Ik heb al een tijdje een LG 27GL83A-B.
Nu heb ik er nog en gekocht alleen zijn er nu wat rare zaken waardoor ik twijfel of ik wel twee dezelfde schermen heb.
Allereerst de type nummers zijn gelijk op de type plaatjes.
Echter de on screen menu's zijn anders. Het nieuwere scherm heeft meer opties:
- R/G/B en six color settings versus R/G/B
- Bij input een auto switch optie welke het "oude" scherm niet heeft
- Freesynch premium versus Adaptive synch
- Menu ziet er anders uit o.a. "Settings" heeft op nieuwe scherm "Menu"
- Fysiek zijn de schermen ook anders, achter op de nieuwe staat een rood logo, achter op de oude staat LG
Als ik ze op mijn MAC aansluit is er ook een aantal verschillen.
Oude scherm wordt herkend als een LG 27GL850 (al wat apart), het nieuwe wordt herkent als LG Ultragear
Daarnaast kan ik bij het oude scherm (hdmi connected) een max refresh rate instellen van 100hz. Op de nieuwe (ook HDMI) is dit 99.88hz?
Ik kan niet zien wat de firmware versies van de schermen zijn, daarnaast kan je ze ook volgens mij niet updaten want geen USB. Zou de firmware zoveel verschil kunnen maken?
Nu heb ik er nog en gekocht alleen zijn er nu wat rare zaken waardoor ik twijfel of ik wel twee dezelfde schermen heb.
Allereerst de type nummers zijn gelijk op de type plaatjes.
Echter de on screen menu's zijn anders. Het nieuwere scherm heeft meer opties:
- R/G/B en six color settings versus R/G/B
- Bij input een auto switch optie welke het "oude" scherm niet heeft
- Freesynch premium versus Adaptive synch
- Menu ziet er anders uit o.a. "Settings" heeft op nieuwe scherm "Menu"
- Fysiek zijn de schermen ook anders, achter op de nieuwe staat een rood logo, achter op de oude staat LG
Als ik ze op mijn MAC aansluit is er ook een aantal verschillen.
Oude scherm wordt herkend als een LG 27GL850 (al wat apart), het nieuwe wordt herkent als LG Ultragear
Daarnaast kan ik bij het oude scherm (hdmi connected) een max refresh rate instellen van 100hz. Op de nieuwe (ook HDMI) is dit 99.88hz?
Ik kan niet zien wat de firmware versies van de schermen zijn, daarnaast kan je ze ook volgens mij niet updaten want geen USB. Zou de firmware zoveel verschil kunnen maken?