Max SSD's op SATA powercable

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levizuus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10-2022
Ik heb een klein vraagje:
Hoeveel SSD's kan je veilig 'daissychainen' op 1 SATA powercable.
Heb momenteel 6 SSD's (2.5" MX500 2TB) klaarzitten in een nieuwe build. Voor mijn cablemanagement overweeg ik om die allemaal via 1 voedingskabel aan te sluiten op mijn Corsair HX1000i. Het maximum opgenomen vermogen van 1 SSD zou op 2.9A liggen bij sequentieel schrijven. Ik denk niet dat het een probleem zou zijn, maar ik wil niet per ongeluk 6 SSD's naar de maan helpen.... Of zou ik toch beter kijken om ze op te splitsen in 2 keer 3 SSD's op 1 kabel?

Beste antwoord (via Levizuus op 27-05-2021 07:21)

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-09 10:58
Levizuus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:54:
Heb momenteel 6 SSD's (2.5" MX500 2TB) klaarzitten in een nieuwe build. Voor mijn cablemanagement overweeg ik om die allemaal via 1 voedingskabel aan te sluiten op mijn Corsair HX1000i. Het maximum opgenomen vermogen van 1 SSD zou op 2.9A liggen bij sequentieel schrijven. Ik denk niet dat het een probleem zou zijn, maar ik wil niet per ongeluk 6 SSD's naar de maan helpen.... Of zou ik toch beter kijken om ze op te splitsen in 2 keer 3 SSD's op 1 kabel?
het opgenomen vermogen is 2,9W, dat is dus 2,9W/5V = 0,6A
Meeste kabels zijn ca 75 cm dus die kan (uitgaande van AWG18) 7A aan met max 5% verlies (ATX spec.)
En ik mag toch hopen dat een 1000W voeding wel een ampère of 10 op de 5V rail kan leveren (maar dat staat in je handleiding)

kortom ik denk dat het makkelijk moet kunnen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Ik heb een paar losse sata power connectors gekocht en die aan de huidige sata kabelboom bevestigd zodat ik meerdere harddisks kon gebruiken.
Op dit moment heb ik aan 1 zo een kabel 5 harde schijven en 1 ssd hangen.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB12YrTXiYrK1Rjy0Fdq6ACvVXaB.jpg

Voor zover ik heb kunnen lezen is de algemene consensus dat 6 schijven een beetje het maximale is wat je op 1 zo een kabel mag hebben hangen.

Heb je een b-kwaliteit voeding, dan zou ik daar niet meer dan 4 schijven aan willen hangen.

Ik heb zelf deze voeding en die kan 20A leveren op de 5V lijn en 55A op de 12V lijn, dus daar maak ik me geen zorgen over.

[ Voor 5% gewijzigd door Tartarus op 26-05-2021 20:05 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-09 10:58
Levizuus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:54:
het opgenomen vermogen is 2,9W, dat is dus 2,9W/5V = 0,6A
Meeste kabels zijn ca 75 cm dus die kan (uitgaande van AWG18) 7A aan met max 5% verlies (ATX spec.)
En ik mag toch hopen dat een 1000W voeding wel een ampère of 10 op de 5V rail kan leveren (maar dat staat in je handleiding)

kortom ik denk dat het makkelijk moet kunnen