Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Beste tweakers

Mijn vraag is heel simpel.

Ik heb een gtx 970 van msi gekregen van een bekende zodat ik mijn graphics card kan upgraden.

Nu stuit ik op een probleempje.

Mijn voeding heeft een 2x 6 pins aansluiting.
De videokaart die ik heb gekregen vereist een 6+2 en een 6 pins aansluiting. Als ik alleen de 2 6 pins aansluitingen aansluit dan brand er op de plek van 1 van de stroomingangen een rood lampje en als ik de pc opstart krijg ik geen beeld.

Is dit op een bepaalde manier te omzeilen?

Alvast bedankt voor de ondersteuning.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Nieuwe voeding kopen die wel de juiste aansluitingen heeft.
Je nieuwe kaart gaat waarschijnlijk ook een 6+2 stekkertje nodig hebben? Check dat. Als dat idd zo is: nieuwe voeding kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:49
Je zou nog kunnen proberen een Molex > 8pin convertertje te halen want je hebt waarschijnlijk nog wel een Molex aansluiting over. Wellicht kom je er zo mee weg. Het is echter niet ideaal en de kans is groot dat je voeding al wat ouder is dus op zich is het ook geen gek idee om naar een nieuwe te kijken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Zou dit mij uit de problemen kunnen helpen?

https://www.amazon.de/-/n...&sprefix=Molex+8+&sr=8-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Wat voor nieuwe videokaart ga je kopen, en welke voeding heb je nu? Hoe oud is je voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
M!chel schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:19:
Wat voor nieuwe videokaart ga je kopen, en welke voeding heb je nu? Hoe oud is je voeding?
Ik ga geen nieuwe videokaart kopen. Ik heb een videokaart gtx 970 van msi gekregen echter heeft mijn voeding 2x6 pins aansluiting. De gtx 970 vereist 1x 6 pins en 1x 8 pins aansluiting.

Dus mijn vraag is of er een omzeiling bestaat om 2x6 pins aan te sluiten op een videokaart die 1x6 en 1x 8 pins verreist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05 14:19
jayfunk schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:38:
[...]

Ik ga geen nieuwe videokaart kopen. Ik heb een videokaart gtx 970 van msi gekregen echter heeft mijn voeding 2x6 pins aansluiting. De gtx 970 vereist 1x 6 pins en 1x 8 pins aansluiting.

Dus mijn vraag is of er een omzeiling bestaat om 2x6 pins aan te sluiten op een videokaart die 1x6 en 1x 8 pins verreist.
Ja kan, en komt waarschijnlijk goed.
Even een benchmark draaien en voelen of de kabels niet te warm worden kan echter geen kwaad.

Een nieuwere voeding kopen is wel de netste oplossing en kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
NEE, eerst moet je weten welke voeding je hebt.
niet zomaar merken combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
99ruud99 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:45:
NEE, eerst moet je weten welke voeding je hebt.
niet zomaar merken combineren.
Precies, je moet niet zomaar willekeurige kabeltjes gaan verbinden. Want je weet nu niet hoe de stekkertjes lopen.
Hierdoor loop je dus het risico dat je stekkertjes gaan smeulen of nog erger: brand.
Kun je straks je voeding en je videokaart weggooien. En dat allemaal omdat je wat geld wilde besparen.

Gewoon voor de nette oplossing gaan, nieuwe voeding kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Bedankt allemaal voor de tips
Pagina: 1