Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Afgelopen weekend was ik bezig met een inventarisatie voor op reis volgende maand. En ik bedacht dat ik wel heel veel verschillende aansluitingen heb:

Mini USB voor de elektrische tandenborstel.
Micro USB voor de koptelefoon
USB-c voor mijn telefoon
Lightning voor de iPad
Proprietary voor de Garmin Watch
Proprietary voor het Philips scheerapparaat.

En sommige hebben een vaste stekker, andere een USB-c connector aan de stekker zijde, en weer anderen een normale USB aansluiting aan de stekker zijde.
In de auto is dan weer een sigarettenplug nodig als stekker.

Wat ik mij afvroeg, zijn er mensen die dit allemaal naar magnetisch opladen hebben omgezet en daar goede ervaringen mee hebben, of introduceer je dan andere problemen, of werken zaken als Power Delivery of Quick Charge niet goed?
En zijn er goede merken in, want ik zie dit niet bij de bekendere merken terug als een Anker of Blitzwolf?
Of werkt het eigenlijk helemaal niet goed, dus gebruikt niemand het in de praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:02

Rmg

Ik heb een aantal van die magnetische connectors geprobeerd en tegenwoordig gebruik ik er alleen nog 1tje voor mn draadloze muis.

Het laden van telefoons en tablets ging zo traag :/ zelfs kabels die beweerden quick charge te kunnen doen hadden er gewoon moeite mee (UGreen, Blitzwolf, Anker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
Ik kreeg zo'n ding met geen mogelijkheid meer uit mijn Samsung galaxy s7 en heb daarmee de usb poort gesloopt...
Ik ga ze niet meer gebruiken in ieder geval

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slungelkmurf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 10:25
Misschien dat ik dit topic nog wat leven in kan blazen, want ik heb een soortgelijke vraag.
De dochter van mijn vriendin heeft een beperking en is daardoor niet altijd even subtiel met het het lightning-kabeltje van haar iPad. Met als gevolg dat er al heel wat kabeltjes gesneuveld zijn.

Ik heb een aantal jaar geleden een Kickstarter Anchor cable geprobeerd, maar die magnetische connectie is zo zwak, dat de kabel al loslaat onder het eigen gewicht als je een telefoon kantelt. Zelfs met een extra siliconen sleeve is het nog bagger. Ik denk dat ze voor de productie niet de beste magneten hebben gebruikt en/of de plaatsing niet goed is.

Door het gebrek aan A-Merk uitvoeringen (op bijvoorbeeld Amazon) vrees ik ook dat er geen goed werkende magnetische kabels zijn. Ik hoop dat er toch een fabrikant is die het wel voor elkaar heeft weten te krijgen. Het zou dan ook fijn zijn als de iPad sneller oplaadt dan dat hij verbruikt tijdens YouTube filmpjes kijken.

Draadloos opladen is geen optie, omdat er een dikke siliconen hoes om de iPad heen zit en hij ook aangesloten gebruikt gaat worden als ze is vergeten hem op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb goedkope meuk van ali, maar geen klachten. Magneten sterk genoeg en opladen snel genoeg voor mij.
Maar of het ook een ipad snel genoeg laad om filmpjes te kunnen kijken, is waarschijnlijk een kwestie van proberen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Cyberpope schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:24:
Ik heb goedkope meuk van ali, maar geen klachten. Magneten sterk genoeg en opladen snel genoeg voor mij.
Maar of het ook een ipad snel genoeg laad om filmpjes te kunnen kijken, is waarschijnlijk een kwestie van proberen.
Welke heb je dan exact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1