Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inhoud bestaande schijf migreren naar nieuwe schijf

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 00:02
Ik heb een Synology NAS met 2 bays, waarvan tot nu toe 1 bay in gebruik is(1 schijf, 1 opslagpool, 4 volumes). De huidige schijf is inmiddels te klein geworden, dus ik wil deze migreren naar een nieuwe schijf welke groter is. De oude schijf zal vervolgens gewist en elders ingezet moeten worden.

Ik heb inmiddels rondgekeken in de Synology omgeving, maar ik zie tot nu toe geen enkele mogelijkheid om dit direct in DSM te regelen. Zodra de nieuwgekochte schijf in de NAS wordt gestoken, zal deze als nieuwe schijf binnen DSM worden geintroduceerd en gebruikt worden om eventueel het geheugen uit te breiden. Getuige de topics die ik heb kunnen vinden via Google is het ook niet mogelijk om de schijf door middel van een adapter aan te sluiten en alles via WinExplorer over te kopiëren of te klonen met behulp van bijv. Macrium Reflect.

Ik ben dan ook op zoek naar Tweakers welke ervaring hebben met deze case. Hoe hebben jullie dit probleem opgelost?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:58
Niets houd je tegen om een usbdrive aan te koppelen, volume er op te maken voor je data en het hier heen te plaatsen? Als je nog een interne bay vrij hebt, dan kan je uiterraard gewoon je disk er inschuiven, volume er op maken en gaan met die banaan.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 00:02
torretje2012 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:38:
Niets houd je tegen om een usbdrive aan te koppelen, volume er op te maken voor je data en het hier heen te plaatsen? Als je nog een interne bay vrij hebt, dan kan je uiterraard gewoon je disk er inschuiven, volume er op maken en gaan met die banaan.
Maar is het in dat geval wel mogelijk om de oude/eerste schijf er na het kopiëren tussenuit te halen, te formatteren en te gebruiken elders zonder dat de huidige opzet defect/corrupt raakt?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:58
mits je met losse volumes werkt, kan dit idd. Voor de zekerheid kan je nog netjes je volume weggooien en je schijf offline zetten, maar is niet een noodzaak.