USB3 uitdaging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:11
Hoi Allemaal,

Ik ben met een klein projectje bezig en ik loop tegen een uitdaging aan.

Het verhaal:
Door ruimte gebrek heb ik mijn computer kast in een kast (ja genoeg airflow) staan.
Opzich natuurlijk geen probleem echter het aan en uit zetten en natuurlijk de bekende USB aansluitingen zijn hierdoor een beetje minder goed berijkbaar

Nu heb ik hiervoor het volgende in bezit gekregen via een vriend:
https://www.amazon.nl/-/e...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
WOVELOT Usb 3.0 2 Port Optical Drive Front Panel Expansion Adapter Usb 3.0 Hub +Hd Audio+Power Switch Button
Dit zou handig moeten wezen.

De uitdaging:
Maar op de WOVELOT zit echter wel een USB 3.0 19 pin kabel/aansluting op wat het een beetje meer ingewikkeld maakt.
Want deze USB3.0kabel is niet echt lang, dus ik ben opzoek naar een verlengkabel oplossing, natuurlijk kan ik er wel verschilende hier en daar vinden maar tot opheden kom ik niet verder dan 50 centimeter, en ik wil toch wel iets van 1,5 meter overbruggen, 1 meter zou ook wel lukken maar dan komt het allemaal wel heel erg strak te zitten.
Dus ik kan voor 3 keer 50 centimeter gaan maar wil eigenlijk gewoon 1 kabel hebben.

Nu hoop ik dus dat iemand hier mij even verder op weg kan helpen? _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:29
Je moet anders denken.
Koop een USB hub.
Koop een losse knop om je pc aan te zetten; google op external power button pc (of power switch) en zoek iets nooit uit.

Let wel op dat je bord de juist USB aansluitingen moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De oplossing van @99ruud99 is de route die je zou moeten willen.

Als je toch je initieel bedachte route wil volgen zal je iets als https://www.amazon.nl/-/en/dp/B07JZG6QV2 moeten hebben i.c.m. wat USB 3 verlengkabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Ik zat eerst ook te denken aan een hub en losse knop, maar goed ik heb dus via een vriend al die Wovelot gekregen, had hij ooit nodig voor een projekt maar nooit gebruikt, etc.

Echter in die wovelot zit hier dus al 2 keer USB3 in maar dan met female 19pins ik zou eventueel dan deze er op kunnen zetten https://www.amazon.nl/-/en/dp/B07JZG6QV2 zoals @spone zegt en dan USB verleng kabels inderdaad maar ik had gehoopt het op het moederboard te pluggen (vergat ik eerder te zeggen).

Inprincipe wilde ik dus deze gebruiken als het even kan, heb hem nu op de plank liggen zeg maar.

Maar als het toch te ingewikkeld wordt dan ga ik iets anders bedenken, dus losse knop en losse usb hub of iets in dat idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:53

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat is een interne header, en die wil je precies HOE buitenom leggen? Sterker nog, het hele ding is intern... er is een reden dat die niet heel erg lang zijn doorgaans, overigens, zeker bij USB3.x. Ik weet niet precies hoe je kast in elkaar zit maar ik zal (als je ze nog hebt, steeds minder cases hebben ze) die wovelot gewoon in een van de 5,25" front panels bouwen, en daar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Umbrah schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:50:
Dat is een interne header, en die wil je precies HOE buitenom leggen? Sterker nog, het hele ding is intern... er is een reden dat die niet heel erg lang zijn doorgaans, overigens, zeker bij USB3.x. Ik weet niet precies hoe je kast in elkaar zit maar ik zal (als je ze nog hebt, steeds minder cases hebben ze) die wovelot gewoon in een van de 5,25" front panels bouwen, en daar gebruiken.
Ik heb een groot secretaire bureau, de pc kast staat in dit geval in 1 van de kasten onder het bureau, en in principe is de kast gesloten (er is voldoende airflow geen paniek en de pc staat op een uitschuifbare plank) maar de knoppen (aan en uit) en de USB poorten zijn hierdoor minder bereikbaar, vandaar het doortrek idee zeg maar. Dit bureau staat in een woonkamer en er is geen optie om de kast naast of op het bureau te zetten, gezien geluid is het super stil, heb het systeem al een paar keer getest en je hoort hem niet.

Ik weet dat de Wovelot ding een inbouw ding is, maar ik kan hem best netjes wegwerken in me bureau als het nodig is. enigste probleem waar ik echt tegen aan liep is de USB kabel, de rest van de kabels verlengen is niet een heel groot probleem. vandaar me vraag over de USB.
Gaat het echt niet werken dan ga ik even kijken naar een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op je moederbord zit een header waar de power-button op is aangesloten. Dat zijn 2 eenvoudige signaaldraadjes zoals van je deurbel. De power-button in je kast is niets anders dan een pulsdrukkertje.

In jouw situatie zou ik dus gewoon die draden naar buiten halen. Wil je ook USB poorten bereikbaar hebben, neem dan los daarvan een USB-hub.

Maar ga alsjeblieft niet klooien met het verlengen van USB-kabels. Zeker niet als het interne kabels zijn. Over een USB-kabel gaat een enorme bulk data en hoe hoger de datasnelheid, hoe gevoeliger het signaal en hoe beter de kabels en aansluitingen moeten zijn. Als de USB-poorten die jij naar buiten brengt ook nog eens USB-PD gebruiken dan kan er ook nog eens een vermogen over de kabel gaan lopen, wat het nog vervelender maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:04

sapphire

Die-hard pruts0r

(jarig!)
Het zal vast kunnen met een verloopje van intern USB3 male naar USB3 A, dan een verlengkabel, dan USB3 female naar USB3 intern female en die op de header van je meoderbord.

Vraag is dan alleen of je dat wilt want echt lekker zal het niet zijn en qua prijs en gebruiksgemak is een USB3 hub vele malen makkelijker en stabieler :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.wjca
dan ga ik toch naar een andere oplossing kijken.
bedankt voor de tips ;) (y)
Pagina: 1