Bestanden delen met FileZilla server werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KruimelTuimel
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-06-2021
Goedenavond,

Ik wil graag bestanden delen tussen mijn Ubuntu systeem en Windows systeem. Ik dacht ik zet even een Filezilla server aan op Windows, zoals ik dat 15 jaar geleden ook deed en ik hatseflats het IP adres in Filezilla op Ubuntu maar het werkt niet, ik krijg het niet meer voor elkaar.
Deze twee pc´s zijn alleen met hetzelfde Wifi netwerk verbonden.

Via Filezilla op het W10 systeem heb ik een Host `Localhost` gemaakt met een poortnr, en een gebruiker.

Als ik het IP-adres van deze localhost probeer werkt het niet, de ip-adressen die ik via CMD, Ipconfig kan vinden werkt ook niet, het IP adres van watismijnip.nl werkt ook niet.

Er komt geen enkele vorm van logging op de server binnen.

Ook als ik van mijn W10 systeem op mijn W10 systeem probeer in te loggen werkt het niet, ik moet er wel bij zeggen dat ik via W10 de file explorer open en daar ftp:// IP ADRES in voer.

Weet iemand wellicht wat ik fout doe?
Misschien handig om te weten, Ziggo kleine connectbox

Opgelost, had met mijn stomme hoofd een / aan het einde van mijn IP adres in de passive mode settings gezet 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door KruimelTuimel op 26-05-2021 19:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je reactie afgeplitst vanaf Het grote IPv6 topic, omdat het daar nogal offtopic was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Geef eens meer informatie over hoe alles is ingesteld. Wat zijn de IP adressen (externe niet noemen, intern kan geen kwaad), poorten, hoe is het WiFi netwerk ingesteld, etc.

Eventueel screenshots van hoe alles is ingesteld in FileZilla kunnen ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruimelTuimel
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-06-2021
Cpt.Morgan schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:34:
Geef eens meer informatie over hoe alles is ingesteld. Wat zijn de IP adressen (externe niet noemen, intern kan geen kwaad), poorten, hoe is het WiFi netwerk ingesteld, etc.

Eventueel screenshots van hoe alles is ingesteld in FileZilla kunnen ook helpen.
Bedankt voor je reactie, ondanks dat ik het opgelost dacht te hebben doet hij vandaag weer heel erg lastig en lijkt er geen verbinding mogelijk.

Ik ben geen expert maar ik ga zo veel mogelijk informatie geven.

Windows 10 met filezilla server, poort 800. Server localhost (127.0.0.1) met als interne IP 192.168.178.52

Ik heb de poorten in Windows Firewall open gezet en in de connectbox, ook als ik de firewall helemaal uit schakel is er geen verbinding mogelijk.

Met deze instellingen kon ik gisteren in de avond via beide, deze website https://ftptest.net/, en mijn linux systeem inloggen op mijn server. Ik moest dan mijn externe IP adres gebruiken wat ik via www.watismijnip.nl heb gevonden.

Normaal kreeg ik nog wel eens de melding dat de connection refused was, verkeerde gebruikersnaam, wachtwoord of een socket error, nu is er helemaal niets te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMg5GaVEieNiWKznL2K3lqjoxi8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7lplI0Apxde1pS8rpz7Ag03T.png?f=user_large

Bij general heb ik de poort van 21 naar 800 aangepast.
Poort 3210 en 21 ook geprobeerd maar dat geeft geen resultaat.

Ik krijg via de test site de melding "Could not connect to server: No route to host "

Update;
Kijk ik ben gewoon een flapdrol :)
Mijn IP4 adres in CMD / IPCONFIG is dus veranderd. Ik heb de systemen nu een statisch intern IP adres geven, "gereserveerd".

Kijk het werkt weer. Ik heb daarbij de passive settings uit gezet.

Ik maak nu echter gebruik van het "internet" om bestanden te versturen. Kan ik op de een of andere manier er voor zorgen dat ik dit via de Wifi / intern doe?

[ Voor 11% gewijzigd door KruimelTuimel op 27-05-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Als het goed is kun je gewoon op IP adres 192.168.178.52 verbinding maken vanuit je FileZilla client?

Overigens maak je waarschijnlijk niet echt via het internet contact nu, maar veel routers sturen dit soort pakketjes gewoon direct terug het LAN op (NAT loopback of hairpinning wordt het genoemd). En dat betekent wel dat al je verkeer via je router loopt, in plaats van direct tussen de twee devices. Dus gewoon connecten naar het lokale IP adres van je server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou een onbeschermde FTP server niet permanent aan het internet hangen als het niet nodig is. Beetje een groot risico. Verder ben je niet erg duidelijk in wat je wilt, moet het bestanden delen over internet of lokaal? Wat wil je bereiken. Eventueel netwerk tekening.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Frogmen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:44:
Ik zou een onbeschermde FTP server niet permanent aan het internet hangen als het niet nodig is.
Inderdaad, als dit puur gaat om bestanden delen binnen je eigen netwerk, verbinden op basis van lokaal IP adres (zoals ik boven schreef) en de poorten weer dichtgooien in de router.
Pagina: 1