Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-03 18:50
Ik heb gister wat impulsief de LG 49NANO866NA link, bij Coolblue gekocht voor de nette prijs van 599,-.

TV is vandaag geleverd, maar twijfel toch om hem uit te pakken. De specs zijn op papier goed, maar ben toch wat huiverig voor het IPS scherm. Zoals gezegd zal de TV worden gebruikt in de slaapkamer, hoofdzakelijk voor Netflix, NPO etc. Wel ben ik van plan om in de toekomst wellicht een PS5 aan te sluiten, mede hierom had ik gekozen voor de LG. Echter neig ik nu meer naar een een Samsung 50Q64T (ook 599,-). Deze heeft (veel) betere zwartwaarden (VA scherm) en heeft een hogere brightness, maar geen 120hz en VVR (de LG heeft dit wel). Ik vraag me echter af of 120hz en VVR zo belangrijk zal zijn voor de PS5? De meeste games zullen toch op 60hz draaien.

Qua grootte zoek ik iets tussen de 49 en 55 inch. Merkvoorkeur is LG of Samsung en evt Sony.
Mijn vraag is dus: wat adviseren jullie? Mijn budget is in principe max 600,-

Beste antwoord (via mirod op 28-05-2021 10:48)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Probeer 'm gewoon uit nu die er toch staat. Het is geen slechte tv, maar minder geschikt voor donkere kamer/scène prestaties. De Q6xT doet dat veel beter, maar geeft je minder frames tijdens het gamen. Helderheid zal met zo'n 350 nits gelijk zijn. Voor de PS5 zie ik persoonlijk geen meerwaarde in 4K120, maar daar zal een ander anders over denken. Ik zou beeldkwaliteit de voorkeur geven. Alternatieven zijn er eigenlijk niet. Hooguit de U7QF dat is een Q6xT met FALD, Dolby Vision en 2x zoveel helderheid. Momenteel 100 euro duurder dan de gebruikelijke prijs, maar bv hier en hier nog binnen budget.

[ Voor 9% gewijzigd door benbaba op 26-05-2021 17:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@mirod Aankoopadvies dus het topic is verplaatst naar CEA.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Probeer 'm gewoon uit nu die er toch staat. Het is geen slechte tv, maar minder geschikt voor donkere kamer/scène prestaties. De Q6xT doet dat veel beter, maar geeft je minder frames tijdens het gamen. Helderheid zal met zo'n 350 nits gelijk zijn. Voor de PS5 zie ik persoonlijk geen meerwaarde in 4K120, maar daar zal een ander anders over denken. Ik zou beeldkwaliteit de voorkeur geven. Alternatieven zijn er eigenlijk niet. Hooguit de U7QF dat is een Q6xT met FALD, Dolby Vision en 2x zoveel helderheid. Momenteel 100 euro duurder dan de gebruikelijke prijs, maar bv hier en hier nog binnen budget.

[ Voor 9% gewijzigd door benbaba op 26-05-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
benbaba schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:27:
Gevoelsmatig zit het me niet lekker om een tv te 'proberen' en eventueel weer retour te doen. Maar dat ligt meer aan mij denk ik:) Volgens Rtings, is de Q60 wel een stukje helderder: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-05 20:24
mirod schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Gevoelsmatig zit het me niet lekker om een tv te 'proberen' en eventueel weer retour te doen. Maar dat ligt meer aan mij denk ik:) Volgens Rtings, is de Q60 wel een stukje helderder: KLIK
Coolblue is er vrij duidelijk over:

Mag ik een product thuis uitproberen?
Ja, je mag je product uitproberen zoals je in de winkel ook zou doen.

Bevalt het product niet? Dan kun je deze retourneren. Het is dan wel belangrijk om je product in de originele staat en verpakking terug te sturen. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.

Oftewel je kan prima kijken hoe het beeld je bevalt op de slaapkamer. zolang je het netjes houdt, en het gebruik beperkt tot het beoordelen van het product om zo je keuze te kunnen maken/valideren en het product op werking te controleren.

Gezien je twijfel zou ik dat gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Mag ik een product thuis uitproberen?
Ja, je mag je product uitproberen zoals je in de winkel ook zou doen.

Bevalt het product niet? Dan kun je deze retourneren. Het is dan wel belangrijk om je product in de originele staat en verpakking terug te sturen. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.
Aldus Coolbue. De 50 inch kwam hier op 343; elders vind je ook getallen zo rond de 400. Hoe dan ook te weinig voor impact bij HDR. Verder laat de vergelijking op Rtings de plus- en minpunten natuurlijk wel goed zien. Voor 100 euro extra heb je overigens de Q80T met FALD misschien het overwegen waard als HDR van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
benbaba schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:15:
[...]

Aldus Coolbue. De 50 inch kwam hier op 343; elders vind je ook getallen zo rond de 400. Hoe dan ook te weinig voor impact bij HDR. Verder laat de vergelijking op Rtings de plus- en minpunten natuurlijk wel goed zien. Voor 100 euro extra heb je overigens de Q80T met FALD misschien het overwegen waard als HDR van belang is.
Bedankt voor je hulp, dat waardeer ik zeer! Vind dit ook nog wel een mooie tv, deze heeft ook nog 100 hz (blijkbaar heeft de Q80T dit pas vanaf 55 inch): LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Dat is een Q60T met 120Hz paneel en 4K120 support. T.o.v. de Q80T lever je in op HDR prestaties. Je moet hierbij net als bij lcd-type op een bepaald gebied water bij de wijn doen. Het beste van beide werelden heb je pas vanaf de XH90/92. Maar goed wie weet bevalt de NANO86 ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:21
Ja, zo "slecht" is een LG lcdtv nou ook weer niet! De goedkopere Samsung Qleds zijn ook niks bijzonders hoor. En VA versus IPS beeldscherm is een kwestie van thuissituatie. Recht voor het beeld is VA beter, kijk je ook vanuit andere hoeken dan wint IPS. Persoonlijk vind ik het beeld van LG natuurlijker dan van Samsung.
@mirod heb je de LG 49NANO866NA inmiddels getest of is die retour gegaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Vulcan750 op 01-06-2021 16:49 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Pagina: 1