Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluXz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-03 16:56
Beste lezers,

Na jarenlang (semi-)geïnteresseerd te zijn geweest in crypto ben ik gisteren ingestapt met bitcoin. Na de vele nieuwsberichten over de ontwikkeling op de markt en mijn aanhouden interesse ben ik nu toch (eindelijk?) overstag.

Door de dip n.a.v. de Musk-tweets zag ik mijn kans schoon. Toen de waarde gister onder de 30k dipte zag ik mijn kans schoon! Toch wel een spannend moment :9

Al een tijdje houd ik de grafieken in de gaten en probeer deze zo goed mogelijk af te lezen. Ik gebruik Binance vanwege de lage fees, duidelijk interface en de academy. Vooral dat laatste heb ik, als leek, als erg nuttig ervaren.

Mijn doel voor de komende tijd is om zoveel mogelijk informatie in te winnen en om een aantal vaste kanalen regelmatig te raadplegen. Daarnaast wil ik, net als elke handelaar, een zo gunstig mogelijk rendement behalen. Inkopen bij de lows en verkopen bij de highs. Zoveel mogelijk kennis van dit 'spel' is dan natuurlijk een must.

Aan jullie zou ik graag het volgende vragen:

1) Goede kanalen omtrent de ontwikkelingen op de markt.
2) Informatiebronnen voor het uitbreiden van mijn cryptocurrency-trading kennis.
3) Een aantal belangrijke do's en don'ts in het algemeen.
4) Tips & Tricks die jou hebben geholpen toen je nieuw was in deze wereld.

Ik ben overigens benieuwd of de principes die voor BTC gelden ook opgaan voor Altcoins.

Bij voorbaat dank aan iedereen die de moeite neemt om te lezen en/of reageren. _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 12:55

bonzz.netninja

Niente baffi

Als je een spel wilt spelen met kennis, moet je misschien niet beginnen aan crypto. Dat suggereert logica en dat zit er bij crypto nou net niet helemaal lekker in. Het is mega onstabiel en er gebeurd van alles zonder dat de logica (of de oorzaak) erachter vaak erg helder is, my2cents.

Kun je beter echt gaan beleggen en je daarin gaan verdiepen. Daar is sowieso veel meer zinnige (en eenduidige) informatie over te vinden
Ik ben overigens benieuwd of de principes hypotheses die voor BTC gelden ook opgaan voor Altcoins.

[ Voor 13% gewijzigd door bonzz.netninja op 26-05-2021 11:44 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzaracing
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Tip 1 voor op dit forum - al menig discussie rond gevoerd maar USD is standaard currency dus als je bedragen vermeld die niet in USD zijn dan kan je dit best vermelden ;)

Tenzij je natuurlijk voor <30k$ bent kunnen instappen gisteren maar dan ben ik jaloers :9

[ Voor 21% gewijzigd door forzaracing op 26-05-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluXz
Thanks @forzaracing ! Is dat omdat dat ook de standaard is op de handelsplatformen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluXz
bonzz.netninja schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:34:
Als je een spel wilt spelen met kennis, moet je misschien niet beginnen aan crypto. Dat suggereert logica en dat zit er bij crypto nou net niet helemaal lekker in. Het is mega onstabiel en er gebeurd van alles zonder dat de logica (of de oorzaak) erachter vaak erg helder is, my2cents.

Kun je beter echt gaan beleggen en je daarin gaan verdiepen. Daar is sowieso veel meer zinnige (en eenduidige) informatie over te vinden

[...]
Bedankt voor je eerlijkheid! Beleggen doe ik ook sinds een jaar. Dat voelt veiliger aan dan crypto idd. Hoe sta je tegenover beleggen in crypto op lange termijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 10:56
[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17
Hier is toch al een prachtig slowchat kanaal voor?

Ik gooi altijd alles op rood. Of Doge.

Overigens is / was mijn opzet vrij eenvoudig: Koop van een alt/shit coin voor een klein bedrag (dus niet al als ze al jaren actief zijn en al dollars per stuk zijn). Doe dat nog een paar keer voor andere coins. Wacht wat jaren. Kijk of er eentje is waarbij je, je inleg van alle coins er uit kan halen, door ongeveer de helft van een van de alt te verkopen. Doe dit. Kijk of er ergens anders nog goed winst te behalen is, zo ja, lekker doen, maar altijd de helft laten staan. Nu is het puur een kwestie van "genieten", of alles er uithalen. Want anders ga je meestal toch snel iedere dag meerdere keren zitten kijken en stop je er enorm veel uren in.

[ Voor 67% gewijzigd door Raznov op 26-05-2021 12:12 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 12:55

bonzz.netninja

Niente baffi

GluXz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Bedankt voor je eerlijkheid! Beleggen doe ik ook sinds een jaar. Dat voelt veiliger aan dan crypto idd. Hoe sta je tegenover beleggen in crypto op lange termijn?
Geheel blanco :) Die glazen bol waag ik mij niet aan. Ik heb er wat centjes inzitten maar hodl mij een eind suf.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 14:35

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

bonzz.netninja schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:34:

[...]
Crypto is ook een vorm van beleggen. Ik neem aan dat je met beleggen in bedrijfsaandelen? Je kan ook beleggen in deposito's, bedrijfsobligaties, staatsobligaties, vastgoed, edelmetalen of mixfondsen daarvoor. En alle andere plekken waar je geld vastzet is een vorm van beleggen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Johnny schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Crypto is ook een vorm van beleggen. Ik neem aan dat je met beleggen in bedrijfsaandelen? Je kan ook beleggen in deposito's, bedrijfsobligaties, staatsobligaties, vastgoed, edelmetalen of mixfondsen daarvoor. En alle andere plekken waar je geld vastzet is een vorm van beleggen.
Crypto is een vorm van speculeren lijkt me ;)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricardovv
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:58
Crypto is zeker geen beleggen. Er is geen onderliggende waarde. Wat overblijft is speculeren.

Ook grappig dat je de koers van dit moment als een kans schoon ziet. Daarmee veronderstel je dat die vanaf nu alleen maar weer omhoog kan gaan.

De kans dat die nog een keer 5 tot 10k $ de komende maand naar beneden kukelt is net zo groot.

Persoonlijk vind ik het momenteel allemaal erg instabiel. En het feit dat die in 5 a 6 weken van 64 k $ naar nu rond de 40 k $ is gezakt speelt nou ook niet echt in het voordeel.

Maar het een beetje mazzel kun je door gunstig te handelen best een leuk stukje meepikken. Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Ricardovv op 26-05-2021 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 14:35

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Boudewijn schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:30:
[...]

Crypto is een vorm van speculeren lijkt me ;)
Dat ligt aan je verwachtingen ;)

De definitie van speculeren is wel een leuke omdat mensen het vooral toepassen op beleggingen die anderen doen maar die van zichzelf niet zo snel als speculatief beschouwen. Voor sommige mensen is iedere vorm beleggen met meer risico dan een spaarrekening speculeren.

Eigenlijk klopt dat ook wel want iedere hoop op rendement in de toekomst is speculatie totdat het een feit is. Je kan wel stellen dat iemand met meer kennis risico's beter kan inschatten en realistischere verwachtingen zal hebben en daarom minder speculatief bezig is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Als goeie bron is: www.coinmarketcap.com ook wel aan te raden!
Pagina: 1