Keuze OLED televisie 1000-1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11
Ik ben aan het rondkijken voor een OLED TV welke ik aan de wand wil hangen in de woonkamer. Ik heb daarbij de volgende shortlist, voornamelijk gebaseerd op budget (1000-1200 euro).

pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart

+ Prijs (1099 euro)
+ Smart remote
- Vorig model
- Lees issues over sync van geluid (ik gebruik een losse Pioneer receiver in 2.1 mode)

pricewatch: Philips 55OLED805/12 Zwart
+ Prijs (1229 - 150 cashback = 1179 @ ING rentepunten)
+ Ambilight
+ Chromecast ingebouwd met Android TV
+ HDR10+ ondersteuning
+/- Het is Philips (TPVision), dus betrouwbaarheid van software etc. kan een ding zijn?
- Geen smart remote

pricewatch: LG C1 55" Zwart
+ Nieuwste model met nieuwste Web OS
+ Smart remote
+ Geen sync issues
- iets duurder (+150 euro)

Kan iemand mij adviseren over deze TV's welke te kiezen? Ik game niet, ik kijk voornamelijk TV (DVB-C) en streamingdiensten zoals Netflix / Youtube. Voor nu neig ik het meest naar de C1, maar de Philips spreekt me qua features ook wel aan, met name om de ambilight. Echter heb ik minder vertrouwen in Philips TV's over langere tijd. Dit kan puur een onderbuikgevoel zijn hoor :)

Edit: bij de coole blauwe vrienden verkopen ze nog de volgende TV:
https://www.coolblue.nl/p...ed705-ambilight-2021.html

Prijstechnisch zeer interessant zou Lange Frans zeggen. Maar de specs lijken zo erg op elkaar van die TV's..

https://tweakers.net/pric...;1663150;1597736;1696230/

[ Voor 10% gewijzigd door NoepZor op 26-05-2021 14:52 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:07

FeaR

In GoT we trust

TB > CEA :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:07
NoepZor schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:28:
Ik ben aan het rondkijken voor een OLED TV welke ik aan de wand wil hangen in de woonkamer. Ik heb daarbij de volgende shortlist, voornamelijk gebaseerd op budget (1000-1200 €)
Tadaa;
https://tweakers.net/revi...r-de-2021-sportzomer.html

verschil CX en C1 ;
https://tweakers.net/nieu...paneel-en-stadia-app.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou Philips vermijden. Ben geen fan van Android op een tv, plus van LG weet je dat ze nog jarenlang met firmware updates komen (mijn 2017 model krijgt ze nog steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:14:
Ik zou Philips vermijden. Ben geen fan van Android op een tv, plus van LG weet je dat ze nog jarenlang met firmware updates komen (mijn 2017 model krijgt ze nog steeds).
Dat is precies mijn onderbuikgevoel wat ik heb. Het idee is om er langer dan 2 jaar mee te doen (huidige TV is een Samsung LCD uit 2015). Ambilight is daarentegen wel weer een leuke feature, plus de prijs van die 705 serie is erg schappelijk. Enige is dat daar geen AI beeldverwerking op zit. Maar of dat veel uitmaakt vraag ik me af op moment dat je gewoon streamt vanuit goede bron of DVB-C kijkt. Analoge inputs of DVD's kijk ik niet.
Die roundup had ik gezien, maar echte verschillen of plussen/minnen tegenover elkaar worden daar niet gegeven. CX / C1 verschil is marginaal volgens mij, maar had weer ergens gelezen dat er wellicht EVO panelen in de C1 zitten, misschien scheelt dit nog tegen inbrand issues (mocht je daar last van krijgen?)

[ Voor 32% gewijzigd door NoepZor op 26-05-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 18:43
Philips is echt een no-go. Gevoelsmatig stoppen die met updates geven na dat de eerste tv van de productieband is gekomen. Jaren een Philips gehad vanwege ambilight. Nog geen dag gemist toen de LG binnen kwam.

Ga voor de LG. Welke maakt niet uit. Altijd goed. Goed updates. Fijne interface met fijne afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dank allemaal voor de input, het is de LG 55C1 geworden, mooie aanbieding gekregen, na cashback voor 1199. Maar iets duurder dan het vorige model. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:27
Proficiat met je aankoop! Mag ik vragen waar je em hebt aangeschaft?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Bij Smits in Arnhem, prijs opgevraagd en telefonisch afgesproken. Ben erg benieuwd hoe veel verschil het geeft ten opzichte van mijn 48” Samsung J6200 uit 2015, dat is een Full HD model nog en lcd.

Pagina: 1