Het moet er nu toch maar eens van komen, zonnepanelen op ons dak.. Al jarenlang aan het twijfelen, maar steeds weer andere zaken moeten kopen. Nu is het geld wel beschikbaar dankzij dat klotevirus.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j2WGFtBkDMsK8VwAAX2DbVP9.jpg?f=user_large)
Dak westkant (31 pannen / 16 pannen) om 13:30 's middags, alleen stukje schaduw rechtsonder. Huis ernaast is dezelfde hoogte.
:strip_exif()/f/image/kSPuQiVBfKtYVMwp9fFZyoo6.jpg?f=fotoalbum_large)
Dak Oostkant (misschien panelen alleen aan de bovenkant (5 dakpannen hoog)
:strip_exif()/f/image/VGho0ptkuhS80vgPgVWGROSe.jpg?f=fotoalbum_large)
Oppervlakte van het dak weet ik niet (staat ook niet op de bouwtekeningen), maar huis is 6,30 breed.
De voorkant wil ik (en zeker mijn wederhelft) niet gebruiken voor dakpanelen.
Prijs : 5.195,50 incl BTW (4.293,80 excl)
14x Suntech Ultra V mini 390 wp Mono Full Black
1x Growatt MODD 5000TL3-X
1x Installatie
5460Wp volgens de offerte (0,79 ex btw prijs per Wp?)
Met legplan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qXheN4rxhLrRPDztfmOrstYP.jpg?f=user_large)
Ik heb nog een paar offertes openstaan bij Greenchoice en een ander lokaal bedrijf.
Iemand nog adviezen, wordt erg gewaardeerd.
Foto's
Gaat om het volgende huis (nr 14):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j2WGFtBkDMsK8VwAAX2DbVP9.jpg?f=user_large)
Dak westkant (31 pannen / 16 pannen) om 13:30 's middags, alleen stukje schaduw rechtsonder. Huis ernaast is dezelfde hoogte.
:strip_exif()/f/image/kSPuQiVBfKtYVMwp9fFZyoo6.jpg?f=fotoalbum_large)
Dak Oostkant (misschien panelen alleen aan de bovenkant (5 dakpannen hoog)
:strip_exif()/f/image/VGho0ptkuhS80vgPgVWGROSe.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Het dak ligt op het westen en is op 1 afvoer van de ventilatie helemaal beschikbaar.Oppervlakte van het dak weet ik niet (staat ook niet op de bouwtekeningen), maar huis is 6,30 breed.
De voorkant wil ik (en zeker mijn wederhelft) niet gebruiken voor dakpanelen.
Schaduw
Zover ik kan zien niet.Jaarverbruik
rond de 5500kwhHuidige elektriciteitsaansluiting
3 fase meterkast ivm elektrisch koken door stadsverwarming.Budget en doel
Rond de 4.000 en 5.000 euro excl BTWWie gaat het project uitvoeren
Een bedrijf met verstand van zaken en zonder mijn 2 linker handen.Bijhouden van data
In een appie meer dan genoeg.Reeds verkregen offertes
Inmiddels een offerte binnengekregen van een lokaal bedrijfPrijs : 5.195,50 incl BTW (4.293,80 excl)
14x Suntech Ultra V mini 390 wp Mono Full Black
1x Growatt MODD 5000TL3-X
1x Installatie
5460Wp volgens de offerte (0,79 ex btw prijs per Wp?)
Met legplan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qXheN4rxhLrRPDztfmOrstYP.jpg?f=user_large)
Regio
PurmerendIk heb nog een paar offertes openstaan bij Greenchoice en een ander lokaal bedrijf.
Iemand nog adviezen, wordt erg gewaardeerd.
[ Voor 24% gewijzigd door M@cer op 26-05-2021 13:42 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
:strip_exif()/f/image/Tz2E7kPWpRf0YJypfx9W83wf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zEIjX9TSS3qKr0nySCXoVUOa.jpg?f=fotoalbum_large)