Inhoud 1 app op tweede monitor tonen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 10:41
Vraag:
Is het mogelijk om op een computer met 2 monitoren bij het open staan van meerdere apps op de 2e monitor maar 1 app laten zien?

Toelichting:
Het is een opstelling van een soort kassa. Achter de balie staat monitor 1 waarop het handig is meerdere programma's open te hebben, waaronder een kassa tool. Op het tweede scherm zou ik graag alleen een kloon van die kassa app zien.

Wie heeft er een oplossingsrichting of weet een tool die dat kan realiseren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-06 11:07
Welke kassasoftware?
Ik zou dit proberen, niet zeker of het zo werkt:

Kassa software in een VM

Machine OS gebruikt alleen 1, de VM 1 en 2

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-06-2021
Dan kan je alsnog de vensters verslepen
Tenzij je een losse GPU gebruikt, en daar een scherm op, die met passthrough toewijst aan een VM en op die GPU maar 1 scherm aansluit.

Is het technisch mogelijk? Ja, maar al met al wel een gedoe en losse, dure extra videokaarten nodig.
Zou dit idee gelijk loslaten.

Software bepaald niet op welk scherm het komt.
Dat wordt door het OS bepaald.

Denk dat je beste optie is, kijken wat je kan doen met bv Powertoys, of Auto-IT / Auto-hotkey om daarmee steeds het betreffende venster fullscreen te maken op het tweede scherm.
Dit voorkomt echter niet dat je andere vensters er handmatig overheen sleept.

Een "kloon" van de kassa applicatie , dat gaat denk ik niet werken.
Of je moet gaan frotten met bv obs studio , en een capture van het venster 'streamen' naar een ander scherm (vlc of zo). Ook dat is hobby gepruts eerste orde en levert je alleen maar ergenis op.

Vwb kloon; applicatie fullscreen maken, en dan op andere computer de eerste met Teamviewer of anydesk of zo overnemen, is een manier om het beeld enigszins te 'klonen'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34
Waarom een kloon en niet gewoon het kassa programma zelf?
Anyway, dit lijkt wel te doen wat je wil volgens mij: https://www.actualtools.com/articles/detail.php?ID=1382

[ Voor 50% gewijzigd door sig69 op 27-05-2021 19:56 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 10:41
sig69 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:53:
Waarom een kloon en niet gewoon het kassa programma zelf?
Anyway, dit lijkt wel te doen wat je wil volgens mij: https://www.actualtools.com/articles/detail.php?ID=1382
Alvast dank voor de reacties!
In de tekst te lezen zou dit een tool kunnen zijn die dat biedt. Ook nog 30 dagen te proberen, die poging ga ik wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:31
NodeJS en electron kun je prima een capture van 1 window maken en in een los venster krijgen. Losse venster kun je ook nog wel automatisch full screen op 2e monitor starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-06 11:07
flubbr schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:49:

Software bepaald niet op welk scherm het komt.
Dat wordt door het OS bepaald.
Hm, denk dat kassasoftware daar anders over denkt.

die claimt scherm 2 volledig, maar dat is niet het probleem; het gebruikersscherm moet in een venster, met andere de mogelijkheid om andere vensters te openen die niet op scherm twee komen.

[ Voor 28% gewijzigd door Tens op 28-05-2021 14:02 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 15:23
Met https://www.realtimesoft.com/ultramon/ kun je het programma weergeven op de 2e monitor.
Als het programma niet zichtbaar is op de eerste monitor toont de 2 niets...
Pagina: 1