Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friket
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-05 15:39
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe televisie.

Wat is je budget?
Ergens tussen de 1000 tot 1500 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Series/Films kijken via Netflix en Xbox Series X gamen (als die ooit verkrijgbaar wordt...)

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart
pricewatch: Samsung QLED Series QE55Q95T Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel tussen OLED en QLED. Zie foto van opstelling. Mijn zorg is dat de OLED te veel reflectie geeft en of die genoeg helderheid kan generen als er overdag tv wordt gekeken.
Ik zit op ongeveer 2,7 meter van de TV, twijfel tussen 55 en 65 inch varianten. Liefst zou ik er eigenlijk een maatje tussen in willen hebben :/. Huidige model is een 49inch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohhJqCB_-wbMUgZNfSNL21H7flw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EiMUQUPEfiVofjpR5MbyB1uS.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:47
Ik heb met mijn OLED (55B6) weinig last van licht van de zijkant zolang ik recht voor de TV zit. Licht van achter is wel vervelend natuurlijk, maar prima op te lossen door helderheid op te schroeven. Ik heb geen zonlicht door de ramen die achter de bank zitten. Onze ruimte is ongeveer 18m2 met 5 ramen.

Ik kan niet vergelijken met QLED, want die heb ik niet. Nieuwere OLEDs kunnen al wel een stuk helderder maar helderheid blijft de zwakke plek.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik heb een soortgelijke situatie, maar dan nog veel lichter (doorzonwoning) ik zou dit haast een donkere ruimte noemen!

Gaat je prima lukken met een Oled hoor.

Welke tv heb je nu, durf te wedden dat die lang niet zo fel kan als die Oled tv ;-) puur om alles in perspectief te zetten.

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 17:15
Ik heb ook een dergelijke opstelling (raampartij zijkant kamer op het noorden). Recht voor de tv heb je nergens last van. Mijn vriendin klaagt wel eens over de reflectie als je van de zijkant kijkt.

Lekker voor OLED gaan. Die geeft een mooier plaatje dan een LCD tv. Als je een LCD tv wilt, dan zou ik naar de Sony XH95 kijken ipv een Samsung QLED.

In mijn vorige huis zat ik ruim 4 meter van de tv en toen was 55" wel wat aan de kleine kant. In mijn nieuwe huis zit ik op 3meter van de tv (mss ook wel 2,7m) en dan is 55" echt een mooi formaat. 65" went uiteraard ook heel snel. Als je twijfelt, neem dan de grootste tv. Toen ik mijn OLED in 2017 kocht vond ik de 65" varianten gewoonweg veel te duur. Nu koop je een 65" variant voor iets meer dan de prijs waarvoor ik in 2017 een 55" OLED kocht.

[ Voor 40% gewijzigd door Hulleman op 26-05-2021 08:42 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 22:47
Net klaar met uitpakken. Heb ook veel licht inval en dus voor de 65inch Samsung Q95T gegaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMNdBoWAlnmhBhFh1SJeBevcn3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ws6eOXmq429WcCoxLGtvE2yI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@friket Ik heb hier een Sony A8 OLED en heb meer ramen/licht dan bij jou en geen last van reflecties en de A8 is helder genoeg om overdag ook TV te kunnen kijken.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friket
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-05 15:39
Dank voor de antwoorden, zoals ik het lees lijkt licht inval niet echt issue te zijn voor OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Interessant, ik heb een 65G1 nu en 55B6 gehad en bij beide wel last van reflecties overdag. Dit met balkondeur + ramen rechts van de TV. Bij overdag kijken moeten de gordijnen vrijwel helemaal dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:50

JTfoto

Work hard

Hier 5m aan raam met de tv er anderhalve meter vanaf. Hebben een ouder model OLED staan (eg960v) en dat gaat prima. Op een echt felle dag doen we soms het gordijn 1 of 2m dicht, maar dat komt zelden voor (alleen bij donkere films en echt fel licht van buiten).

Ik denk dat je prima voor OLED kan gaan en geloof me, het is echt een genot om naar te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:03
hier een LG 70 inch op 4,5 m met ramen aan de zijkant en ook lichtinval. Misschien als ik m aan de muur heb hangen niet meer omdat ie dan naar achteren hangt, maar heb rolluik en gordijnen dicht de hele dag anders ga ik me irriteren. Misschien ook alsnog een OLED nemen bij een outlet
Pagina: 1