeeld een Shield kun je Kodi installeren maar heb je dus wel een extra kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:17
@maartend Waarom naar LG gaan als je nu heel erg tevreden bent met Sony?
Sony maakt naar mijn mening wel de betere TV's. En in hun oled tv's zit toch een LG scherm, dus heb je toch iets van LG :P
Verder is Google bezig om android beter te laten samenwerken met TV's waardoor je je telefoon beter als afstandsbediening kan gebruiken.
Wil je toch persé een LG zonder android TV is de makkelijkste oplossing toch een extra kastje in de vorm van een player ala Nvidia Shield of een goedkopere chinese versie.

[ Voor 44% gewijzigd door chrisborst op 28-05-2021 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10 22:29
Via xplay kun je rechtstreeks vanaf je Nas met plex streamen naar webos. https://xplay.itkey.ru/
Gebruikt het op een 55c7 icm ds215. Alleen de ingebakken ondertiteling werkt niet. Srt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bulldock schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:32:
Via xplay kun je rechtstreeks vanaf je Nas met plex streamen naar webos. https://xplay.itkey.ru/
Gebruikt het op een 55c7 icm ds215. Alleen de ingebakken ondertiteling werkt niet. Srt wel.
Thnx. Maar dan stopt het ook, gebruik nl. ook veel ingebakken ondertiteling

Maar ik ga toch eens deze optie bekijken

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 28-05-2021 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
Plex kan je zo instellen dat de srt er automatisch bijgezocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Ik heb zelf trouwens daarnaast een Intel nuc draaien om meer mogelijkheden en controle te hebben op media gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bulldock schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:38:
Ik heb zelf trouwens daarnaast een Intel nuc draaien om meer mogelijkheden en controle te hebben op media gebied.
Ik heb ook een NUC voor Home assistant oa. Werkt allemaal goed voor mij, maar de lady wil dit allemaal werkend hebben zonder last van t ehebben. Dus zoals idd film starten is KODI starten met zqelfde AB als TV wordt bediend en gewoon kijekn. Net zoals ze naar netflix kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:18
maartend schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:49:
[...]

Ik heb ook een NUC voor Home assistant oa. Werkt allemaal goed voor mij, maar de lady wil dit allemaal werkend hebben zonder last van t ehebben. Dus zoals idd film starten is KODI starten met zqelfde AB als TV wordt bediend en gewoon kijekn. Net zoals ze naar netflix kijkt
Hoe heb je het uit eindelijk opgelost?

Hier ook een Synology NAS en Sony 4K TV en ga nu overstappen naar een LG OLED. Maar ik wil KODI ook zo simpel mogelijk beschikbaar houden. Ik denk nu eraan om Google TV te kopen (maar dan heb je weer een speciale adapter nodig met LAN, want wil geen Wi-Fi).

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 10-06-2022 09:41 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Jumpman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:39:
[...]

Hoe heb je het uit eindelijk opgelost?
woonkamer verbouwt en grotere TV gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:18
maartend schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:18:
[...]

woonkamer verbouwt en grotere TV gekocht.
Weer een Sony?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Pagina: 1