Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oven problemen, leverancier wil niet meewerken

Pagina: 1
Acties:
Hoi Tweakers,

Ik heb even wat advies nodig over het consumentenrecht denk ik, want ik heb een lastig verhaal met een winkel.
Op 16 Maart 2020 hebben we bij een grote webshop een Siemens CP465AGB0 Combi Oven gekocht. Snel geleverd en in gebruik genomen.

Defect 1
6 Juli : Oven gaat defect, oven wil niet meer opwarmen. Magnetron stand doet het gelukkig nog wel
6 Juli : Aangemeld bij verkoper, die stuurt ons door naar Siemens
14 Juli : Siemens komt langs, onderzoekt oven en komt tot de conclusie dat er een soort zekering is doorgebrand. Moet worden besteld
20 Juli : Siemens komt weer langs, vervangt het onderdeel, oven werkt weer

Defect 2
Januari 2021 : De oven begint bij voorverwarmen een enorm "schrapend" geluid te maken, alsof er iets aanloopt, aangemeld bij Siemens
Siemens geeft aan alleen spoedreparaties te doen i.v.m. Corona dus we zeggen de reparatie af, mede omdat het geluid na een week of 2 weer was verdwenen.

Defect 3
15 Februari : Oven weer defect, dit keer storingscode E 10 06. De oven, magnetron en stoomfunctie doen het allemaal niet meer, apparaat onbruikbaar.
19 Februari : Verkoper gaat met Siemens in conclaaf om te kijken hoe en wat
1 Maart : Siemens komt langs, onderzoekt apparaat en komt er na 1,5 uur achter dat het alleen een "foutcode" is die ze moeten resetten. Volgens de monteur is de oven oververhit geraakt. Na 2 uur gaat de monteur weg en doet de oven het weer.

Defect 4
24 Mei (deze week): Ik wil de aanbevolen ontkalkingsstand voor het stoom-systeem weer eens activeren. Ik zet de functie aan om na een minuut opeens water te zien druppelen. Geschrokken maak ik de oven open : Oven zeiknat (aan de binnenkant). Nog een keer de functie geactiveerd en wat zie ik : Het pijpje waar normaal stoom uit komt spuit nu keihard water de oven in 8)7

Weer contact opgenomen met verkopende partij en aangegeven dat we het nu wel echt zat zijn en een andere oplossing willen. Verkoper vroeg het op mail te zetten. Zo gezegd zo gedaan, tot ik vanochtend deze mail ontving :
Goedemiddag heer Brouwer,

Wij hebben uw mail ontvangen.
Vervelend dat er problemen zijn met uw oven.

Siemens heeft het recht om 3x voor dezelfde klacht langs te komen en anders een andere oplossing te zoeken.
Echter zij geven aan dat dit een heel ander defect is als de eerdere meldingen en willen dit graag oplossen bij u.

We hebben dan ook een reparatie gepland op 7 juni tussen 08.00 en 12.00 uur referentie <bla>
mocht dit niet schikken dan kunt u contact opnemen met Siemens op 088-4244315.
Ondertussen zijn wij er doodziek van dat elke zoveel maanden de halve keuken uit elkaar moet omdat die oven weer gerepareerd moet worden en wij hebben het vertrouwen in Siemens en dit model oven dan ook wel opgegeven. Kan iemand mij vertellen wat nu handig is om te doen in dit geval?
Nog een keer laten repareren met de kans dat ie straks net buiten garantie weer kapot gaat?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:09
https://www.consuwijzer.n...elang-mag-reparatie-duren

Zie vooral de onderste passage:
Er wordt wel eens gezegd dat u pas recht hebt op de bovenstaande mogelijkheden als de verkoper 3 keer heeft geprobeerd om het product te repareren. Maar dat is een misverstand. Volgens de wet mag u geen ernstige overlast hebben van een reparatie van een ondeugdelijk product. Hebt u dat wel? Dan kunt al na de eerste (mislukte) reparatie gebruikmaken van bovenstaande rechten.
Toevallig was er vorige week iemand bij Wordt u al geholpen? op SBS6. Daar werd ook die 3x aangehaald. Daar werd een streep doorgezet met de opmerking "dat is onzin".

Volgens mij moet je hier wel wat mee kunnen. Anders even zoeken op ondeugdelijk product.
Breaker schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:56:
https://www.consuwijzer.n...elang-mag-reparatie-duren

Zie vooral de onderste passage:

[...]

Toevallig was er vorige week iemand bij Wordt u al geholpen? op SBS6. Daar werd ook die 3x aangehaald. Daar werd een streep doorgezet met de opmerking "dat is onzin".

Volgens mij moet je hier wel wat mee kunnen. Anders even zoeken op ondeugdelijk product.
Kijk, aan dit soort info heb ik iets. Ik heb ook al aangegeven bij de verkoper dat het een ondeugdelijk product is en ik graag een andere oplossing wil, maar ze schuiven dat gelijk door naar Siemens : "Bel Siemens maar voor een afspraak" :(

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21:37
Dan stuur je terug: dank u dat u een afspraak gaat inplannen voor mij,
Wie is de verkoper? de winkel of Siemens?
Heb je soms rechtstreeks bij Siemens gekocht?
99ruud99 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:11:
Ja, sterker nog, ze hebben gewoon op een random datum en tijd (zonder overleg met mij) een afspraak gemaakt met Siemens. Die dag ben ik er niet, dus lekker handig.
En nee, heb gekocht bij een grote online webshop, niet direct bij Siemens!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:09
99ruud99 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:11:
Dat dus, je hebt alleen te maken met de verkoper. Soms is het geen probleem om rechtstreeks met de leverancier te overleggen etc. maar in dit geval alles via de verkoper laten gaan.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True