Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 09:00
Hallo medetweakers,

Ik heb sinds een aantal jaar een Lexmark printer die altijd zijn taak gedaan heeft.
De laatste tijd echter krijg ik gekleurde of zwarte evenredige vlekken op het papier (zie foto).

Ik heb de printer al eens opengemaakt en alles schoon gemaakt, zonder succes.
De originele cartridges zitten er nog in.

Hebben jullie enig idee waar dit door zou kunnen komen?

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via Pastapipo op 26-05-2021 14:45)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:54

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De afstand tussen de vlekken, alsmede dat de vlekken steeds in één kleur op dezelfde horizontale positie verschijnen, wijst op een probleem met de drum. Als ik het zo lees, dan is de CS310DN een printer waarbij de drum geen onderdeel is van de toner, maar een apart component.

Verwijder de drums uit de printer en maak ze met ethanol goed schoon. (Ethanol voor de sierhaard bij de bouwmarkt is het goedkoopst en prima bruikbaar.) De drums niet met je blote vingers aanraken. Kijk of dat het probleem oplost.

Lost dat het probleem niet op, dan is een set nieuwe drums nodig. De bekende tonerwinkels verkopen drums als een kant en klaar component om erin te doen, als dat te duur is kun je er ook voor kiezen op AliExpress alleen de rollen kopen en in je bestaande drumset doe-het-zelven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSOM5pVxW5tV9jmjllnmSVQHAi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTDyOdUTmEM4jCZBWh8iiINx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04 14:54
De vlekken kunnen zijn van een cartridge. Overtollige toner word verwijderd tijdens het printen. Als dat niet (goed) gaat dan kan het vlekken geven. Dus wellicht proberen met andere cartridges. Of de transferbelt die niet meer lekker is?

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Heb de printer eens opengeschroeft. Het reservoir was praktisch leeg, maar de afdrukrollen zaten vol met poeder. Kan de printer kapot zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7paSiIkf5maTp1KnujYILTjjVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhgZd7EC3AloLJkbGhiRLmG7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Problemen blijven echter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3GPoIwt5sDy7fGtMd_Wgdl1fqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZEg4lm5HGPmQBlXRfuQdfkF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:54

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De afstand tussen de vlekken, alsmede dat de vlekken steeds in één kleur op dezelfde horizontale positie verschijnen, wijst op een probleem met de drum. Als ik het zo lees, dan is de CS310DN een printer waarbij de drum geen onderdeel is van de toner, maar een apart component.

Verwijder de drums uit de printer en maak ze met ethanol goed schoon. (Ethanol voor de sierhaard bij de bouwmarkt is het goedkoopst en prima bruikbaar.) De drums niet met je blote vingers aanraken. Kijk of dat het probleem oplost.

Lost dat het probleem niet op, dan is een set nieuwe drums nodig. De bekende tonerwinkels verkopen drums als een kant en klaar component om erin te doen, als dat te duur is kun je er ook voor kiezen op AliExpress alleen de rollen kopen en in je bestaande drumset doe-het-zelven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Dit klinkt logisch.Bedankt voor je hulp en de geboden opties. Ik kan ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04 00:30

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Pastapipo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:47:
Dit klinkt logisch.Bedankt voor je hulp en de geboden opties. Ik kan ermee aan de slag!
Heeft het nog geholpen? Ik heb exact dezelfde printer met vrijwel hetzelfde probleem. Bij mij vlekt alleen blauw, maar wel precies dat patroon.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:56

hneel

denkt er het zijne van

TwOkkie schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:22:
[...]

Heeft het nog geholpen? Ik heb exact dezelfde printer met vrijwel hetzelfde probleem. Bij mij vlekt alleen blauw, maar wel precies dat patroon.
+1.

Hier een CS317dn met vergelijkbaar patroon van gele en blauwe vlekjes. Heeft het zin om die drums schoon proberen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04 00:30

TwOkkie

Tweakin' Okkie

hneel schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:02:
Heeft het zin om die drums schoon proberen te maken?
Geen idee. Ik print maar op zwart/wit terwijl mijn procrastination habit de planning voor een plan van aanpak probeert uit te stellen.

Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat Lexmark het onder een levenslange garantie wil vervangen, maar ben vergeten waar en hoe ik dat zou kunnen regelen. Ik denk er iedere keer weer aan als ik moet printen, dus zeker eens in de twee maanden.

[ Voor 17% gewijzigd door TwOkkie op 18-03-2025 16:09 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Pagina: 1