Nadat ik vorige week via de AMD Direct Buy een Radeon RX6800 heb weten te bemachtigen, ben op zoek naar de bijbehorende componenten om een leuke PC te bouwen 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt een PC met als doel te gebruiken voor programmeer werk, ook het runnen van docker containers etcetera. Daarnaast ook weleens gamen en wil ik in staat zijn om solide te kunnen werken met Sketchup en bijbehorende rendering plugins (maar dit is meer een hobby).
Ik wil een PC die redelijk klaar is voor de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kom nu uit op rond de 800 euro (exclusief videokaart) wat ik een prima prijs vindt. Het mag duurder maar dan moet het het wel waard zijn. Goedkoper is altijd beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben in bezit van een Radeon RX 6800.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Heb nu voor AMD gekozen omdat ik goedkoper uitkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat het systeem niet overdreven veel geluid maakt, maar ik verwacht dit (als het nodig) later wel te kunnen tunen met andere fans.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat de gekozen componenten goed samen werken met zowel Windows als Linux. Is er een beter (future proof) systeem voor hetzelfde of minder geld? Daarnaast is de voeding genoeg, en past alles in de case?
Dit is wat ik zelf heb samengesteld
Bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt een PC met als doel te gebruiken voor programmeer werk, ook het runnen van docker containers etcetera. Daarnaast ook weleens gamen en wil ik in staat zijn om solide te kunnen werken met Sketchup en bijbehorende rendering plugins (maar dit is meer een hobby).
Ik wil een PC die redelijk klaar is voor de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kom nu uit op rond de 800 euro (exclusief videokaart) wat ik een prima prijs vindt. Het mag duurder maar dan moet het het wel waard zijn. Goedkoper is altijd beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben in bezit van een Radeon RX 6800.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Heb nu voor AMD gekozen omdat ik goedkoper uitkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat het systeem niet overdreven veel geluid maakt, maar ik verwacht dit (als het nodig) later wel te kunnen tunen met andere fans.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat de gekozen componenten goed samen werken met zowel Windows als Linux. Is er een beter (future proof) systeem voor hetzelfde of minder geld? Daarnaast is de voeding genoeg, en past alles in de case?
Dit is wat ik zelf heb samengesteld
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 295,05 | € 295,05 |
1 | Moederborden | ASRock B550M Pro4 | € 95,90 | € 95,90 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 58,95 | € 58,95 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B | € 93,97 | € 93,97 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-650 | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 138,99 | € 138,99 |
Totaal | € 778,81 |
Bedankt