Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medium550
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-04 01:01
Bij mijn huidige werkgever loopt mijn detacheringscontract af en is mij een direct jaarcontract aangeboden.

Tegelijkertijd ben ik benaderd door een ander bedrijf met een aanbod die ik overweeg om te accepteren. Het is een bedrijf ook in Supply Chain, echter niet zo zeer een directe concurrent.

Nu is mijn vraag bij acceptatie van aanbod andere bedrijf, is het verstandig naam nieuwe werkgever te noemen bij leidinggevende en collega’s?

Principieel zegt mijn gevoel om het niet te doen, alleen omdat ik liever niet met alle informatie te koop loop. Al met al maakt het mij niet heel erg veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:41
Als je gevoel zegt dat je het niet moet doen waarom zou je het dan doen? Wellicht aan een aantal collega's die we mogelijk ook prive spreekt. Gewoon luchtig houden, je bent ze het niet verplicht.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Het komt toch wel uit wanneer je je linkedin aanpast. Dus kan niet bedenken waarom niet.

Je hoeft het niet aan de grote klok te hangen, maar zou er niet geheimzinning over doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:29
Zodra je geswitched bent kan iedereen het op linked in zien? Zie niet wat er op tegen is, ik heb bij vertrek altijd aangegeven waarheen en waarom ik weg ging.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Medium550 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:42:
… alleen omdat ik liever niet met alle informatie te koop loop.
Als ik dit zo lees is er geen LinkedIn account van je waar alles in staat. Verder bepaal je zelf wat je wel en niet deelt met je collega's en/of leidinggevenden. Er is geen verplichting of noodzaak om het te melden in ieder geval. Het enige wat handig is om achter te halen zijn privécontactgegevens waar men jou eventueel kan bereiken in geval dat écht nodig is na je dienstverband.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:57

Rmg

Zolang je hier niet mee je relatie- of concurrentiebeding overtreed boeit t niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
-

[ Voor 102% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medium550
Bedankt allen voor de reacties.

Een Linkedin account heb ik en inderdaad is daarop informatie zichtbaar.

Ik kan het goed beargumenteren waarom ik van baan zou veranderen. Daarnaast zou ik ook redelijk in goede verstandhouding (ondanks dat ik hier pas 4 mnd werk) weg gaan. Ze zullen niet blij zijn, echter zo is het in zaken. You win some, you loose some.

Ik heb wel meegemaakt dat een collega een andere baan heeft en het later pas bekend maakt (bijv. later pas op Linkedin). Ikzelf dacht altijd vanwege 1 mnd proeftijd.

Vandaar dat ik benieuwd was of het verstandig was.

[ Voor 22% gewijzigd door Medium550 op 27-05-2021 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:35
Ik zou er gewoon open over zijn. Ook over de redenen waarom je die andere baan liever wil. Geheimzinnigheid leidt alleen maar tot achterdocht en als je later misschien toch weer bij je huidige opdrachtgever zou willen van 5 werken, dan is het handig als je met een positief gevoel afscheid hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:54

Lordy79

Vastberaden

Mijn baas vroeg toen ik ontslag nam of ik al iets anders had.
Toen heb ik t gewoon verteld.
Hij was blij dat je van me af was en ik blij dat ik weg was.

Het ligt dus helemaal aan de verhoudingen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:41

Honesty

kattenneus!

Je hoeft het niet te vertellen maar het is natuurlijk ook geen groot geheim. Ik heb als policy om zo weinig mogelijk te vertellen vanwege slechte ervaringen uit het verleden.

Festina lente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Check wel even tevoren of je een relatie en/of concurrentiebeding hebt. :)

Nu is dat in veel gevallen nietig, maar beter voorkomen dan genezen. Je wil niet bij je nieuwe werkgever beginnen en dán in een juridisch steekspel met je vorige werkgever belanden.

Staat zoiets in je contract, zou ik eerst met je huidige werkgever overleggen en proberen te bewerkstelligen dat zij het nietig verklaren. Op papier. Door een persoon hoog genoeg in de boom dat ze hier niet op terug kunnen komen.

Maar los van dat, je hoeft het idd niet te vertellen maar op je LinkedIn staat het straks tóch. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:31
Principieel zegt mijn gevoel om het niet te doen, alleen omdat ik liever niet met alle informatie te koop loop. Al met al maakt het mij niet heel erg veel uit.
Ik vind het tegenstrijdig wat je zegt, althans zo lees ik het.
Als het je 'principe' is om niet met die informatie te koop lopen, dan zeg je niets.
Zegt je gevoel dat het al met al niet heel erg uit maakt, dan ben je open alleen ga je tegen je principe in

Als je te vaak van je principe afwijkt kun je je afvragen of dat een principe je is, niks mis mee, maar dan heb je dat ook weer duidelijk. Als je zegt dat iets een principe is dan is dat voor de ander een reden om te weten dat je daarmee niet in discussie hoeft te gaan. Althans dat zou je verwachten van iemand met principes haha.

ON: bij een normale werkrelatie kun je open tegen elkaar zijn, dat verwacht ik namelijk wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Furion2000 op 27-05-2021 08:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Ik heb altijd aangegeven waarom ik vertrek (bvb een bedrijf dichter bij huis, betere verloning, interessantere jobinhoud, ...) zodat mijn vorige werkgever ook een beetje kan inschatten hoe hij het kan aanpakken bij het zoeken naar een nieuwe kandidaat. Bij mijn laatste vertrek 2 maanden geleden heb ik zelfs een uitgebreid gesprek gehad en tips gegevens over hoe het beter zou kunnen.

Heel transparant zijn. De wereld is klein en je komt elkaar vast nog wel eens tegen. Zorg dat je op een positieve noot afsluit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:02
Medium550 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:59:
Ik kan het goed beargumenteren waarom ik van baan zou veranderen.
Je hoeft je niet te verantwoorden aan je collega's en (ex-)werkgever! Argumenten om te vertrekken heb je niet nodig ;)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:49
Medium550 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:59:
Bedankt allen voor de reacties.

Een Linkedin account heb ik en inderdaad is daarop informatie zichtbaar.

Ik kan het goed beargumenteren waarom ik van baan zou veranderen. Daarnaast zou ik ook redelijk in goede verstandhouding (ondanks dat ik hier pas 4 mnd werk) weg gaan. Ze zullen niet blij zijn, echter zo is het in zaken. You win some, you loose some.

Ik heb wel meegemaakt dat een collega een andere baan heeft en het later pas bekend maakt (bijv. later pas op Linkedin). Ikzelf dacht altijd vanwege 1 mnd proeftijd.

Vandaar dat ik benieuwd was of het verstandig was.
eh wat? Proeftijd is bij je nieuwe werkgever, dus dan is je oude baan al opgezegd. Bekend maken op Linkedin dat je er begonnen bent heeft dan dus niet zoveel zin meer. Kan me wel voorstellen dat als je twijfels hebt over die proeftijd dat je dan ff wacht met Linkedin updaten omdat het wat slordig staat als je een werkgever maar voor 1 maandje hebt gehad.

verder enes met andere posters: je hoeft helemaal niks te verantwoorden of uit te leggen, dus laat dat soort dingen lekker liggen en start gewoon met een baan waar je zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij mijn huidige werkgever loopt mijn detacheringscontract af en is mij een direct jaarcontract aangeboden.

Tegelijkertijd ben ik benaderd door een ander bedrijf met een aanbod die ik overweeg om te accepteren. Het is een bedrijf ook in Supply Chain, echter niet zo zeer een directe concurrent.

Nu is mijn vraag bij acceptatie van aanbod andere bedrijf, is het verstandig naam nieuwe werkgever te noemen bij leidinggevende en collega’s?

Wanneer je vraagt of het verstandig is, dan heb je een reden in gedachte waarom het verstandig zou zijn.
Ik zou gewoon open kaart spelen en eerlijk zijn. Men komt er toch wel achter, op welke wijze ook.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Xanthine schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:04:
Ik heb altijd aangegeven waarom ik vertrek (bvb een bedrijf dichter bij huis, betere verloning, interessantere jobinhoud, ...) zodat mijn vorige werkgever ook een beetje kan inschatten hoe hij het kan aanpakken bij het zoeken naar een nieuwe kandidaat. Bij mijn laatste vertrek 2 maanden geleden heb ik zelfs een uitgebreid gesprek gehad en tips gegevens over hoe het beter zou kunnen.

Heel transparant zijn. De wereld is klein en je komt elkaar vast nog wel eens tegen. Zorg dat je op een positieve noot afsluit.
Dat dus. Het is inderdaad een kleine wereld. Je wilt niet weten hoeveel oud-collega's van vroegere klussen ik nu, jaren later, ineens weer op het werk tegenkom. En niet alleen als (nieuwe) collega, maar sommigen zijn ook juist in een hogere functie beland en zouden maar zo je leidinggevende kunnen worden. Dan is het toch erg prettig als je op een goede en nette manier afscheid hebt genomen en dat ze goede associaties bij je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
P1nGu1n schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:58:
[...]

Je hoeft je niet te verantwoorden aan je collega's en (ex-)werkgever! Argumenten om te vertrekken heb je niet nodig ;)
Het hoeft niet, maar het kan er voor zorgen dat iedereen een positief gevoel over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
cadsite schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:42:
[...]

Het hoeft niet, maar het kan er voor zorgen dat iedereen een positief gevoel over houdt.
Of je belandt in discussies of je genoemde redenen wel kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Hij werkt er pas 4 maanden kan me niet voorstellen dat er dan een concurrentiebeding oid is. En als die er wel is maakt een rechter daar zo korte metten mee.

Of je het wel of niet verteld is aan jou. Ik heb het wel verteld maar mijn werkgever wist dat ik aan het zoeken was omdat ik niet verder kon groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jan-man schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:59:
Hij werkt er pas 4 maanden kan me niet voorstellen dat er dan een concurrentiebeding oid is. En als die er wel is maakt een rechter daar zo korte metten mee.
Concurrentie en relatiebeding teken je voor je begint. Of je er nu 1 dag, 4 maanden of 40 jaar werkt maak daarna niet uit. De aanname "die zal er wel niet zijn" is gevaarlijk. TS moet dat checken en is dat er wel, tevoren er met zijn werkgever uitkomen en/of zijn rechtspositie onderzoeken.

Het laatste dat je wil is ergens anders beginnen en maanden in een juridische strijd zitten. Dat is niet goed voor je hoofd en niet bevorderlijk voor je arbeidsrelatie met je nieuwe werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-05 08:49
unezra schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:03:
[...]

Concurrentie en relatiebeding teken je voor je begint. Of je er nu 1 dag, 4 maanden of 40 jaar werkt maak daarna niet uit. De aanname "die zal er wel niet zijn" is gevaarlijk. TS moet dat checken en is dat er wel, tevoren er met zijn werkgever uitkomen en/of zijn rechtspositie onderzoeken.

Het laatste dat je wil is ergens anders beginnen en maanden in een juridische strijd zitten. Dat is niet goed voor je hoofd en niet bevorderlijk voor je arbeidsrelatie met je nieuwe werkgever.
IANAL, maar volgens mij is een concurrentie beding nooit geldig wanneer je geen vast contract hebt.

Edit: snelle source erbij gezocht :
https://hetarbeidsrechtad...g-minder-vaak-toegestaan/

[ Voor 8% gewijzigd door TaZTeD op 27-05-2021 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
TaZTeD schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:42:
[...]

IANAL, maar volgens mij is een concurrentie beding nooit geldig wanneer je geen vast contract hebt.

Je kan gerust nog maar 4 maanden bij een werkgever werken en een vast contract hebben hoor. Gelukkig is nog niet de hele wereld over op flexwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
RagingPenguin schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:16:
[...]

Je kan gerust nog maar 4 maanden bij een werkgever werken en een vast contract hebben hoor. Gelukkig is nog niet de hele wereld over op flexwerken.
Alleen TS heeft duidelijk geen vast contract want zijn huidige werkgever wil hem een nieuw contract van een jaar geven.

Dus een concurrentie beding mag dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medium550
Ik heb een detacheringscontract van 4 maanden, waarna je een jaarcontract kan krijgen.

In mijn contract heb ik nergens kunnen lezen over concurrentiebeding in wat voor bewoording dan ook. En mocht het toch ter sprake komen (third parties kunnen soms je van alles proberen wijs te maken) ken ik wel iemand die er verstand van heeft en het ea voor me kan uitzoeken.

Soms heb ik ook de indruk dat clausule concurrentiebeding ook puur als afschrikmiddel in onderhandelingen wordt gebruikt. Pas als er echt grote belangen op het spel staan of bij grote onenigheid wordt er echt iets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Medium550 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:35:
Soms heb ik ook de indruk dat clausule concurrentiebeding ook puur als afschrikmiddel in onderhandelingen wordt gebruikt. Pas als er echt grote belangen op het spel staan of bij grote onenigheid wordt er echt iets mee gedaan.
Vooral om te voorkomen dat iemand die in dienst van een detacheerder is 'zomaar', zonder verder overleg, in dienst van de klant gaat. Of overstapt naar een andere detacheerder, maar intussen gewoon de zelfde klus blijft doen. Dat zijn dingen waar een detacheerder niet blij van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

TaZTeD schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:42:
[...]

Er is wet- en regelgeving inderdaad, maar dat is ook niet mijn belangrijkste punt. :)

Je kunt gelijk hebben, de vraag is of je het zonder moeite krijgt. Ofwel, TS kan overstappen en dán van zijn ex-werkgever te horen krijgen dat ze de overstap gaan aanvechten.

Dat kunnen ze best even vol houden, tot aan de rechtzaal aan toe. De vraag is of TS dáár gelukkig van word. De stress en spanning die dat met zich mee brengt, is niet bepaald positief van invloed op zijn functioneren in zijn nieuwe baan en zijn relatie met zijn nieuwe werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medium550
Allen bedankt voor reacties.
Inmiddels besloten om bij mijn huidige werkgever te blijven. Heb hier mogelijkheden besproken die nu al van toepassing zullen zijn in mijn functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:53

Agent47

I always close my contracts.

Detacheringen zie zoveel mensen op het laatste moment gaan. Gewoon eerlijk zijn en desnoods zeg je erbij dat je dichterbij huis komt te werken.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Pagina: 1