Beeldscherm voor thuis

Pagina: 1
Acties:

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-11-2025
Hoi tweakers,

Ik ben op zoek naar een beeldscherm voor mijn moeder voor thuiswerken die ze aan kan sluiten op haar laptop.

Beeldscherm mag max 200 euro zijn.

Welk formaat/ resolutie? 24 inch? Wat is gangbaar?
Niet voor gamen/ video editen, dus hoeft geen 120+ hz
Wat voor type paneel? IPS? Geen idee wat er nu conform is tegenwoordig.
Minimum Helderheid/ kleuren?

liefst bestelt ze bij coolblue omdat ze het thuisbezorgen, ander filiaal mag ook regio Den Haag.
(Liever geen tweedehands)

Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt :)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

• HansAnderson
Greatsword schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:17:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Excuus, deze heb ik gevonden (via alternatieven best buy februari 2021 monitoren onder 200 euro), maar ik heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten qua verschillen:

pricewatch: Samsung LS24R650FDU Grijs, Zwart
pricewatch: Iiyama G-Master GB2470HSU-B1 Zwart

[ Voor 5% gewijzigd door HansAnderson op 27-05-2021 22:24 ]

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Voordat je naar een scherm kijkt is het handig om een paar dingen te weten van te voren.
Om welke laptop gaat het? Invb met de aansluitingen en versies hiervan.
Op basis daarvan kan je een scherm halen, het heeft namelijk geen zin om €200 uit te geven als je laptop het scherm niet goed kan aansturen en je dus veel beter een wat goedkopere scherm had kunnen halen.

• HansAnderson
Betreft een elitebook 830 G7 i5, maar ik kan helaas niet achterhalen welke generatieprocessor het is en welke videokaart omdat mijn moeder in den haag woont en ik nu momenteel in amsterdam ben.
(is een laptop van haar werk, ze is docent)

[ Voor 32% gewijzigd door HansAnderson op 29-05-2021 01:02 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Heeft ze een studeerkamer of is het voor erbij op de keukentafel? In dat laatste geval kun je een portable extern scherm overwegen?

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Zover ik zie zit er een uhd 620 en hdmi 1.4 + dp/thunderbolt 1.2 op al die modellen. Dat zit wel goed.
Je hebt dan heel wat opties en ligt het puur aan smaak. https://tweakers.net/pric...91764%3B1628324%3B778437/
Wilt ze een groot scherm voor veel werk ruimte? Kan je de 29inch lg pakken.
Wilt ze meer een normaal 24 inch formaat met hoge hz(dus alles zal heel vloeiend aanvoelen, ook heel fijn als er niet gegamed word) zou je de asus of Iiyama pakken.
Wilt ze gewoon een goed scherm zonder veel poespas neem de goedkopere Iiyama(enige minpunt is een TN paneel wat slechtere kijkhoeken met zich mee brengt)

Een draagbare monitor kan ook nog iets zijn als ze veel van plek verwisseld zoals pricewatch: ASUS ZenScreen MB16AC Grijs

[ Voor 4% gewijzigd door Fusi0nking op 29-05-2021 01:22 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Move --> CAA

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• 99ruud99
  • Laatst online: 17:33
Ik zou gewoon voor 24-25 inch gaan. Dat is al prima groot, zonder meteen gigantisch zijn

• HansAnderson
Hoi, dankjewel voor jullie snelle reacties. Ik moest even op mijn moeder wachten welke schermgrootte ze wilde hebben (excuses voor mijn verlate reactie), ze wilde gewoon 24 inch (ze moest dit bij haar werk opmeten) en mocht maximaal 200 euro besteden:

In eerste instantie wilde ik deze bestellen pricewatch: Iiyama G-Master GB2470HSU-B1 Zwart

Na bellen met coolblue nog een ander alternatief gevonden met een betere helderheid (woonkamer heeft veel licht), is wel een VA panel ipv IPS, maar ze heeft het alleen nodig voor tekstbewerken (en heeft ook een hoge hz):
pricewatch: Philips E-line 242E1GAEZ/00 Zwart

(ben benieuwd of jullie het eens zijn met de keuze of dat jullie toch voor de liyama zouden gaan?)

Allemaal bedankt voor de input :)

[ Voor 17% gewijzigd door HansAnderson op 09-06-2021 18:31 ]

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:19
Persoonlijk ben ik absoluut geen Phillips fan door ervaring en zou die dus ook nooit kiezen.
Ik heb onlangs een iiyama ProLite XU2492HSU-B1 gekocht voor € 139,= en die bevalt mij zeer goed qua scherpte en helderheid door het IPS beeld. Bij deze monitor zitten ook de aansluitkabel voor aan een laptop, als ik mij niet vergis.

Op de site van Coolblue kan je verschillende monitoren heel mooi naast elkaar vergelijken, waardoor je gemakkelijker een keuze kan maken. Ook staat bij hun uitleg bij hetgeen wat bedoeld wordt.

Maak een goede keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door jovadca op 10-06-2021 17:31 ]

Pagina: 1