Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:16
Ik heb vrij recent mijn GTX1070 van Gigabyte vervangen voor een MSI RTX 2060 Super.
Naar een paar potjes Call of Duty Warzone, besloot mijn pc zich te herstarten. Na het herstarten van het spel, en het spelen van 1 a 2 potjes, gebeurde het weer.

Mijn vermoeden is dat mijn huidige voeding het niet meer trekt, maar ik vraag me af of mijn voeding wel de reden is?

Dit is mijn systeem op dit moment :

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 221,-€ 221,-
1MoederbordenMSI B450-A PRO€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 1.0)€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Super Gaming X€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 119,63€ 119,63
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 90,49€ 90,49
1VoedingenCorsair RM550x (2018)€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 54,90€ 54,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 565,92

Het lijstje bevat beide videokaarten ter vergelijking.
Mocht dit topic niet in de juiste forum onderdeel staan, dan hoor ik dit ook graag

Twitch.tv/coelijoeli

Beste antwoord (via CoeliJoeli op 27-05-2021 23:41)

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
CoeliJoeli schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Na wat onderzoek, leek mij dit ook het geval.
Het rare is dat vanaf het moment dat ik alle RGB onderdelen heb uitgezet, ik hier geen last meer van heb gehad. Of het nu toeval is durf ik niet te zeggen :P
Mocht het terug komen hier een paar tips.

Herstarten zonder enige waarschuwing?(bsod?)
Anders kan je nog kijken als je dump files hebt in C: Windows> .dmp file of dump/mini dump folder. En deze door https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab halen.
Na het analyseren kan je de text hier posten.

Hoe zet je de rgb uit? via software? Als het via dragoncenter gaat kan je deze uninstallen en kijken als dit werkt.

Mocht je geen dumps hebben zal DDU nog een oplossing zijn.
Eerst haal je de latest van de nvidia site(alleen downloaden, nog niet installeren. Plaats deze ergens waar je makkelijk bij kan zoals je bureaublad)
Daarna een grondige uninstall, dit kan je met ddu doen(https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html)
Daarna je pc in safe modus opstarten(Start your PC in safe mode in Windows 10) en ddu draaien.
Als dat klaar is en je pc weer opstart kan je de nvidia driver die je gedownload hebt gaan installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Fusi0nking op 28-05-2021 11:17 . Reden: Fout in link ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat kan de voeding (RM550x)prima aan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
Hackus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:02:
Dat kan de voeding (RM550x)prima aan
Het rare is dat vanaf het moment dat ik alle RGB onderdelen heb uitgezet, ik hier geen last meer van heb gehad. Of het nu toeval is durf ik niet te zeggen :P

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
CoeliJoeli schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Anders kan je nog kijken als je dump files hebt in C: Windows> .dmp file of dump/mini dump folder. En deze door https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab halen.

Hoe zet je de rgb uit? via software? Als het via dragoncenter gaat kan je deze uninstallen en kijken als dit werkt.

Eerst haal je de latest van de nvidia site(alleen downloaden, nog niet installeren. Plaats deze ergens waar je makkelijk bij kan zoals je bureaublad)
Daarna een grondige uninstall, dit kan je met ddu doen(https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html)
Daarna je pc in safe modus opstarten(Start your PC in safe mode in Windows 10) en ddu draaien.
Als dat klaar is en je pc weer opstart kan je de nvidia driver die je gedownload hebt gaan installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Fusi0nking op 28-05-2021 11:17 . Reden: Fout in link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
Fusi0nking schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:17:
[...]

Het gebeurt inderdaad zonder waarschuwing. Mijn schermen verliezen verbinding en de pc start dan opnieuw op. Ik zal eens kijken of ik dump files heb.

Ik gebruik dragon center om rgb aan te passen. Zal dragon center wel verwijderen.

Bedankt voor de info

Twitch.tv/coelijoeli