2x LG monitor 27GL83A-B niet gelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:40
Ik heb al een tijdje een LG 27GL83A-B.

Nu heb ik er nog en gekocht alleen zijn er nu wat rare zaken waardoor ik twijfel of ik wel twee dezelfde schermen heb.

Allereerst de type nummers zijn gelijk op de type plaatjes.

Echter de on screen menu's zijn anders. Het nieuwere scherm heeft meer opties:

- R/G/B en six color settings versus R/G/B
- Bij input een auto switch optie welke het "oude" scherm niet heeft
- Freesynch premium versus Adaptive synch
- Menu ziet er anders uit o.a. "Settings" heeft op nieuwe scherm "Menu"
- Fysiek zijn de schermen ook anders, achter op de nieuwe staat een rood logo, achter op de oude staat LG

Als ik ze op mijn MAC aansluit is er ook een aantal verschillen.

Oude scherm wordt herkend als een LG 27GL850 (al wat apart), het nieuwe wordt herkent als LG Ultragear

Daarnaast kan ik bij het oude scherm (hdmi connected) een max refresh rate instellen van 100hz. Op de nieuwe (ook HDMI) is dit 99.88hz?

Ik kan niet zien wat de firmware versies van de schermen zijn, daarnaast kan je ze ook volgens mij niet updaten want geen USB. Zou de firmware zoveel verschil kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe oud is het eerste scherm? De kans is aanwezig dat in de tussentijd LG een nieuwe revisie heeft gemaakt en een rebrand heeft gedaan naar de Ultragear lijn met nieuwe firmware.

Exact hetzelfde scherm zul je nooit echt krijgen, er zijn vooral qua paneel enige variaties die inherent zijn aan het productieproces.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Dat het paneel niet exact het zelfde zou zijn ging ik inderdaad vanuit. Vond alleen de verschillen wel erg groot tussen beide.

Vond vooral zaken als de refresh rate apart.

En wel jammer dat de auto geen auto input switcher heeft…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:42

CMT

Het zal wel gewoon een revisie zijn. Dat heeft LG ook bij de 34GN850 gedaan dat vervangen is door de 34GP83A. De achtergrond verlichting kon wat meer licht geven, maar verder zagen de schermen er vrijwel gelijk uit. De O.S. hadden ze daarbij niet aangepast echter (functioneel).

Het is heel normaal voor fabrikanten om tussentijds met revisies te komen. Soms raken bepaalde onderdelen op en/of verbeteren ze kleine dingen of is het simpelweg een kostenbesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ja snap ik, alleen een compleet ander type nummer is toch wel wat meer zou je denken dan scherm met zelfde type nummer maar compleet andere features

Nou ja het is wat het is 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:42

CMT

Hoe het precies zit met de refreshrate weet ik niet.
Ik zie wel vaker niet afgeronde waarden voorbijkomen.
De LG 35WN65C die ik nu bezit, maakt van 100Hz, 99.981Hz bijvoorbeeld.
Het zal wel te maken hebben met de interne klok of iets dergelijks.
In ieder geval niet iets om je druk over te maken ;).

Ik denk dat ze in het geval van de 34GN850 voor een ander typenummer gekozen hebben, omdat ook de hoeveelheid accessoires was aangepast (minder kabels).
Maar het 34GP83A scherm is ook te vinden in dozen van de 34GN850, dus dan mag je met zekerheid aannemen dat de schermen vrijwel hetzelfde zijn.
Pagina: 1