Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn ketel laten vervangen door een Intergas Xtreme 36 met bijbehorende Intergas Touch thermostaat en gateway.

De ketel zelf heb ik geen klachten over. Die doet wat hij moet doen en is duidelijk zuiniger met gas dan zijn voorganger. Prima dus. De thermostaat daarentegen, daar wordt ik schijtziek van. Wat een onding.
Probleem is dat hij zelf geen UI heeft en voor het instellen volledig afhankelijk is van een onoverzichtelijke app op een instabiel platform. Die gaat er dus uit.

Nou is mijn vraag dus, welke thermostaat is wel goed?
Ik ben niet zo gecharmeerd van de apps hype en zeker geen app first benadering. Ik wil gewoon een thermostaat aan de muur waarop ik alles kan programmeren (dus week programma, zomer stand, handmatig overrulen). Een app mag wel, maar niet primair.

alles kan off-topic

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-05 10:04
Ik ben tevreden over onze Honeywell Round Wireless Modulation. Als je geen regeling met zones per kamer nodig hebt, komt het aardig in de buurt van wat je zoekt.
Je kan voor iedere dag een programma instellen, inderdaad handmatig overrulen en in de app met 1 knop de temperatuur met 5 graden verlagen of de verwarming uitschakelen.
De app zou stabieler mogen werken (moet hem af en toe killen en opnieuw starten), maar doet wel altijd wat hij moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Euuh, een Round is in basis geen programmeerbare thermostaat.

Ik heb erg goede ervaringen met de Isense. Is eigenlijk van Remeha, maar werkt heel goed (opentherm) op een Intergas. Vooral de temperatuurregeling (dat lijkt me het belangrijkste!) is erg stabiel.

Staan vaak wel voor een leuk prijsje op MP, want worden bij veel Remeha's meegeleverd en niet altijd gebruikt.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Round wireless valt of omdat die geen programma's kan.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de honeywell touch modulation ,die kan programma's zonder apps. Simpel en duidelijk programmeren en bedienen op de thermostaat zelf.

Eventueel een honeywell lyric t6, die heeft wifi en daardoor optioneel support voor de een app. n.b. Programma's maken werkt erg onhandig op de thermostaat zelf en het beste middels de app. Bediening van de programma's kan verder ook prima op de thermostaat zelf. Bijkomend voordeel is dat deze zelf lerend is.

Tegenwoordig als een van de weinigen heb je geen abonnement nodig voor gebruik van de cloud functionaliteiten (koppeling met smart devices etc) bij honyewell en toch een meer dan redelijk app.

Overigens ook voor je huidige thermostaat kan je er altijd een opentherm gateway tussen zetten met iets als domoticz om alles zelf in de hand te hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 27-05-2021 18:10 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-05 10:04
Sorry, het is een Round connected modulation. Wel met programma's dus.
Toevallig is de verkeerde naam die ik gebruikte ook nog een bestaand model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

schumacher schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:05:
Sorry, het is een Round connected modulation.
Maar die heeft toch ook geen 'gebruiks vriendelijke' ui ? Volgens mij heeft die zelfs geen week programma's zonder cloud connect.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:27
hesselbeertje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:52:
Euuh, een Round is in basis geen programmeerbare thermostaat.

Ik heb erg goede ervaringen met de Isense. Is eigenlijk van Remeha, maar werkt heel goed (opentherm) op een Intergas. Vooral de temperatuurregeling (dat lijkt me het belangrijkste!) is erg stabiel.

Staan vaak wel voor een leuk prijsje op MP, want worden bij veel Remeha's meegeleverd en niet altijd gebruikt.
Op Marktplaats goed opletten, er zijn nml ook exemplaren waarvan de klok stil blijft staan of waarvan de knop lam is. Gaan voor een tientje of 5, als je mazzel hebt ben je goedkoop uit, als je pech hebt kan je beter een nieuwe scoren, kosten bij Technim 133 euro.

Heb hier ook een isense aan een Intergas HRE ketel, wil niet anders. Regeling is zoveel beter dan Honeywell biedt. Verder ben ik ook totaal niet gevoelig voor thermostaten met apps. Isoleer liever je huis dan investeren in "slimme" thermostaat, levert je meer besparing op.
Pagina: 1