Ik wil absoluut niet denigrerend over komen maar ik heb zelf een beetje moeite met een aantal zaken hier. Ik zie het volgende voorbij komen: MT, directie, directeur, team lead, lead developer, product manager en R&D lead.
Mag ik gewoon even zeggen dat ik dit allemaal hoogst irrelevant vind voor een "bedrijf" (10 personen) met een "team" (3 personen)" die mogelijk al jaren bestaat (althans jij zit er al 3 jaar).
Het is eigen van alles wat, en niet echt in één functie te omschrijven (zie je vaker bij kleine bedrijven).
Dit zie je vooral bij bedrijven die niet groeien en klein blijven, waardoor allerlei randzaken bij personen worden gelegd die daar eigenlijk niet mee bezig moeten zijn. Mijn ervaring is dat er maar weinig bedrijven bewust klein blijven, en dat het met name komt door gebrek aan visie/ontwikkeling/leiderschap/whatever.
Maar goed, ik mis heel wat context. Voor het zelfde geld is het een high performant bedrijf die miljoenen omzet met een klein team van experts. Alleen dan zou je nu niet 3k verdienen. Dus ik gok er gewoon even op dat ik een beetje gelijk heb met mijn gedachte.
Derhalve wil ik je eigenlijk vragen: wat wil jij nu? Wil je een fancy titel of wil je echt impact maken in wat je doet en door blijven groeien? Ik heb namelijk het idee dat jij in 3 jaar tijd best gegroeid bent, maar het bedrijf niet. Die zweverige functie 'eisen' klinken niet perse als verantwoordelijkheden maar het oppakken van werk omdat er te weinig FTE is.
Want als je echt verantwoordelijk zou zijn, dan heb je budgetten en mandaten om je daarin te ondersteunen en wordt je voor de verantwoordelijkheid ook beloond (lees: passend salaris).
Als ik in jouw situatie zat dan zou ik zelf twee opties gaan evalueren.
1: Ik zou gaan zitten met de eigenaar en zijn/haar visie vragen voor de korte & lange termijn van het bedrijf. Ik zou daarnaast kritische vragen stellen over de afgelopen groei (of het gebrek daarvan). Als ik een goed gevoel heb, zou ik zoeken naar oplosrichtingen om eventuele uitdagingen/problemen te kunnen gaan oplossen. Dat zou ik dan pitchen om hier dan ook daadwerkelijk mandaat en bijbehorende rol/functie in te krijgen. Zo word je eigen waarde ook beter verkoopbaar. Immers jouw voorstel/rol moet groei verwezenlijken. Derhalve zou er meer funds zijn voor je eigen salaris
2: Serieus overwegen of mijn eigen groei niet gestagneerd word door het bedrijf. Toen ik ~10 jaar geleden werd gevraagd om "Manager IT" te worden was ik in eerste instantie best blij. Manager IT. damn. Echter na sparren met diverse mensen uit mijn netwerk had ik ook wel een wake-up call. In plaats van daar manager IT te worden, ging ik naar een groter bedrijf als medior 'engineer' / programmeur. Die manager titel zegt geen saus als het bedrijf IT niet als core business heeft en je manager bent van een afdeling van 7 personen. Dat was mijn beste beslissing ooit geweest.
En om dan nog wel concreet antwoord op je vraag te geven; ik denk dat je er maar weinig bij krijgt. Uiteindelijk is het een som van de winst van het bedrijf t.o.v. het aantal personen. Zolang het bedrijf niet groeit, is er ook minder aan jou uit te delen. Dus tenzij het team 5-10 personen, en het bedrijf 20+ gaat worden, dan zie ik mindere groei voor je zelf en je salaris. De 3000-3300 zal dan eerder naar de 3200-3400 gaan.