Gezocht: Printer/scanner zonder kopzorgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniebangg
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-04 15:47
Beste tweakers,

Ik ben op het moment gekomen dat ik mijn hp 2720 mijn ergste vijand nog niet zou toewensen en heb besloten een nieuwe printer te kopen en de oude ritueel te verbanden. :(

Ik ben op zoek naar een printer onder 150 euro die kleur kan printen en waarmee eenvoudig gescant kan worden en waarbij ik niet elke 3 maanden drivers tot in sint juttemis moet verwijderen en opnieuw moet installeren en hopen dat de scanner een keer meegepakt wordt.

Ben erg benieuwd of jullie suggesties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:20

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je hebt een tweedehands laserprinter nodig. Het sjieke spul, bedoeld voor bedrijven die het niet werken van de printer het probleem van HP of enig andere fabrikant maken. Een laserprinter gaat makkelijk 20 jaar mee, bedrijven doen ze na een paar jaar weg, bijgevolg worden ze gedumpt voor wat de gek er voor geeft.

Dit soort printers heeft een implementatie van PCL en Postscript in de printer zelf, waardoor de drivers veel stabieler zijn, je kunt zelfs de drivers van HP helemaal negeren en ze als een generieke postscriptprinter installeren.

Ik tip met enige regelmaat de Laserjet 2600n of 2605dn, dat is een hele leuke kleurenlaser A4 met netwerkaansluiting (de 2605 kan dubbelzijdig printen) die op Marktplaats vaak al voor bedragen van enkele tientjes van eigenaar wisselt. Toner wordt veelvuldig en goedkoop aangeboden. Goed voor jarenlang printplezier zonder gezeik.

Deze voldoet evenwel niet aan jouw eisen, omdat 'ie niet kan scannen. En dan heb ik eigenlijk geen tip voor je, ik zou zelf kijken wat er hier in Vraag & Aanbod en Marktplaats aangeboden wordt. Eventueel een losse printer en scanner kopen.

Ik heb zelf een Laserjet CP5225dn, dat is een behoorlijk sjieke kleurenlaser A3 die dubbelzijdig kan afdrukken en de nodige papierbakken heeft, voor 150 euro op Marktplaats op de kop getikt.