Maar wat is he budget ? Waarom word dat nou nooit vermeld...
Voorbeeldje :
Yamaha RX V 420

Dolby Digital en DTS
Speakers......uummmmmmmm.....Dit is maar een voorbeeld hoor, er zijn veel meer mooie combinaties mogelijk !
Tannoy mX 3 of 4 als front :
mX3 :

mX4 :

mXC als center speaker :

mX 3 of 2 als rear :
mX2 :

Onthou goed dat je ook in zo'n se in totaal ongeveer 200 piek aan speakerkabel en interlinks moet uitgeven. Ik zou zelf voor de mX4 gaan, omdat je het voorlopig zonder sub doet, tenzij je vader er gelijk 1 wil.
Wat dit bij elkaar zal kosten ? Ik gok ongeveer 2500 of ne iets meer.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
En ja bij sony kun je de rearspeakers ook draadloos aansluiten maar dan moet je wel rearspeakers hebben die dat ondersteunen (zit namelijk iets anders in elkaar)
Tip: als je nog geen subwoofer hebt -> kopen die hap!!! het is echt een wereld van verschil
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
De GROOTSTE bullshit die er is :Op vrijdag 17 augustus 2001 23:48 schreef Shove_it999 het volgende:
aangezien je pa toch niet zo'n audiofiel is
Ik been geen audiofiel, dus ik heb geen waardering voor beter geluid.
Het slaat toch nergens op dat je audiofiel moet zijn om van goede apparatuur te kunnen genieten ?
Ecodan warmtepomp
Hij schrijft zelf dat zijn pa geen audiofiel is en dus geen duizenden guldens eraan uit wil geven, wat dat betreft is Sony een (vind ik) goedkope en goede oplossing voor hem.Op vrijdag 17 augustus 2001 23:50 schreef JT het volgende:
[..]
De GROOTSTE bullshit die er is :
Ik been geen audiofiel, dus ik heb geen waardering voor beter geluid.
Het slaat toch nergens op dat je audiofiel moet zijn om van goede apparatuur te kunnen genieten ?
Enne sorry dat ik mijn mening uit, sjeez wat zijn we prikkelbaar vandaag.
5 speakertjes van 50 watt en een subwoofer van 120 watt.
kosten zo'n 1800 en dan een sony receiver/versterkertje kost je ook zo'n 1200.
|Specs|
1800+1200 is meer dan 1 duizend dus vele duizenden guldensOp vrijdag 17 augustus 2001 10:35 schreef Brian Dickens het volgende:
....vele duizenden guldens...
Ecodan warmtepomp
|Specs|
Wat betreft het niet-audiofiel zijn en geen duizenden guldens: maximaal twee mille. Daarmee vallen trouwens ook alle audiofiele setjes af...
Shove_it: de huidige JBL Set bevat vijf boxjes en alle Dolby electronica zit geïntegreerd in de subwoofer... erg handig... maar als we een losse Sony DD5.1 decoder zou kopen dan moet dus de subwoofer ook vervangen worden, want daar hebben we dan niets meer aan... enig idee wat voor subwoofer tegen een leuke prijs? Moet wel een leuk vermogen aankunnen...
Wellicht kunnen we ook een JBL Dolby Digital setje overwegen... ik weet dat ze bestaan, maar ik nergens specs ervan vinden laat staan prijzen...
www.stassen.nl
www.foka.nl
www.jbl.com ( Hier staat een leuk JBL surroundsetje met sub.)
Dit is dan vooral om een indruk te krijgen van de prijzen en wat meer specs te vinden. Je moet toch echt zelf gaan luisteren om de speakertjes eruit te halen die JIJ het beste vindt klinken.
Ps JVC heeft wel lekkere subwoofertjes en surroundsetjes.
Bas kun je wel vergeten voor 2000 als je daar speakers en een receiver voor moet hebben. Ofje moet het HEEL erg ten koste laten gaan van je midden en hoge tonen.Op zaterdag 18 augustus 2001 13:17 schreef Brian Dickens het volgende:
Wat betreft het niet-audiofiel zijn en geen duizenden guldens: maximaal twee mille. Daarmee vallen trouwens ook alle audiofiele setjes af...
Weet je die set die ik aan gaf ? Doe als front ook 2 x mX2. Dan zit je iets boven de 2000 gulden, maar dat is het wel waard. Anders kan je DTS laten vallen, en neem je alleen Dolby Digital. Dan zit je wel rond de 2000 gulden. Maar tis alleen nogal lullig als er strax dvd's komen die ook een dts soundtrack hebben, welke nog beter is dan dolby Digital, omdat die minder gecomprimeerd zijn.
Een sub kan je er later nog bij kopen.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Dus: kent iemand Dolby Digital setjes die vergelijkbaar zijn met JBL ESC340?
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Hmmm... jij noemt JBL dus een slecht merk?Op maandag 25 februari 2002 17:03 schreef ernst het volgende:
in kwaliteit ? nee er zijn weinig slechtere
uiteraard klinkt het a lot beter dan yoko maar ik heb liever Tannoy oid, bovendien ken ik weinig niet zuigende sub sat systeempjes
het is nooit goed als de subwoofer boven de 80Hz de satjes moet aanvullen
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day