Modem + Acces Point + router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedricdp
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-10-2022
Beste, aangezien ik toch wel een leek ben op het gebied van netwerken heb ik een vraag.
Aangezien het internet op de eerste verdieping niet zo schitterend is dacht ik hier eventueel een router aan te sluiten. In het tuinhuis bevindt zich al een acces point. Zou dit voor problemen kunnen zorgen? Indien dit mogelijk is, waar dien ik op te letten bij het instellen van de router? dienen er ook aanpassingen te gebeuren aan de modem/acces point?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2WwByVCnwWyyqyycZP1Z0X7WRU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pYNwn0v9ZJfPcvd1ay7EsGHk.png?f=user_large

Beste antwoord (via rens-br op 27-05-2021 12:18)

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-05 13:26
Mocht je hem nog niet gekocht hebben zou ik er geen router voor gebruiken maar gewoon een AP.
Maar vermoedelijk gezien je vraag heb je de router al.

Dus op de volgende zaken sowieso letten:
Op de router de DHCP server uitschakelen
De kabel vanaf het modem naar de router gewoon in een LAN poort drukken! Dus niet in de WAN poort. (Kan ook wel, maar dan moet je wat andere zaken instellen en krijg je mogelijk andere problemen)

Richard

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Kan prima, let wel even op het verschil tussen een acces point, modem , router en wifi repeater.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:13
De router moet dan wel geconfigureerd worden als Accesspoint. Je Telenet modem is namelijk een modem/router combinatie en twee routers in hetzelfde netwerk gaat niet goed.

Dus je kan ook gewoon een extra accesspoint kopen en aansluiten.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-05 13:26
Mocht je hem nog niet gekocht hebben zou ik er geen router voor gebruiken maar gewoon een AP.
Maar vermoedelijk gezien je vraag heb je de router al.

Dus op de volgende zaken sowieso letten:
Op de router de DHCP server uitschakelen
De kabel vanaf het modem naar de router gewoon in een LAN poort drukken! Dus niet in de WAN poort. (Kan ook wel, maar dan moet je wat andere zaken instellen en krijg je mogelijk andere problemen)

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedricdp
Oke alvast bedankt check dan eerst best even of ik de router kan instellen als Acces point!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedricdp
richardboer, inderdaad enkele routers ter beschikking dus dacht het daarmee te proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:13
Deze had je misschien ook al gevonden: [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

Staat nog wat meer nuttige informatie in als je een router wil gebruiken als AP.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedricdp
Even een update heb deze oude AP nog liggen daarmee eens proberen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJYEZdUk2DSG0Sh0eM6BsVUpCJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v80O4AuW8wVKyDinLyodSUKt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niet doen. Dat ding ziet eruit alsof het uit de steentijd stamt: wschl Fast Ethernet en 802.11g.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1