Hoe kan ik het EK in 4K streamen zonder providerswitch?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankWar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08 19:59
Mijn vraag:

Het EK voetbal komt eraan en ik zou de wedstrijden graag in 4K kwaliteit willen bekijken. Ik las dat KPN en Ziggo dit gaan aanbieden via decoders alleen zit ik niet bij deze providers en wil/kan niet wisselen. Is het mogelijk om via een andere streamingdienst het EK te bekijken in 4K? Het liefst rechtstreeks als app op mijn LG met een app op WebOS, maar via een website en HDMI kan ook. Als dit een buitenlandse app of dienst is is dit geen punt, zolang het commentaar maar Engelstalig is.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

LG OLED 55C8PLA. Glasvezel internet 400Mbit verbinding. MacBook Pro (mid 2014 16 i5 16Gb) voor streaming.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Sky sports, maar dat is alleen voor het VK. Ze bieden dan wel diensten aan via schotel maar dat heb ik niet.
Verder vind ik weinig als ik zoek op "euro 2020 stream "4K" netherlands" of "bekijk EK in 4K" (behalve dan weer KPN en Ziggo opties).

Alvast bedankt voor de tips

Beste antwoord (via FrankWar op 26-05-2021 10:55)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
FrankWar schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:41:
Mijn vraag:

Het EK voetbal komt eraan en ik zou de wedstrijden graag in 4K kwaliteit willen bekijken. Ik las dat KPN en Ziggo dit gaan aanbieden via decoders alleen zit ik niet bij deze providers en wil/kan niet wisselen. Is het mogelijk om via een andere streamingdienst het EK te bekijken in 4K? Het liefst rechtstreeks als app op mijn LG met een app op WebOS, maar via een website en HDMI kan ook. Als dit een buitenlandse app of dienst is is dit geen punt, zolang het commentaar maar Engelstalig is.

LG OLED 55C8PLA. Glasvezel internet 400Mbit verbinding. MacBook Pro (mid 2014 16 i5 16Gb) voor streaming.

Sky sports, maar dat is alleen voor het VK. Ze bieden dan wel diensten aan via schotel maar dat heb ik niet.
Verder vind ik weinig als ik zoek op "euro 2020 stream "4K" netherlands" of "bekijk EK in 4K" (behalve dan weer KPN en Ziggo opties).

EK/WK rechten zitten natuurlijk dichtgetimmerd dus een buitenlandse legale aanbieder kan je al vergeten (sowieso een legale 4K livestreaming optie). Schotel zal je beste optie/kans zijn zonder over te stappen op Ziggo of KPN (heb zelf geen schotel overigens maar meende me iets te herinneren mbt de Duitse zenders en ontvangst via de schotel. Hier dus iig ook nog naar kijken of dit nog mogelijk is want dat zou ook een bron van 4K kunnen zijn maar dat zal dan idd geen Engelstalige zijn).
VPN naar BBC iPlayer is ook misschien nog een optie in het grijze gebied.

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 25-05-2021 22:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
FrankWar schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:41:
Mijn vraag:

EK/WK rechten zitten natuurlijk dichtgetimmerd dus een buitenlandse legale aanbieder kan je al vergeten (sowieso een legale 4K livestreaming optie). Schotel zal je beste optie/kans zijn zonder over te stappen op Ziggo of KPN (heb zelf geen schotel overigens maar meende me iets te herinneren mbt de Duitse zenders en ontvangst via de schotel. Hier dus iig ook nog naar kijken of dit nog mogelijk is want dat zou ook een bron van 4K kunnen zijn maar dat zal dan idd geen Engelstalige zijn).

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 25-05-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankWar
apis29 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:44:
[...]

Ah natuurlijk, die rechten had ik nog geen rekening mee gehouden. NOS is voor Nederland de officiële broadcaster dus vandaar dat het zo lastig te vinden is..

Ik ga wel even kijken naar een VPN en iPlayer, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bovendien is een 4K stream niet automatisch beter dan een (goede) 1080P stream. Vergeet niet dat er in verhouding meer compressie wordt toegepast op een 4K stream dan op 1080P. Ik weet zeker dat het kwaliteitsverschil tussen beiden gering gaat zijn.
Je zal bijvoorbeeld véél meer winst halen wanneer de uitzending op bijvoorbeeld 60FPS wordt uitgezonden ipv standaard 24FPS.
Bij Formule 1 streams is het een groot verschil in ieder geval, en merk ik op mijn 65" C7 oled dat ik eigenlijk geen behoefte heb aan een 4K stream.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankWar
Nyarlathotep schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:51:
Bovendien is een 4K stream niet automatisch beter dan een (goede) 1080P stream. Vergeet niet dat er in verhouding meer compressie wordt toegepast op een 4K stream dan op 1080P. Ik weet zeker dat het kwaliteitsverschil tussen beiden gering gaat zijn.
Je zal bijvoorbeeld véél meer winst halen wanneer de uitzending op bijvoorbeeld 60FPS wordt uitgezonden ipv standaard 24FPS.
Bij Formule 1 streams is het een groot verschil in ieder geval, en merk ik op mijn 65" C7 oled dat ik eigenlijk geen behoefte heb aan een 4K stream.
Goede ingeving, daar heb ik nog niet eens over nagedacht. Ik zal dan ook eens speuren wat er allemaal op 60 fps wordt uitgezonden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 15:46
Aanvullende vraag: waar kan ik een abonnement afsluiten voor alleen TV om het EK te kijken? Ik heb nu T-mobile thuis alleen internet en dat wil ik graag zou houden. Zou natuurlijk gewoon T-mobile kunnen doen maar TV werkt alleen via hun modem en die heb ik er tussenuit gesloopt voor min ubiquity router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDS
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-07-2021

LDS

@QuintusDias
Je zou diensten als NLZiet of CanalDigitaal kunnen afsluiten, beiden maandelijks opzegbaar, CanalDigitaal is duurder, maar geeft je ook ESPN en een stuk meer zenders. NLZiet is ook goed en stabiel en voordeliger als het om de "standaard/basis Nederlandse zenders" gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 21:04
QuintusDias schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:14:
Aanvullende vraag: waar kan ik een abonnement afsluiten voor alleen TV om het EK te kijken? Ik heb nu T-mobile thuis alleen internet en dat wil ik graag zou houden. Zou natuurlijk gewoon T-mobile kunnen doen maar TV werkt alleen via hun modem en die heb ik er tussenuit gesloopt voor min ubiquity router.
Nee hoor, t-mobile tv werkt ook prima zonder t-mobile modem. Via glasvezel hoef je zelfs niks in te stellen, via een adsl verbinding moet je werken met vlans.

En dat is alleen om het tv kastje van t-mobile te gebruiken. Zelf gebruik ik gewoon de t-mobile app op de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Nyarlathotep schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:51:
IK heb gister even de wedstrijd aangezet om te zien hoe nou voetbal in 4k nou uit zag. En moet zeggen dat het me aardig tegenviel.
Heb een LG Oled uit 2018 waar ik erg tevreden mee ben. 4K materiaal ziet er altijd top uit.

Zelfs F1 vind ik er goed uit springen. Helder en scherp beeld.

Alleen gisteravond met het voetbal kreeg ik het beeld met geen mogelijkheid mooi.
Steeds was het OF te donker of er hing een waas er overheen.
zapte ik naar normaal NPO 1 dan was alles dan wel weer scherp , helder en met mooie kleuren.

Heb even een foto gemaakt van beide en dan is het erg duidelijk te zien. Bij onderste foto hangt een was overheen omdat ik dus brightness omhoog had gezet om toch iets meer te kunnen zien.

Maar ideaal was het niet.

Met F1 heb ik nooit het probleem gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdTtCL6GQ_a9j-hgFvM1ctCTWI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQ8YyqAXjmjadAa3vMtHyJrB.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

Zo jammer dat Ziggo NPO 4K alleen beschikbaar stelt als je de hoofdprijs betaalt. Wij hebben wel ziggo, maar alleen het basispakket. Dus ook geen mediabox waarmee je NPO 4K kan ontvangen. Echter hebben wij wel het huis vol schotels hangen. Dus ik ben eens even gaan snuffelen op de satelliet. Voor degene die hun schotel hebben afgesteld kunnen TRT 4K FTA ontvangen op Türksat. Helaas geen HDR, enkel SDR. Daarnaast is het commentaar logischerwijs in het Turks.

Echter heb ik een creatieve oplossing gevonden om Nederlands commentaar bij TRT 4K te krijgen. Ik heb een extra ziggo kabeltuner aangesloten. Deze op NPO 1 HD gezet. Op mijn Receiver pak ik het beeld van mijn satellietontvanger en het geluid van de kabelontvanger.

Via een minder legale manier kun je via de satelliet ook nog het italiaanse Rai 4K ontvangen. Zij zenden wel in HDR (HLG) uit, maar helaas zonder het scoreboard. Dus ik heb het idee dat ze de ruwe EK Feed 1 op 1 doorzetten, met alleen het logo erbij, zonder scoreboard. Naast italiaans commentaar hebben zij ook een audiostream zonder commentaar.

TRT 4K:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhlu4dA4YY0rRhgTw2X-Hql1UPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugGVnOxL8HjJE6o9nzKzNddB.jpg?f=fotoalbum_large

Rai 4K:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94MGnNRrALtXYALjwdjBWciMmIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHVG7VB7wY9Gd0EKK8XnNfwi.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik terugschakelde naar NPO 1 HD schrok ik toch wel van de slechte beeldkwaliteit. In 4K is het beeld echt veeeeeel scherper. De NPO 1 HD stream ziet er uit alsof het SD is.

[ Voor 5% gewijzigd door Twazerty op 12-06-2021 23:20 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1