Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrantix
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-05 07:31
Hoi Tweakers,

Voor mijn vriendin ben ik bezig een werk + game setup in elkaar te knutselen. Het uiteindelijke doel is om zonder kabels te wisselen op 1 bureau te kunnen werken en gamen met dezelfde monitor, muis, toetsenbord en headset. Voor dit topic wil ik me focussen op de monitor, maar ik sta open voor tips hoe ik dit het beste kan realiseren met betrekking tot het wisselen van de randapparatuur.

T.z.t. wil ik een gaming desktop samenstellen. Voor werk wordt er een Lenovo ThinkPad X380 gebruikt. De wens is om voor max 500eu een curved, 31"+, neutrale uitstraling, 144hz monitor te kopen zoals: pricewatch: Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" Zwart. De monitor willen we alvast kopen om het werken aangenamer te maken.

Nu resteren mij een aantal vragen hierover:
  • Is het (al dan niet als bonus) mogelijk om gebruik te maken van de 144hz capaciteiten van de monitor op de genoemde werklaptop? Het beschikt over HDMI (versie onbekend) en USB C Thunderbolt 3 en heeft een karige Intel UHD Graphics 620 GPU.
  • Als ik gebruik maak van een USB dock om de randapparatuur te wisselen, kan dit omgaan met 144hz of ontkom ik niet aan het dubbel bekabelen van de monitor? (Bijvoorbeeld: Werklaptop --> Thunderbolt 3 -> monitor <-- Display port <-- game desktop + USB dock voor randapparatuur).
  • Is 144hz überhaupt merkbaar bij veelal office werk?
Graag hoor ik jullie kijk hierop!