Toon posts:

Gainward GeForce II MX problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gainward CARDEXpert GeForce 2 MX Jumbo (64MB) + TV out + TwinView. Op de website van Gainward staat:
Supports TwinView display to extend desktop or Clone
Maar m'n probleem is dat ik geen idee heb hoe ik die 2e monitor erop gooi. Ik heb maar 1 monitor aansluiting en iets wat lijkt op - of is - een PS/2 aansluiting. Enig idee?

Verwijderd

Die 2e is een S-video aansluiting. Als het goed is heb je ook een verloopplugje van S-video naar composite gehad. Het apparaat waar je naar toe wilt (meestal tv) kan met een van deze twee soorten signalen overweg (of allebei ;) ).
Check voordat je een S-video kabel koopt (deze geeft wel het mooiste beeld) eerst of je tv dat signaal wel ondersteund, en koop anders een compositekabel.

Verwijderd

izzut geen tv-out?

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft support voor TV out ja, maar ook TwinView. Ik wil met die aansluiting een 2e monitor eraan hangen .. kan dat?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:40
Op vrijdag 17 augustus 2001 10:49 schreef surreal het volgende:
Het heeft support voor TV out ja, maar ook TwinView. Ik wil met die aansluiting een 2e monitor eraan hangen .. kan dat?
is geen twinview wat jij hebt.ik dacht ook dat ik de twinview had niet dus, je hebt gewoon 1 monitor + 1 tv out :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 10:52 schreef Wesley het volgende:

[..]

is geen twinview wat jij hebt.ik dacht ook dat ik de twinview had niet dus, je hebt gewoon 1 monitor + 1 tv out :(
Jammer. :( Er staat op de Gainward site wel dat ik twinview heb trouwens. Raar.

Verwijderd

Wat l*llen jullie nou allemaal vaag. Elke GF2MX heeft twinview. Dit is een tv-outaansluiting, ja, in het formaat van S-video. En daar kan je gewoon twinview mee draaien hoor.... !

/edit : je kan er geen monitor aan hangen nee. Je moet twinview niet verwarren met 'dualhead' van Matrox.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 10:59 schreef Courage het volgende:
Wat l*llen jullie nou allemaal vaag. Elke GF2MX heeft twinview. Dit is een tv-outaansluiting, ja, in het formaat van S-video. En daar kan je gewoon twinview mee draaien hoor.... !

/edit : je kan er geen monitor aan hangen nee. Je moet twinview niet verwarren met 'dualhead' van Matrox.
Err.. de drivers (specifiek voor mijn kaart) hebben een extra "TwinView" tab bij display properties gezet, en daar gaat het om 2 monitors.

Ik heb trouwens wel zo'n plug van PS/2 (of wat 't ook is) naar een stekker waar je een tulpstekker in kan pluggen. Kan ik niet een verloop halen dat ik m'n monitor erop kan aansluiten, of bestaat dat niet? :)

Edit: "TwinView allows you to connect two separate output devices (analog monitor, digital flat panel or TV) to a single graphics board." Ik weet alleen niet hoe ik die 2e monitor nou aansluit. Bah. |:(

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Niet elke GF2MX heeft twinview!!!!!

Het zit er misschien wel ingebakken ergens, maar er hoeft niet altijd een aansluiting te zijn

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 11:08 schreef RaR het volgende:
Niet elke GF2MX heeft twinview!!!!!

Het zit er misschien wel ingebakken ergens, maar er hoeft niet altijd een aansluiting te zijn
Deze wel, staat in 't boekje en op de doos, en bij de specificaties van 't product toen ik 'm kocht, en op de Gainward site.. need I say more? :P

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 11:04 schreef surreal het volgende:

[..]

Err.. de drivers (specifiek voor mijn kaart) hebben een extra "TwinView" tab bij display properties gezet, en daar gaat het om 2 monitors.

Ik heb trouwens wel zo'n plug van PS/2 (of wat 't ook is) naar een stekker waar je een tulpstekker in kan pluggen. Kan ik niet een verloop halen dat ik m'n monitor erop kan aansluiten, of bestaat dat niet? :)
Ja, je windows zegt dan die tweede een monitor is, maar da's weer wat anders. :P Ik weet niet of je van S-video naar VGA kan gaan eigenlijk... ik heb 'm gewoon aan mijn tv hangen, en naar beamer geeft ook wel een leuk effect. :)

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

TwinView:

De mogelijkheid om het beeld te klonen of uit te breiden naar een ander beeldscherm.
Dit kan een TV zijn maar ook een monitor. Aangezien je alleen een S-Video uitgang hebt, kun je het alleen op een TV aansluiten.

Mijn gainward twinviev geval heeft 2 minitor uitgangen en een S-Video uitgang... ik kan dus of 2 monitoren tegelijk gebruiken, of een monitor en tv!

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er geen verloop van dat PS2-achtig-geval naar een aansluiting voor een analoge monitor?

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 11:17 schreef surreal het volgende:
Maar is er geen verloop van dat PS2-achtig-geval naar een aansluiting voor een analoge monitor?
Kijk ff bij conrad, zoek op S-video naar VGA... kweetutniet.

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 10:59 schreef Courage het volgende:

Sorry maar die van mij heeft wel degenlijk twee monitor uitgangen en een TV uitgang.
Zie de review
http://www.pcinsight.com/reviews/mxgs/

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Je hebt eigelijke verschillende GeForce 2 MX kaarten bij Gainward (en andere merken) waar je inprincipe de Twin View functie kan gebruiken die bij de nVidia drivers zitten:

- GeForce 2 MX met TV-out
- GeForce 2 MX met TV-out en Twin View (dat houdt in dat er 2 monitor aansluitingen opzitten)
- GeForce 2 MX Twin View (zelfde als hierboven maar zonder TV-out, maar wel 2 aansluitingen voor een monitor)

De kaarten met 2 monitor aansluitingen zijn de echte Twin View kaarten die je kunt vergelijken met de Dual Head van Matrox. Bij de andere kaarten kun je de Twin View optie gebruiken die bij de nVidia drivers zit (dus monitor en televise tegelijk beeld, wat bijvoorbeeld niet mogelijk is bij de GeForce 2 GTS serie of GF3 met TV-out), maar is geen echte Twin View kaart als het ware.

De kaart die jij hebt surreal is een normale GeForce 2 MX met TV-out waarbij je dus ook de Clone functie e.d. kunt gebruiken die bij de TwinView optie zit van nVidia, maar je kunt hem niet zien als een kaart met een Twin View aansluiting (dus 2 monitor aansluitingen ala Dualhead van Matrox).

Op de Gainward site wordt er wel gesproken over de TwinView functie (bij de specs), maar daar bedoelen ze dus de functie mee, niet de aansluitingen die op de kaart zelf zitten. Maar de naam zelf (CARDEXpert GeForce2 Jumbo TV Golden Sample) geeft aan dat het geen TwinView is zoals wel wordt vermeld bij een andere type kaart (CARDEXpert GeForce2 TwinView TV Golden Sample).

Een beetje verwarrend eigelijk aangezien je dus TwinView op verschillende manieren kan zien.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Vtec heeft de juiste uitleg.
Pagina: 1