Al lange tijd maak ik gebruik van een VM:
Sinds een paar weken, ben er al een tijd mee aan het stoeien, krijg ik bij het starten van die machine eindeloos veel foutmeldingen op het scherm. De meldingen beginnen rechts boven en volgen elkaar in rap tempo op, waardoor direct het scherm vol staat.
:fill(white):strip_exif()/f/image/5XT67FqYAUFduQwE7NjwsBGc.png?f=user_large)
Dit lijkt iets te maken te hebben met het display, ik vermoed de guest additions, maar ik kan deze specifieke meldingen verder nergens terugvinden. Zoals je ziet verdwijnen alle schermen achter de notifications, dus zit ik met CTRL-ALT-Fx in terminal schermen te werken.
Duik ik het system login , staan daar wel duizenden van dit soort regels:
Daar zal het dan mee te maken hebben. Het kan bijna niet anders als dat ik wat te enthousiast ben geweest met een update/upgrade, waardoor er nu ergens een mismatch in software plaatsvindt.
Meestal kom ik er met wat zoekwerk wel uit, maar deze is hardnekkig. Inmiddels via het bootmenu terug naar oude(re) versies van de kernel, verschillende versies guest additions geprobeerd, zonder resultaat.
Voordat ik nu met de botte bijl door het systeem ga en meer kapot maak dan me lief is... welke stappen kan ik nu het beste uitvoeren om meer te weten te komen? Hoe kom ik er achter wat echt het probleem is?
- Linux Lite VM (nu Linux 4.4.0-210-generic)
- VirtualBox (v6.1.22 r144080).
Sinds een paar weken, ben er al een tijd mee aan het stoeien, krijg ik bij het starten van die machine eindeloos veel foutmeldingen op het scherm. De meldingen beginnen rechts boven en volgen elkaar in rap tempo op, waardoor direct het scherm vol staat.
:fill(white):strip_exif()/f/image/5XT67FqYAUFduQwE7NjwsBGc.png?f=user_large)
Dit lijkt iets te maken te hebben met het display, ik vermoed de guest additions, maar ik kan deze specifieke meldingen verder nergens terugvinden. Zoals je ziet verdwijnen alle schermen achter de notifications, dus zit ik met CTRL-ALT-Fx in terminal schermen te werken.
Duik ik het system login , staan daar wel duizenden van dit soort regels:
code:
1
2
3
4
5
6
| 00:03:38.418634 VMMDev: Guest Log: VGDrvCommonIoCtl: Unknown request iFunction=0xc3a05602 stripped size=0xc0005602 00:03:38.418690 VMMDev: Guest Log: VGDrvCommonIoCtl: Unknown request iFunction=0x5609 stripped size=0xc0005609 00:03:38.428523 VMMDev: Guest Log: VGDrvCommonIoCtl: Unknown request iFunction=0xc020560a stripped size=0xc000560a 00:03:38.428575 VMMDev: Guest Log: VGDrvCommonIoCtl: Unknown request iFunction=0x5609 stripped size=0xc0005609 00:03:38.442269 VMMDev: Guest Log: VGDrvCommonIoCtl: Unknown request iFunction=0xc3a05602 stripped size=0xc0005602 00:03:38.442322 VMMDev: Guest Log: VGDrvCommonIoCtl: Unknown request iFunction=0x5609 stripped size=0xc0005609 |
Daar zal het dan mee te maken hebben. Het kan bijna niet anders als dat ik wat te enthousiast ben geweest met een update/upgrade, waardoor er nu ergens een mismatch in software plaatsvindt.
Meestal kom ik er met wat zoekwerk wel uit, maar deze is hardnekkig. Inmiddels via het bootmenu terug naar oude(re) versies van de kernel, verschillende versies guest additions geprobeerd, zonder resultaat.
Voordat ik nu met de botte bijl door het systeem ga en meer kapot maak dan me lief is... welke stappen kan ik nu het beste uitvoeren om meer te weten te komen? Hoe kom ik er achter wat echt het probleem is?
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.