Beste redactie
ik lees weleens een artikel dat jullie produceren en daarbij struikelt mijn taalnazikantje (kan ik ergens een voorstel doen voor neologismen?
) weleens over een spel- of tikfoutje. Niemand van ons is perfect en ik ga ervan uit dat waar teksten geschreven worden ook fouten gemaakt worden. Deze post is dan ook niet afkrakend of negatief bedoeld.
Het is namelijk zo dat ik het gevoel heb dat er de laatste tijd meer spelfouten in de artikels staan. Daarbij stelde ik me volgende vragen:
* edeboeck hoopt maar dat de optie "eigenlijk weten we het niet" geen echte optie is
en neemt alvast
ter hand om die honger te stillen en een koud
om door te spoelen.
ik lees weleens een artikel dat jullie produceren en daarbij struikelt mijn taalnazikantje (kan ik ergens een voorstel doen voor neologismen?
Het is namelijk zo dat ik het gevoel heb dat er de laatste tijd meer spelfouten in de artikels staan. Daarbij stelde ik me volgende vragen:
- Klopt het dat er effectief meer spelfouten zijn?
- Wordt mijn gevoel misschien veroorzaakt door het feit dat er meer nieuws gepubliceerd wordt?
- Zo ja, zouden er dan verhoudingsgewijs evenveel/minder/meer spelfouten zijn?
* edeboeck hoopt maar dat de optie "eigenlijk weten we het niet" geen echte optie is