Wachtwoord WD Elements verwijderen/veranderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 05:31
Hallo allemaal, ik zet met een beetje een suffe kwestie:
Ik ben het wachtwoord van mijn externe opslag kwijt (WD Elements).
Gelukkig heb ik wel de herstelcode nog en kan ik bij mijn bestanden. Nu wil ik het wachtwoord ervan af halen/veranderen, zodat ik niet steeds de herstelcode hoef op te zoeken.
Dat gaat helaas dat niet zomaar en ik moest er een programma voor downloaden, WD Security. Deze ziet echter mijn opslag niet en dus kom ik niet verder.

Ik heb via google al verschillende stappenplannen gevonden, maar geen enkele blijkt te werken.

Wie o wie kan mij helpen. :$

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Haal je bestanden van de HDD af.

- Voer 5 x een foutief password in, en je komt in het menu om de drive te formateren
- Vervolgens komt de password reset optie naar voren.

Haal je bestanden van de HDD af.

https://ccm.net/faq/13242...-drive-without-a-password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ken de tool niet *. Maar: ik kan me voorstellen dat je alle data wilt kopiëren naar een andere schijf, de WD formatteren en dan terugkopieren na versleutelen. Zie boven dus ja.

* want vertrouw dergelijke tools niet genoeg mijn data toe om te proberen, ik gebruik liever meer gangbare tools

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33
Ja overkopieren en formatteren zou ik zelf ook doen. Sws als je ermee gaat stoeien zou ik de data eerst veiligstellen.

Heb je die WD tool wel gebruikt ?

https://superuser.com/a/1563382

[ Voor 14% gewijzigd door pennywiser op 26-05-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Ja, ik heb de tool gebruikt, maar de tool ziet de HDD niet.

De optie om de schijf te formatteren zou ik zo lang mogelijk willen uitstellen. Er staat 500GB op die ik niet makkelijk even ergens anders kan parkeren. Ik dacht dat het iets simpeler zou zijn om het wachtwoord te veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:09

Tens

let me drink about it

Too5 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:12:
Ik dacht dat het iets simpeler zou zijn om het wachtwoord te veranderen :)
Als het gemakkelijk zou zijn een onbekend wachtwoord te wissen zou een wachtwoord vrij nutteloos zijn >:) O-)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Tens schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:14:
[...]

Als het gemakkelijk zou zijn een onbekend wachtwoord te wissen zou een wachtwoord vrij nutteloos zijn >:) O-)
Hahaha, ja dat snap ik. Maar ik heb de herstelsleutel wel nog. De HDD heeft 5 jaar in de kast gelegen, vandaar dat ik het wachtwoord niet meer herinner. Altijd leuk als je je best doet een sterk wachtwoord te maken ;)
Pagina: 1