Glasvezel doorgebroken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:05
Sinds vanochtend spontaan geen internet meer hier. Betreft KPN glasvezel netwerk. Heel het appartement heeft geen internet (tenzij Ziggo). Ik zit zelf bij Online.nl, maar gaat via KPN netwerk.

Nu is de storing gemeld en is KPN het aan het onderzoeken. Nog geen update.

Nu worden er graafwerkzaamheden uitgevoerd een paar meter verderop. Er gaan via via geruchten dat ze glasvezel hebben geraakt c.q. hebben doorbroken.

Als dat zo is, heeft iemand enig idee hoe lang de herstelwerkzaamheden gaan duren? Praten we over dagen of weken?

Dit vraag ik omdat ik fulltime thuiswerk en dan zo snel mogelijk samen met mijn werkgever een oplossing moet gaan zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat kan wel even duren. Snelste oplossing is je telefoon als AP inzetten en de evt extra kosten bij je werkgever declareren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:25

Mojo

The Power Within

Laat in elk geval alle bewoners zonder diensten de provider bellen. Dan wordt een grotere storing sneller herkend en kan er mogelijk wat sneller actie ondernomen worden.

Grote storingen worden met een bekende locatie waar de schade zit doorgaans wel snel hersteld. Maar 24u zou an sich niet gek zijn, vooral zo laat op de middag helaas. :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:11
https://www.gelderlander....-glasvezelbreuk~a72cf138/

- 's ochtends kapot
- 's middags lasploeg erbij

In die situatie heeft het 12 dagen geduurd, maar dat kwam omdat ze er niet goed bij konden e.d. Opzich wordt er dus wel snel actie ondernomen zoals ik het lees.

Het lasproces: YouTube: Een kijkje bij de glasvezellassers

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 27-05-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan in een dagje opgelost zijn:

Ik had ooit eens in de morgen geen internet meer. Wel connectie met de straatkast volgens de router, maar geen PPOE signaal. Een uurtje later kwam er een mannetje van AllLinq eens poolshoogte nemen wat er mis was in die kast, en ik liep toevallig langs. Met toestemming mocht ik over zijn schouder kijken waarna hij constateerde de er geen 'glas' binnenkwam. Gelukkig kon ik de beste man vertellen dat even verderop in de straat graafwerkzaamheden waren die ook iets met glasvezel deden. Helaas net op dat moment reden die lui weg, waarna die AllLinq man pissed-off raakte en zelfs aan mij vroeg ik ik hun kenteken en bedrijfsnaam wist. :+
Afijn, hij ging op onderzoek uit... :P

Geen idee wat er toen allemaal gebeurde, maar die avond werd de glasverbinding naar de straatkast weer gerepareerd...

[ Voor 1% gewijzigd door AW_Bos op 28-05-2021 21:33 . Reden: Naam fix... het is AllLinq zoals in dit topique werd opgemerkt. ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Glasvezelkabels kunnen ze lassen. Dat gaat volledig automatisch en is zo gepiept. Maar alle rompslomp er omheen kan wel een dingetje zijn ja. Ervaring? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brakkebenny
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-10 14:07
@Cheezborger

Ik heb 2 weken geleden precies hetzelfde gehad. Gebeld met KPN, kreeg 100GB databundel die meteen actief is. Woensdagochtend begin storing. Zaterdag monteur, kon het niet oplossen. Volgende woensdag 2e monteur die betere meetapparatuur had, bleek kabelbreuk 800m verderop. Hij heeft via de zaak lasploeg geregeld. Donderdagochtend weer internet. Er zaten feestdagen tussen.

Edit: typo's

[ Voor 5% gewijzigd door brakkebenny op 28-05-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
brakkebenny schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:01:
@Cheezborger
Gebeld met KPN, kreeg 100GB databundel die meteen actief is.
Dit werkt uiteraard alleen wanneer je een abonnement van KPN (of mogelijk een dochterbedrijf) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:05:
[...]
Dit werkt uiteraard alleen wanneer je een abonnement van KPN (of mogelijk een dochterbedrijf) hebt.
Prepaidkaartje van een paar eurie halen en klaar 👍 (als je geen KPN hebt als mobiele provider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:47

FreakNL

Well do ya punk?

Hoe groot is je WG? Hier kunnen we gewoon een data-simkaart met dongle (of zelfs router) krijgen als dat nodig is voor werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zag deze vanmiddag in een ander topic: https://evenwifi.nl/ (geen banden mee) maar anders ook KPN vragen om dergelijke oplossingen (zeker als je Hussel hebt zou dat moeten kunnen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:33

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Cheezborger schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:44:
Sinds vanochtend spontaan geen internet meer hier. Betreft KPN glasvezel netwerk. Heel het appartement heeft geen internet (tenzij Ziggo). Ik zit zelf bij Online.nl, maar gaat via KPN netwerk.

Nu is de storing gemeld en is KPN het aan het onderzoeken. Nog geen update.

Nu worden er graafwerkzaamheden uitgevoerd een paar meter verderop. Er gaan via via geruchten dat ze glasvezel hebben geraakt c.q. hebben doorbroken.

Als dat zo is, heeft iemand enig idee hoe lang de herstelwerkzaamheden gaan duren? Praten we over dagen of weken?

Dit vraag ik omdat ik fulltime thuiswerk en dan zo snel mogelijk samen met mijn werkgever een oplossing moet gaan zoeken.
Even vragen aan de (helpdesk-)medewerker of deze op LaDiDa kan kijken, die is de interne KPN storingspagina waarbij dit soort incidenten meestal wel wordt vermeld.

@AW_Bos Allinq is AFAIK idd de fieldservice partij waar KPN zaken mee doet.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:32:
[...]

@AW_Bos Allinq is AFAIK idd de fieldservice partij waar KPN zaken mee doet.
Thanks! Ik heb het aangepast! :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 14:22

lSltAlKeR

Time destroys everything!

AW_Bos schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:36:
Kan in een dagje opgelost zijn:

Ik had ooit eens in de morgen geen internet meer. Wel connectie met de straatkast volgens de router, maar geen PPOE signaal. Een uurtje later kwam er een mannetje van AllLinq eens poolshoogte nemen wat er mis was in die kast, en ik liep toevallig langs. Met toestemming mocht ik over zijn schouder kijken waarna hij constateerde de er geen 'glas' binnenkwam. Gelukkig kon ik de beste man vertellen dat even verderop in de straat graafwerkzaamheden waren die ook iets met glasvezel deden. Helaas net op dat moment reden die lui weg, waarna die AllLinq man pissed-off raakte en zelfs aan mij vroeg ik ik hun kenteken en bedrijfsnaam wist. :+
Afijn, hij ging op onderzoek uit... :P

Geen idee wat er toen allemaal gebeurde, maar die avond werd de glasverbinding naar de straatkast weer gerepareerd...
Je hebt altijd nog zo iets al de WION en de KLIC. Je mag er vanuit gaan dat die gasten in de straat een KLIC melding opzak hebben en vergunning of meldingsplicht hebben gedaan bij de gemeente.
De dader is dan ook zo achterhaald.

Als er 5 of meer huishoudens in de straat (DP) zijn geraakt is de hersteltijd meestal binnen 6 uur. SLA en als er een zakelijke gebruiker tussen zit heb je wellicht het geluk dat het binnen 2 uur is hersteld.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@MisteRMeesteR / @AW_Bos De aan te sturen partij kan ook nog VolkerWessels zijn maar als er niet bekend is waar de storing/breuk zich bevindt dan gebeurd er niet veel. Online = WholeSale en die partij zal dus met een melding moeten komen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 14:22

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Will_M schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 02:06:
@MisteRMeesteR / @AW_Bos De aan te sturen partij kan ook nog VolkerWessels zijn maar als er niet bekend is waar de storing/breuk zich bevindt dan gebeurd er niet veel. Online = WholeSale en die partij zal dus met een melding moeten komen?
Allinq in dit geval.

Maar naast VWT hem je ook nog Van Gelder Prysmian Group BAM Infra en Spitters welke in de landen en heel wat kleinere spelers welke werken voor de telco's

Speedtouch freak

Pagina: 1