Winkel "weigert" aanpassen factuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:52
Ik heb afgelopen maart bij een grote webwinkel via de site een nieuwe camera aangeschaft, werkt prima geen issues mee. Toen besefte ik mij begin mei dat ik hem nog graag wilde verzekeren (systeemcamera met lenzen) nou ja geen probleem losse kostbaarheden verzekering aangevraagd, 2 dagen later een vervelende mail retour. het serienummer wat ik doorgegeven heb komt niet overeen met wat er op de factuur staat... owwkee hmm ik kijken en idd er staat een ander serienummer op de camera dan op de factuur (ze lijken niet eens op elkaar)

ik gebeld, het antwoord vond ik nogal idioot: Nee meneer dat kunnen wij niet aanpassen, u moet langs in een van de winkels (let op ik heb hem ONLINE aangeschaft niet in de winkel) met de camera. goed nu moest ik toevallig die week in amsterdam zijn dus ik had zoiets prima ga wel even langs.

Keurig te woord gestaan in de winkel maar aanpassen ho maar ja meneer dan moet u de doos meenemen want er is vast iets verkeerd gescanned..... ja huh ik bel eerst maar jullie ik vraag wat jullie nodig hebben de camera prima die neem ik mee, hoor ik hier dat ik de doos mee moet nemen. Want waarschijnlijk is er een verkeerde barcode gescanned (niet dus het serienummer op mijn factuur is niet op de doos terug te vinden)

aantekening gemaakt dat ik de klantenservice kon bellen en dan zouden ze een ticket naar de administratie sturen en dan zou het goedkomen... Niet dus de klantenservice stuurt nu een mail dat ik met alleen de camera naar de winkel moet..... ik ben redelijk ontploft over de mail :+

ik ben er eigenlijk redelijk klaar mee maar wat zijn je rechten in zon geval? ik heb geen zin meer om terug naar de winkel te moeten want die is geen partij volgens mij in deze ik heb hem namelijk online gekocht.
maarja de webshop gaat niets meer doen in deze heb ik het idee

[ Voor 3% gewijzigd door Wognummer op 26-05-2021 19:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:06
Tja, kan jij bewijzen dat de camera die je mee naar de winkel nam inderdaad door jou is gekocht? Nee, want het serienummer klopt niet... Zou makkelijk zijn als heler als je een serienummer makkelijk kan laten aanpassen op een aankoopbon.

Dus, trots opzij zetten en gewoon met de camera en doos (en neem dan gewoon alles mee, scheelt gezeur) naar de fysieke winkel gaan. Kost een ritje, scheelt een paar weken frustratie omdat je graag je gelijk wilt halen.

Zeker omdat je er zelf bij gebaat bent dat dat ding het liefst een minuut geleden goed verzekerd was i.p.v. over een minuut pas...

offtopic:
We leven echt in een 'wat zijn mijn rechten tijd', in plaats van gewoon de weg van de minste weerstand volgen (dus gewoon oplossen in dit geval maar in veel andere gevallen)

[ Voor 14% gewijzigd door President op 26-05-2021 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
President schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:12:
Tja, kan jij bewijzen dat de camera die je mee naar de winkel nam inderdaad door jou is gekocht? Nee, want het serienummer klopt niet... Zou makkelijk zijn als heler als je een serienummer makkelijk kan laten aanpassen op een aankoopbon.

Dus, trots opzij zetten en gewoon met de camera en doos (en neem dan gewoon alles mee, scheelt gezeur) naar de fysieke winkel gaan. Kost een ritje, scheelt een paar weken frustratie omdat je graag je gelijk wilt halen.

Zeker omdat je er zelf bij gebaat bent dat dat ding het liefst een minuut geleden goed verzekerd was i.p.v. over een minuut pas...

offtopic:
We leven echt in een 'wat zijn mijn rechten tijd', in plaats van gewoon de weg van de minste weerstand volgen (dus gewoon oplossen in dit geval maar in veel andere gevallen)
ow geloof me ik ga die weg al op maar iets in me zegt dat het belachelijk is en ik vrees een beetje dat ze weer gaan roepen we gaan hem niet aanpassen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
Wognummer schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:16:
[...]

ow geloof me ik ga die weg al op maar iets in me zegt dat het belachelijk is en ik vrees een beetje dat ze weer gaan roepen we gaan hem niet aanpassen
Ik vind het eerder interessant of ze het juridisch zomaar kunnen aanpassen, een aankoopbon wordt meestal door o.a. de optie gezien als eigendomsbewijs... En die camera is nu dus op papier niet 'van jou'. Voor hetzelfde geval heb je die gisteren bij de buurman gestolen en probeer je op deze manier je diefstal te 'legaliseren' om de politie te bewijzen dat jij die specifieke camera hebt gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
President schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:19:
[...]

Ik vind het eerder interessant of ze het juridisch zomaar kunnen aanpassen, een aankoopbon wordt meestal door o.a. de optie gezien als eigendomsbewijs... En die camera is nu dus op papier niet 'van jou'. Voor hetzelfde geval heb je die gisteren bij de buurman gestolen en probeer je op deze manier je diefstal te 'legaliseren' om de politie te bewijzen dat jij die specifieke camera hebt gekocht.
Hoe boos ik om je reactie kan worden, maar ja je hebt dan ook zeker een punt }) maarja hoe ga ik dat dan weer bewijzen haha

er zat een cashback op deze camera (nou ja op de lenzen) de fabrikant heeft de factuur gewoon geaccepteerd lol dat is het suffe ook nog eens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
Wognummer schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:23:
[...]

Hoe boos ik om je reactie kan worden, maar ja je hebt dan ook zeker een punt }) maarja hoe ga ik dat dan weer bewijzen haha

er zat een cashback op deze camera (nou ja op de lenzen) de fabrikant heeft de factuur gewoon geaccepteerd lol dat is het suffe ook nog eens
Dat is helemaal bijzonder vanuit een fabrikant, alleen hoop ik dan dat we eerdaags geen 'fabrikant weigert cashback omdat mijn serienummer al geregistreerd staat' topic hier gaan tegenkomen ;-)

Maar ja, ik snap je ergernis. Het is vervelend dat het jou tijd en moeite (en benzine geld) kost, terwijl jij geen fout hebt gemaakt. Maar jij bent gebaat bij een snelle oplossing, dan zou ik als ik jou was toch vooral oplossingsgericht denken ipv 'wat is mijn 'recht'.

Succes in ieder geval, laat je nog weten of ze het serienummer zo makkelijk aanpassen?

[ Voor 23% gewijzigd door President op 26-05-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Nee dat gaat niet gebeuren omdat je daar het serienummer moet invullen wat op de camera staat. en die ligt toch echt hier in de kast lol

dank voor je inzicht trouwens!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
*knip* Hulp is fijn, maar niet als het onder frauderen valt.

[ Voor 138% gewijzigd door Yorinn op 27-05-2021 12:10 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wognummer
dat kan ik zelf ook en nee dat is fraude (ik moet toegeven ik heb er zeker wel aan gedacht heb)

[ Voor 20% gewijzigd door Perkouw op 27-05-2021 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
President schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:24:
[...]

Dat is helemaal bijzonder vanuit een fabrikant, alleen hoop ik dan dat we eerdaags geen 'fabrikant weigert cashback omdat mijn serienummer al geregistreerd staat' topic hier gaan tegenkomen ;-)

Maar ja, ik snap je ergernis. Het is vervelend dat het jou tijd en moeite (en benzine geld) kost, terwijl jij geen fout hebt gemaakt. Maar jij bent gebaat bij een snelle oplossing, dan zou ik als ik jou was toch vooral oplossingsgericht denken ipv 'wat is mijn 'recht'.

Succes in ieder geval, laat je nog weten of ze het serienummer zo makkelijk aanpassen?
ze hebben inmiddels intern het serienummer wel aangepast ivm garantie (daar had ik niet eens aan gedacht) maar de factuur is nog steeds een uitdaging ik heb een mail adres van het MT gehad waar ik net mn klacht even neergelegd heb

want ik moet met het OV naar de winkel ik heb geen rijbewijs en voor zo iets kleins ga ik gewoon niet de trein pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 07:38
Als het 'zo iets kleins is' is er ook niet echt een probleem toch? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Verkeerde bewoording maar ze hebben de camera al gezien en de doos op de foto gezien dan zou er niet zoveel weerstand moeten zijn het aan te passen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 21:50
Waar praten we precies over kwa nummers?

Bevat de doos een serienummer?
En is deze gelijk aan de camera?
Of is deze gelijk aan de factuur?

Komt het nummer op de factuur überhaupt terug op de doos?

Ik kan me wel productdozen herinneren waar een rijtje aan nummers op staan, allemaal met barcode. Dan is de verkeerde zo gescand.

Ik mis nu een beetje wat er nu wel of niet bij elkaar hoort.

Zit de camera in de verkeerde doos (en komt het factuur dus overeen met de doos), of zit de camera in de goede doos en is het factuur nummer afwijkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
timberleek schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 05:22:
Waar praten we precies over kwa nummers?

Bevat de doos een serienummer?
En is deze gelijk aan de camera?
Of is deze gelijk aan de factuur?

Komt het nummer op de factuur überhaupt terug op de doos?

Ik kan me wel productdozen herinneren waar een rijtje aan nummers op staan, allemaal met barcode. Dan is de verkeerde zo gescand.

Ik mis nu een beetje wat er nu wel of niet bij elkaar hoort.

Zit de camera in de verkeerde doos (en komt het factuur dus overeen met de doos), of zit de camera in de goede doos en is het factuur nummer afwijkend?
goed punt :) zal het even proberen te verduidelijken

de Doos en camera bevatten een serienummer die gelijk is (klopt dus prima) de factuur bevat een serienummer dat niet op de doos voorkomt (ook niet als nummer zonder barcode) en het lijkt in de verste verte niet op elkaar

voorbeeld 000000000000 allemaal cijfers op de camera en doos
0000AA00AAA0 op de factuur (letters en cijfers dus)

bij een foutief in gescande barcode had ik ook nog naar mijn verzekering duidelijk kunnen maken dat ze een foutje gemaakt hadden maar nu dus niet want dat ene getal is totaal niet terug te vinden op de doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-06 23:35

ITsEZ

parttime all-rounder

Wognummer schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:35:
[...]

goed punt :) zal het even proberen te verduidelijken

de Doos en camera bevatten een serienummer die gelijk is (klopt dus prima) de factuur bevat een serienummer dat niet op de doos voorkomt (ook niet als nummer zonder barcode) en het lijkt in de verste verte niet op elkaar

voorbeeld 000000000000 allemaal cijfers op de camera en doos
0000AA00AAA0 op de factuur (letters en cijfers dus)

bij een foutief in gescande barcode had ik ook nog naar mijn verzekering duidelijk kunnen maken dat ze een foutje gemaakt hadden maar nu dus niet want dat ene getal is totaal niet terug te vinden op de doos
Dan is het überhaupt nog naar de vraag of het “serienummer” op je bon daadwerkelijk een serienummer is. Naar mijn weten hebben die namelijk meestal een soortgelijk format, en niet compleet random/verschillend.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
ITsEZ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:15:
[...]

Dan is het überhaupt nog naar de vraag of het “serienummer” op je bon daadwerkelijk een serienummer is. Naar mijn weten hebben die namelijk meestal een soortgelijk format, en niet compleet random/verschillend.
ik snap je punt maar waarom zet je het dan zo op de factuur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X796JqRkei0jNLdhgmkJ8_HQABg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/56HVOdOoYwpafjygUaciFJ21.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-06 23:35

ITsEZ

parttime all-rounder

Wognummer schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:42:
[...]

ik snap je punt maar waarom zet je het dan zo op de factuur

[Afbeelding]
Geen idee, operator fucked up? Misschien een random andere code gescand, maar het kan je mogelijk wel helpen met het argument dat de verkeerde op de bon staat als die niet hetzelfde format is. :)

What you see is always what you get.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cs-tweak
Heb je inmiddels contact met iemand van de webwinkel die wat hoger in de organisatie zit (niet 1e-lijns?).
  • Je kunt natuurlijk voorstellen om online een Zoom/Teams-sessie even te doen, dat je de spullen in die zin kan laten zien
  • Je kunt ook even concreet uitvragen waarom zij hier ingewikkeld over doen: vermoeden zij fraude of iets dergelijks (dat jij bijv. een camera van ergens anders nu op deze bon wilt laten zetten? Want dat verklaart dan mogelijk ook de houding en dat dit zo lastig gaat
Een andere optie: heb je de verzekeraar al even opgebeld en dit verhaal uitgelegd? Misschien dat zij bereid zijn om een interne aantekening te maken dat het serienummer op de factuur onjuist is en dat de verzekerde camera+lenzen de nummers X en X hebben?

Bij een schadegeval zou het dan geen probleem meer moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
cs-tweak schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:24:
Heb je inmiddels contact met iemand van de webwinkel die wat hoger in de organisatie zit (niet 1e-lijns?).
  • Je kunt natuurlijk voorstellen om online een Zoom/Teams-sessie even te doen, dat je de spullen in die zin kan laten zien
  • Je kunt ook even concreet uitvragen waarom zij hier ingewikkeld over doen: vermoeden zij fraude of iets dergelijks (dat jij bijv. een camera van ergens anders nu op deze bon wilt laten zetten? Want dat verklaart dan mogelijk ook de houding en dat dit zo lastig gaat
Een andere optie: heb je de verzekeraar al even opgebeld en dit verhaal uitgelegd? Misschien dat zij bereid zijn om een interne aantekening te maken dat het serienummer op de factuur onjuist is en dat de verzekerde camera+lenzen de nummers X en X hebben?

Bij een schadegeval zou het dan geen probleem meer moeten zijn?
ik heb gister avond het mail adres van het management gekregen, daar heb ik gisteravond laat een mail naartoe gestuurd dus ik ben benieuwd waarmee ze gaan komen

de verzekering heb ik al benaderd die hebben hem afgewezen omdat het dus niet klopt...

overigens wel een goede ik heb even de winkel (unive) gebeld die gaan even contact zoeken met de acceptatie afdeling!

de reden dat ze zo ingewikkeld doen is PROCEDURES! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Wognummer op 27-05-2021 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:14

LankHoar

Langharig tuig

Natuurlijk van de zotte dat ze het nummer op de factuur niet willen aanpassen, en die in het interne systeem wel. Dat valt echt alleen maar te scharen onder de noemer "potje moeilijk doen". Indien het om fraude tegen te gaan is, moet dat interne nummer ook niet aangepast worden uiteraard.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:20
Zou het niet kunnen dat ze een "speciaal" serienummer op de factuur gebruiken ivm. de cashback die je kreeg? (De fabrikant geeft vaak de cashback, al dan niet via de verkoper/winkel) Door een (tijdelijk) ander serienummer op de factuur is dit dan te volgen/verwerken voor degene die de cashback verzorgd.
Neemt niet weg dat ik ook vind dat ze intussen erg moeilijk doen, en ze hadden als bovenstaande zo is, dit ook kunnen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:31
President schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:12:
Aan de andere kant kan je ook zeggen dat je de camera die je had besteld nooit hebt ontvangen en dat daar een oplossing voor moet komen. Voor TS heeft iemand hem blijkbaar gewoon een camera gestuurd, maar niet de camera uit de koopovereenkomst.
Zou lekker zijn dat TS zoveel moeite moet doen om zijn gelijk te halen.. Zeker bij een online aankoop waar de winkel misschien wel aan de andere kant van het land zit. Als die winkel op 15 minuten fietsen van TS was lijkt het mij dat hij dat allang had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
GeeEs schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:46:
Zou het niet kunnen dat ze een "speciaal" serienummer op de factuur gebruiken ivm. de cashback die je kreeg? (De fabrikant geeft vaak de cashback, al dan niet via de verkoper/winkel) Door een (tijdelijk) ander serienummer op de factuur is dit dan te volgen/verwerken voor degene die de cashback verzorgd.
Neemt niet weg dat ik ook vind dat ze intussen erg moeilijk doen, en ze hadden als bovenstaande zo is, dit ook kunnen melden.
Nee de cashback stond hier totaal los van en was eigenlijk op de lenzen (je moest alleen een body kopen om daar aanspraak op te kunnen maken de lenzen mochten bij andere winkels gekocht worden)
Yankovic schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Aan de andere kant kan je ook zeggen dat je de camera die je had besteld nooit hebt ontvangen en dat daar een oplossing voor moet komen. Voor TS heeft iemand hem blijkbaar gewoon een camera gestuurd, maar niet de camera uit de koopovereenkomst.
Zou lekker zijn dat TS zoveel moeite moet doen om zijn gelijk te halen.. Zeker bij een online aankoop waar de winkel misschien wel aan de andere kant van het land zit. Als die winkel op 15 minuten fietsen van TS was lijkt het mij dat hij dat allang had gedaan.
ik moet idd met het OV en het is ruim een uur en het zou me dan ook bijna 20 euro kosten om hun fout in orde te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-06 09:11
LankHoar schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:01:
Natuurlijk van de zotte dat ze het nummer op de factuur niet willen aanpassen, en die in het interne systeem wel. Dat valt echt alleen maar te scharen onder de noemer "potje moeilijk doen". Indien het om fraude tegen te gaan is, moet dat interne nummer ook niet aangepast worden uiteraard.
Dat is niet per definitie waar. Eenmaal een factuur gemaakt is mag je daar niets meer aan aanpassen.

De enige manier is de bestaande factuur crediteren en een nieuwe maken met het juiste serienummer. Dit is iets dat het winkelpersoneel meestal niet kan en door een andere afdeling (boekhouding) gedaan moet worden. Daarom dat het waarschijnlijk wat moeizaam loopt, al is dat uiteraard geen excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrabel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 21:15
ITsEZ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:15:
[...]

Kun je contact opnemen met de fabrikant om te vragen of het op de factuur vermelde serienummer inderdaad een geldig serienummer is (voor deze fabrikant, en zo ja voor dit model camera en fabricagedatum). Misschien is het geen serienummer, of een serienummer van een andere fabrikant of van een ander product (in andere prijsklasse) en is het verkeerde artikel (vak ernaast, klant voor/na jou) gescand bij het inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
mathias82 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Dat is niet per definitie waar. Eenmaal een factuur gemaakt is mag je daar niets meer aan aanpassen.

De enige manier is de bestaande factuur crediteren en een nieuwe maken met het juiste serienummer. Dit is iets dat het winkelpersoneel meestal niet kan en door een andere afdeling (boekhouding) gedaan moet worden. Daarom dat het waarschijnlijk wat moeizaam loopt, al is dat uiteraard geen excuus.
het is nu exact andersom he :) ik moet naar de winkel (waar ik dus ook al geweest ben) om het aan te laten passen

overigens is mijn grootste probleem (het niet kunnen verzekeren van de camera) opgelost door de verzekeraar dat koste wat moeite maar ze hebben een aantekening op de polis gemaakt
marrabel schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Kun je contact opnemen met de fabrikant om te vragen of het op de factuur vermelde serienummer inderdaad een geldig serienummer is (voor deze fabrikant, en zo ja voor dit model camera en fabricagedatum). Misschien is het geen serienummer, of een serienummer van een andere fabrikant of van een ander product (in andere prijsklasse) en is het verkeerde artikel (vak ernaast, klant voor/na jou) gescand bij het inpakken.
het serienummer bestaat bij deze fabrikant alleen uit cijfers ze hebben op geen van hun producten in deze lijnen een serienummer met letters

[ Voor 29% gewijzigd door Wognummer op 27-05-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:09

Blokker_1999

Full steam ahead

mathias82 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Klopt, en als je dat doet zit je weer met andere gevolgen, dennk maar aan garantie. Dan heb je ineens een toestel dat veel jonger lijkt te zijn dan het werkelijk is. De vervangende factuur zou dan ook weer een nota moeten hebben dat deze een correctie betreft op de originele factuur, maar om dan weer problemen met bijv. het verzekeren te voorkomen mag er dan weer niet opstaan dat het toestel gewisselt is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Blokker_1999 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:43:
[...]

Klopt, en als je dat doet zit je weer met andere gevolgen, dennk maar aan garantie. Dan heb je ineens een toestel dat veel jonger lijkt te zijn dan het werkelijk is. De vervangende factuur zou dan ook weer een nota moeten hebben dat deze een correctie betreft op de originele factuur, maar om dan weer problemen met bijv. het verzekeren te voorkomen mag er dan weer niet opstaan dat het toestel gewisselt is.
Dus omdat de winkel een fout maakt (en dat dus ook toegeeft) dien ik dus genoegen te nemen met een factuur die foutief is?
Ik snap dat er regels aan verbonden zijn, maar de WEBSHOP maakt een fout geven die toe en weigeren vervolgens elke medewerking zonder dat ik naar de winkel ga (kosten moet maken terwijl ik echt niets in de winkel gekocht heb en ik ben al in de winkel geweest overigens die verwijzen me vrolijk door naar de klantenservice) kun je me dat dan uitleggen :+

Wel nogmaals dank aan iedereen die tips geeft hoor :)

[ Voor 30% gewijzigd door Wognummer op 27-05-2021 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:09

Blokker_1999

Full steam ahead

Wognummer schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Dus omdat de winkel een fout maakt (en dat dus ook toegeeft) dien ik dus genoegen te nemen met een factuur die foutief is?

[...]

Ik snap dat er regels aan verbonden zijn, maar de WEBSHOP maakt een fout geven die toe en weigeren vervolgens elke medewerking zonder dat ik naar de winkel ga (kosten moet maken terwijl ik echt niets in de winkel gekocht heb en ik ben al in de winkel geweest overigens die verwijzen me vrolijk door naar de klantenservice) kun je me dat dan uitleggen :+

Wel nogmaals dank aan iedereen die tips geeft hoor :)
Natuurlijk niet, maar het is echt niet zo eenvoudig als enkele nummertjes aanpassen en de factuur opnieuw afprinten. Het moet op een juiste manier gebeuren en dat vereist dus dat je bij de juiste mensen terecht komt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Blokker_1999 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:13:
[...]

Natuurlijk niet, maar het is echt niet zo eenvoudig als enkele nummertjes aanpassen en de factuur opnieuw afprinten. Het moet op een juiste manier gebeuren en dat vereist dus dat je bij de juiste mensen terecht komt.
Maar kun je dan van een klant verlangen die een product online besteld heeft dat hij naar de winkel moet bijna 50km verderop met het ov dat stoort me dus vooral

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:03
Is het niet een optie om het ding door een externe partij te verzekeren? Dit proces loopt namelijk al zo afschuwelijk beroerd dat ik echt hoop dat je nooit beroep hoeft te doen op de verzekering. Wat een &#@ bedrijf.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
MainframeX schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:52:
Is het niet een optie om het ding door een externe partij te verzekeren? Dit proces loopt namelijk al zo afschuwelijk beroerd dat ik echt hoop dat je nooit beroep hoeft te doen op de verzekering. Wat een &#@ bedrijf.
De verzekering loopt gewoon via Univé gelukkig daar heb ik bij deze winkel niets mee te maken. Ook bied de fabrikant meer dan voldoende opties om het via hun te laten herstellen

Wat ook nog eens heel suf is is dat het een hele grote winkel is en qua service laten ze wel eens wat steekjes vallen maar deze vind ik echt storend :+

[ Voor 13% gewijzigd door Wognummer op 27-05-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
Een nieuw idee: klagen bij de fabrikant over de situatie?

Die is weliswaar geen directe partij, maar ik kan me voorstellen dat ze niet willen dat een dealer (zo zie ik de shop maar even) op deze manier handelt. Slecht voor het merk. Dus je kunt daar ook aangeven dat je teleurgesteld bent in (een van) hun verkoopkanalen.

Een Canon of Nikon of wat dan ook kan zeker ook druk uitoefenen in jouw voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
cs-tweak schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:29:
Een nieuw idee: klagen bij de fabrikant over de situatie?

Die is weliswaar geen directe partij, maar ik kan me voorstellen dat ze niet willen dat een dealer (zo zie ik de shop maar even) op deze manier handelt. Slecht voor het merk. Dus je kunt daar ook aangeven dat je teleurgesteld bent in (een van) hun verkoopkanalen.

Een Canon of Nikon of wat dan ook kan zeker ook druk uitoefenen in jouw voordeel.
Ik heb gisteravond laat een mail naar het management team van de klantenservice gestuurd ik ga ze een aantal dagen geven om daarop te reageren en dan is dat altijd nog een optie idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Inmiddels reactie van de winkel heb een aantal opties van ze gekregen om het op te lossen, tegenvoorstel gedaan (ze waren bereid tot ontbinding maar dat is ook weer onnodig) ben benieuwd

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wognummer
we zijn alweer een tijd verderen ze hebben het eindelijk opgelost

vandaag naar de winkel geweest, waar ze meteen aangaven nee kan niet doen we niet....

na kort overleg met een collega besloten de camera in te nemen credit factuur te maken en mij dezelfde camera terug te verkopen. Wel weer verwezen dat de klantenservice dit voor me op had moeten lossen maanden geleden.

met als Bonus een half jaartje extra garantie, ik verwacht het niet nodig te hebben maar voor mij meer waard als iets van een cadeaubon die ze me eerst aangeboden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 22:45
Wognummer schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:07:
we zijn alweer een tijd verderen ze hebben het eindelijk opgelost

vandaag naar de winkel geweest, waar ze meteen aangaven nee kan niet doen we niet....

na kort overleg met een collega besloten de camera in te nemen credit factuur te maken en mij dezelfde camera terug te verkopen. Wel weer verwezen dat de klantenservice dit voor me op had moeten lossen maanden geleden.

met als Bonus een half jaartje extra garantie, ik verwacht het niet nodig te hebben maar voor mij meer waard als iets van een cadeaubon die ze me eerst aangeboden hebben
Dus toch nog mooi opgelost.
De route er naar toe was wat (te) lang, maar het resultaat klopt.

Volgens mij al eerder gemeld, Camera innemen en credit factuur en daarna een factuur met juist data is volgens mij ook het enig juiste. Dan is de adminstratie compleet voor alle partijen (jij, verzekeraar en verkoper(webwinkel) en ook leverancier (Canon))

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Loft schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:38:
[...]

Dus toch nog mooi opgelost.
De route er naar toe was wat (te) lang, maar het resultaat klopt.

Volgens mij al eerder gemeld, Camera innemen en credit factuur en daarna een factuur met juist data is volgens mij ook het enig juiste. Dan is de adminstratie compleet voor alle partijen (jij, verzekeraar en verkoper(webwinkel) en ook leverancier (Canon))
klopt maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat het niet mijn probleem was CB (de winkel) had moeten aanbieden desnoods de camera op te halen en weer af te leveren (omslachtig ik geef toe) maar het had mij niet zoveel moeite hoeven te kosten.

maar goed het is opgelost via een lange omweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Mooi dat het is opgelost, maar ik zie dat je toch nog verbolgen bent over het feit dat je in eerste instantie naar de winkel moest met doos en camera en alles. Ik vind dat echter wel logisch, want hoe weet de winkel anders dat jij niet toevallig een gejatte camera probeert te 'valideren' met een factuur met serienummer? En langskomen op de boekhoudafdeling is natuurlijk ook niet mogelijk. Als jij met camera én doos in de winkel langs komt is de kans op fraude al een heel stuk minder groot. Ja je had de camera terug kunnen sturen maar ik denk dat ze vonden dat dat te risicovol was m.b.t. eventueel beschadigen of kwijtraken van de camera en dan heb je de poppen helemáál aan het dansen.

Kortom: ja er had beter gecommuniceerd kunnen worden en de perfecte oplossing zou zonder overlast voor jou moeten gebeuren maar dat is i.v.m. het risico op 'witwassen' van gejatte camera's tegenwoordig niet meer mogelijk. Ik snap de winkel in dit geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Icephase schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:57:
Mooi dat het is opgelost, maar ik zie dat je toch nog verbolgen bent over het feit dat je in eerste instantie naar de winkel moest met doos en camera en alles. Ik vind dat echter wel logisch, want hoe weet de winkel anders dat jij niet toevallig een gejatte camera probeert te 'valideren' met een factuur met serienummer? En langskomen op de boekhoudafdeling is natuurlijk ook niet mogelijk. Als jij met camera én doos in de winkel langs komt is de kans op fraude al een heel stuk minder groot. Ja je had de camera terug kunnen sturen maar ik denk dat ze vonden dat dat te risicovol was m.b.t. eventueel beschadigen of kwijtraken van de camera en dan heb je de poppen helemáál aan het dansen.

Kortom: ja er had beter gecommuniceerd kunnen worden en de perfecte oplossing zou zonder overlast voor jou moeten gebeuren maar dat is i.v.m. het risico op 'witwassen' van gejatte camera's tegenwoordig niet meer mogelijk. Ik snap de winkel in dit geval wel.
klopt maar ik ben ook 3 keer nu in de winkel langs geweest he :+

het was het totaal ook de toon waarom gecommuniceerd werd door de klantenservice, die was vooral gewoon storend.

maar nogmaals ik koop iets online dan verwacht ik dat het ook online opgelost word want ik heb niets met de winkel te maken gehad he

maar goed lets agree to disagree haha (ik snap ook je punten wel hoor maar schade en vermissing is altijd het risico van de winkel)

grappige is dat ik daar stond met de camera en de eerste reactie was nee dat kunnen we echt niet doen dat moet de klantenservice zelf doen... lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 15:43
Wognummer schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:07:

na kort overleg met een collega besloten de camera in te nemen credit factuur te maken en mij dezelfde camera terug te verkopen. [...]

Gaat dit nu dan goed met de verzekering? Je hebt volgens de factuur een nieuwe aankoop gedaan, maar je verzekering staat nog op een oudere aankoop (met oudere aankoopdatum). Blij dat het voor je is opgelost met de factuur, maar ik hoop dat je daarmee niet een nieuw probleem bij de verzekering hebt gekregen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
Zentbeer schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:54:
[...]

Gaat dit nu dan goed met de verzekering? Je hebt volgens de factuur een nieuwe aankoop gedaan, maar je verzekering staat nog op een oudere aankoop (met oudere aankoopdatum). Blij dat het voor je is opgelost met de factuur, maar ik hoop dat je daarmee niet een nieuw probleem bij de verzekering hebt gekregen :)
dat is wel een hele goede, gelukkig niet. verzekeraar net gesproken maar die maken er verder geen punt van vooral om dat nu het papierwerk wat hun betreft in orde is. Ik moet alleen even beide nota's bewaren maar die zijn digitaal

dank voor het meedenken!
Pagina: 1