Router met OpenVPN acher modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenJennen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-05-2021
Mijn vraag
Achter mijn modem heb ik een router staan die ik wil gebruiken met een VPN. Ik Heb de router geflashed naar DD-WRT firmware om zo een OpenVPN erop te zetten. Ik gebruik als vpn Cyberghost. Het openzetten van de VPN is wel gelukt denk ik aangezien de melding bij status "CONNECTED SUCCESS" is. Het is alleen zo dat ik geen internetconnectie heb wanneer ik met een apparaat connectie maak met de router.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Modem: UbeeEVW321B
Router: TP-link C7
Apparaten: Laptop en PS5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de DMZ op mijn modem ingesteld maar ook dit heeft niet geholpen. Verder ben ik al uren in contact geweest met Cyberghost over dit probleem maar ik heb niet het idee dat zij met de oplossing komen.

Wie kan mij hiermee helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:33
Voordat je het werkend gaat maken, weet je dat je 5-10mbit snelheid gaat halen en ben je daar ok mee?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenJennen
Wat is de reden dat het zo laag is? en hoe kan ik ervoor zorgen dat het sneller wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
De cpu in je router, een andere router kopen. Welke snelheid zou je willen halen?

[ Voor 29% gewijzigd door laurens0619 op 26-05-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenJennen
Ik wil in andere regio's naar multiplayer matches zoeken op call of duty op de playstation. Ik zou zelf niet weten wat daar voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Qua snelheid niet veel maar qua latency wil je wel laag zitten.
De Asus RT-AC86U is een router die bekend staan om hoge vpn snelheden door de cpu die erin zit.

Ik kwam ook dit apparaat tegen, kende hem niet maar misschien is het wat voor je:
https://www.invizbox.com/products/ib2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenJennen
Dat is wel wat geld voor een router. Opzich vind ik dat niet heel erg maar ik wil dan wel zeker weten dat het gaat werken en dat vertrouwen heb ik op dit moment niet echt. Of zeg jij van dat kan eigenlijk niet fout gaan?

Ik krijg deze week trouwens ook de connectbox van Ziggo dus dan heb ik ook een up to date modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
KoenJennen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:23:
Dat is wel wat geld voor een router. Opzich vind ik dat niet heel erg maar ik wil dan wel zeker weten dat het gaat werken en dat vertrouwen heb ik op dit moment niet echt. Of zeg jij van dat kan eigenlijk niet fout gaan?

Ik krijg deze week trouwens ook de connectbox van Ziggo dus dan heb ik ook een up to date modem.
Ik zou sowieso niet over een vpn willen gamen want je krijgt er latency mee...

je kan het altijd proberen aan de praat te krijgen op de c7, call of duty heeft 4mbit nodig volgens the interwebs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenJennen
Ik wil het in ieder geval een keertje gaan proberen. Heb jij een idee wat het probleem zou kunnen zijn in mijn geval?

Ik kan begrijpen dat je meer info etc. nodig hebt. Misschien een idee om zometeen of morgen even in een call te kijken als je daar zin en tijd voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
ik denk dat je goedkoper uit bent met een router kopen dan mij in te huren ;)
Maw: het is hier geen helpdesk

Mensen hier willen best helpen hoor maar dat vergt wel eigen inzet. Tutorials van openwrt lezen lijkt mij een goed begin. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenJennen
Dat begrijp ik, maar ik ben al 2 dagen bezig met dit te fixen en ik loop echt volledig vast op dit moment. Daarom mijn vraag wat ik mogelijk kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Nou vooruit, wat punten om je op weg te helpen:
- krijgen je clients achter de router nu een ip van de router en werkt het internet als de vpn uit staat?
- wat gaat er mis als de vpn uit staat? Geen internet op de clients?
- als je ssh naar de router doet, heeft die wel internet als je een ping doet vanaf de router? Evt met het specificeren van de vpn interface van de vpn?

Pagina: 1