Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is de situatie:

Momenteel hebben we een deur in onze woonkamer naar onze garage.
We willen een extra muur in de garage plaatsen om kou die toch door de geisoleerde sectionaaldeur komt beter weg te houden.

Ook willen we de muren van de garage extra isoleren.
Tot nu toe hebben we alleen het spouwtje laten na-isoleren, maar dat deed niet veel naar mijn idee.
Het dak is al voorzien van goede dikke PIR (12cm dik Rd 5.45)
De vloer is niet na te isoleren omdat het op zand is gestort...

Nu wil ik 6cm dikke PIR-platen tegen de buitenmuren plakken om het beter geïsoleerd te krijgen. (Rc van 4.0 ipv 1.0)
Maar heeft dat wel zin/ hoeveel zin heeft dat als we de vloer niet kunnen aanpakken??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmKLkPWyTIp-i8vW0sL_JTHkClo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NlQAtn6nSfiTz7ADlPGLIrfB.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:34
Als de sectinonaaldeur geïsoleerd is, sluit deze dan ook goed? Geen naden en kieren erlangs waar het doorheen waait?
Is de deur tussen garage en woonkamer een binnen of een buitendeur? Wellicht dat een beter isolerende deur daar meer helpt.
Je zegt dat de vloer niet geïsoleerd kan worden. Dat kan natuurlijk prima maar daarvoor zal ie eruit gezaagd moeten worden. Is wat werk maar zal flink kou schelen.
De muren kun je prima beplakken met pir platen.

Maar dit alles zal weinig aan de kou veranderen, je kunt een ruimte enorm isoleren maar als er vervolgens geen warmtebron is dan zal die ruimte niet opwarmen uit zichzelf.

Kun je niet alleen de tussenwand garage/woonkamer isoleren en er een goede tussendeur inzetten?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Uiteraard komt er wel een vorm van verwarming te hangen als er goed geïsoleerd is.
Het wegzagen van de vloer is misschien lastig qua constructie, ik kan niet goed inschatten of die plaat fungeert als fundering of dat er dieper onder de muur ook nog een fundering zit.
Daarnaast zitten er zoveel leidingen door die vloer dat ik dat niet zie zitten. (zowel qua kosten als arbeid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
isoleren heeft altijd zin zelfs 1m2 wel isoleren en 99m2 niet heeft effect, het is dan begrijpelijk wel een klein effect. :+
Het is echt een broodje aap dat je alles moet isoleren. je kan bij Ubakus mooi het effect van je plannen bekijken, dan hoef je niet te gissen ;) je kan bv ook 1 of 2 cm isolatie op de vloer onder de vloerbedekking leggen.

tip: @No Hands haalde het al aan, denk ook na over verwarming/koeling en ventilatie anders heb je vrij weinig aan je isolatie.

https://www.ubakus.de/informationen/

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 27-05-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:01
Ik heb ook zo'n tussendeur gehad. Maar die heb ik dichtgemaakt en de deur verplaatst naar buiten. Is dat niet wat?

Het bleef bij mij altijd een koudepunt (deur en muur) en daarnaast had ik liever 1 doorgetrokken functionele muur.
De deur is naar buiten geplaatst. De muur in de garage aan de woonkamer-kant heb ik extra geïsoleerd.
Het resultaat is wel dat ik sindsdien geen koude meer voel vanuit de garage. Dat warmtelek is compleet opgelost.

Ik gebruik overigens de garage als garage en niet als extra bijkeuken e.d. Dat kan bij jouw anders zijn en is steeds via buiten de garage inlopen geen optie.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 17:24
De vloer is en zal koud blijven. Daarom zou ik een 'overdeur' over de tussendeur naar de woonkamer maken en die maximaal isoleren, dan verlies je ook geen binnenruimte in de garage en zijn de kosten nog enigszins te behappen.
Wil je namelijk echt goed isoleren dan moet je: dak, vloer, garagedeur en muren isoleren en verwarmen anders blijft de kou/vocht daarheen tekken.
Pagina: 1