ipad na resetten en verwijderen uit account activeringslot

Pagina: 1
Acties:
  • 2.669 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kuijper
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-11-2024
We zijn in het bezit van 2 ipads, ze stonden alle twee in haar account .
Ik wilde een ipad overnemen, maar loop steeds vast .
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen want de ipad is leeg
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nadat ik de ipad heb gereset en alle instellingen heb gewist deze uit mijn vrouw haar account verwijderd..
Bij het opstarten kom ik nu niet verder dan het activeringsslot .
Als ik nu inlog op haar apple account en het wachtwoord in tik krijg ik te zien, apple id of wachtwoord onjuist.
ik kan op internet wel in haar account dus dit is allemaal wel een beetje vreemd.
Vanmiddag heb ik al een medewerker van de helpdesk van het Apple center aan de lijn gehad en deze vond het heel vreemd dat de ipad niet vrij gegeven wordt en kon me verder niet helpen.
Lekker dus, kan waarschijnlijk nu de kliko in :(
Misschien dat hier iemand de oplossing weet?

...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 18:43
Als hij echt van je vrouw was geweest en je had deze uit haar account verwijderd, dan kon je nu verder. De iPad vraagt namelijk bij het inrichten eerst om een Wifi-verbinding, zodat hij kan controleren of er inderdaad geen slot op zit. Zoals je weet kunnen we je niet helpen bij het omzeilen van de wet. In dit geval is er niet echt een oplossing. Een iPad met activeringsslot is niet te activeren, ook niet via een omweg. Of de iPad is echt van je vrouw, als hij uit haar account is verwijderd dan kun je 'm gewoon opnieuw inrichten. Zo niet, dan is er iets anders aan de hand.

Het enige wat je nog kunt proberen is een DFU boot en dan met iTunes de software er opnieuw op zetten. Er is een hele kleine kans dat de iPad zo fucked up is dat hij ergens vastloopt bij het activeren. Maar als dit het geval was, dan had die Apple-medewerker je dit wel kunnen vertellen. En als het lukt moet je daarna nog steeds langs het activeringsslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kuijper
De WiFi verbinding is er, maar ik blijf het vreemd vinden dat hij om een certificatie vraagt als je 'm uit de account heb gehaald. Want als je 'm uit een account kunt halen betekent het dat je dus kan inloggen op je icloud. Daar snapte de beste man van de helpdesk ook niets van. Ben 40 mi in de weer geweest met 'm. Ik ga niet met een DFU boot aan de gang, weet niet eens wat het is.
Dan gaat ie richting grijze bak, vind het eigenlijk belachelijk dat ze je niet kunnen helpen bij zo'n helpdesk. Het is niet bepaald een pakje boter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:41
J.Kuijper schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:17:
De WiFi verbinding is er, maar ik blijf het vreemd vinden dat hij om een certificatie vraagt als je 'm uit de account heb gehaald. Want als je 'm uit een account kunt halen betekent het dat je dus kan inloggen op je icloud. Daar snapte de beste man van de helpdesk ook niets van. Ben 40 mi in de weer geweest met 'm. Ik ga niet met een DFU boot aan de gang, weet niet eens wat het is.
Dan gaat ie richting grijze bak, vind het eigenlijk belachelijk dat ze je niet kunnen helpen bij zo'n helpdesk. Het is niet bepaald een pakje boter.
Misschien even een youtube/google sessie houden over hoe je je ipad kan resetten in DFU modus. Komt neer op dat je de ipad naar fabrieksinstellingen kan krijgen door hem aan je laptop te verbinden. Wel het proberen waard.

Ik vind het eerlijk gezegd raar dat je hier hulp komt vragen, iemand je advies probeert te geven, maar je vervolgens niet eens de moeite wilt nemen om even te kijken wat het inhoudt.

Je kiest er zelf voor om hem gelijk de grijze bak in te gooien terwijl je aangeeft dat het niet bepaald een pakje boter is........ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Als die ipad je echt lief is. Ga je gewoon naar de apple store. Maak een afspraak met een Genius medewerker. Dan kan hij/zij zien wat nu precies het probleem is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als je op haar account kan inloggen, kan dat ook op de iPad; je moet iets fat-fingeren als die het niet pakt. Zo niet, dan is er nog een simpele oplossing: ga met de iPad en de originele factuur naar de Apple Store en ze helpen je graag. Dat je het ding zo snel in de prullenbak wil mieteren is wel apart.

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 26-05-2021 13:14 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kuijper
Het kwam misschien een beetje cru over, maar was niet de bedoeling.
Ik wil liever niet ergens aan beginnen waar ik geen verstand van heb. Zoals Philips Fan al zei kom je dan evengoed nog op de activering pagina terecht.
De aankoopbon is nergens meer te vinden, waarschijnlijk weggegooid na de garantie tijd, nooit bij stil gestaan verder.
Zonder aankoopbon helpen ze je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 14:23
Probeer eens de stappen te volgen voor het ontgrendelen via internet: https://support.apple.com/nl-nl/HT201441

Als je met je vrouws account inlogt en je ziet hem daar niet staan dan is er of iets misgegaan bij het wissen of wat waarschijnlijker is is dat er een ander Apple ID gebruikt is op het apparaat.

Je kan dan proberen om deze stappen te volgen: https://support.apple.com/nl-nl/HT204306 (Het artikel gaat over een vergeten toegangscode maar de stappen voor deze situatie zijn hetzelfde). Deze stappen moet je waarschijnlijk ook volgen als je de ipad via de vorige stappen ontgrendeld.

Soms kan het zijn dat na het herstel de hint die gegeven wordt voor het gebruikte Apple ID veranderd en dat kan je op weg helpen om de toegang te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
J.Kuijper schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:27:
Het kwam misschien een beetje cru over, maar was niet de bedoeling.
Ik wil liever niet ergens aan beginnen waar ik geen verstand van heb. Zoals Philips Fan al zei kom je dan evengoed nog op de activering pagina terecht.
De aankoopbon is nergens meer te vinden, waarschijnlijk weggegooid na de garantie tijd, nooit bij stil gestaan verder.
Zonder aankoopbon helpen ze je niet.
Heb je al eens geprobeerd of de winkel nog de aankoop kan terugvinden? De MediaMarkt heeft sowieso een service dat clubleden winkelaankopen kunnen opvragen. Geen idee of andere winkels een soortgelijke service hebben, maar dat kan je eens uitzoeken. Ik ga dan trouwens wel er van uit dat de iPad in een fysieke winkel gekocht is. Ik neem aan dat je zelf ook wel kunt bedenken dat een online aankoop altijd in jouw account verschijnt.

Wat betreft de DFU-modus: je iPad is nu waardeloos. Erger kun je het niet meer maken, hooguit beter. Mijn ervaring leert dat je gewoon moet beginnen en dan valt het allemaal hartstikke mee hoe moeilijk het is.

Ik kan alleen nog aanraden de bon voortaan te bewaren. Als je de iPad een keer wil verkopen, komt dat ook van pas. Verder koop ik persoonlijk zoveel mogelijk online, de voorwaarden zijn vrijwel altijd beter en de aankoopbon wordt zowel gemaild als bewaard in je account.

[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 27-05-2021 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 22:54

Yor

Yor1313#2571

Als oud-support medewerker van een groot amerikaans bedrijf dat smartphones en tablets maakt, kan ik je de volgende tip geven:

Ga eens zelf nadenken of het Apple ID van jouw partner eens gewisseld heeft van emailadres? Het kan namelijk goed zijn dat het "oude emailadres" nog gelinkt is in juist die iPad.

De workaround is dan zorgen dat je alle data die je wilt bewaren ergens anders opslaat, alle apparaten van haar AppleID uitlogt en verwijdert en zeker weet dat je er een ander ID op kunt zetten, bijvoorbeeld het jouwe, om dan haar AppleID weer tijdelijk te koppelen aan het oude emailadres om een inlogpoging op de iPad te doen.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kuijper
Bedankt voor alle aanwijzigingen , maar het is echt einde oefening .
Ben vanmiddag bij de mediamarkt geweest voor de aankoopbon ,maar was niet meer terug te vinden.
Ik heb even de mails nagekeken en zag dat er een paar jr geleden een bericht was verzonden door apple dat er was ingelogd en facetime en imessinger was geinstalleerd.
In ieder geval niet door ons en op de activeringspagina stond een vreemd mailadres 2......qq.com
Heb dit even gegoogeld en dat is een chinees mailadres, dus waarschijnlijk gehackt.
Ik heb ook nog de DFU modus laten draaien , maar kom dan weer op de activerings pagina terecht.
Ook de helpdesk nog even gebeld , maar die konden er verder ook niets mee .
Dit is een goede les geweest om alles te bewaren , of toch maar verder met Android :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
J.Kuijper schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:48:
Ben vanmiddag bij de mediamarkt geweest voor de aankoopbon ,maar was niet meer terug te vinden.
Ik heb even de mails nagekeken en zag dat er een paar jr geleden een bericht was verzonden door apple dat er was ingelogd en facetime en imessinger was geinstalleerd.
In ieder geval niet door ons en op de activeringspagina stond een vreemd mailadres 2......qq.com
Heb dit even gegoogeld en dat is een chinees mailadres, dus waarschijnlijk gehackt.
Ik heb ook nog de DFU modus laten draaien , maar kom dan weer op de activerings pagina terecht.
Dit is een goede les geweest om alles te bewaren , of toch maar verder met Android :-)
Maar als je gehackt bent, kun je dan niet de "wachtwoord vergeten-functie gebruiken, om ze weer in je account te komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die qq.com is gewoon van bijvoorbeeld gedownloade muziek… of een gesideload appje.

/edit
Dus die tip om naar Android te gaan, tja, beetje bashen op Apple…

[ Voor 31% gewijzigd door Vorkie op 28-05-2021 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En daarom moet je dus, voordat je een reset uitvoert eerst alle appleID gerelateerde dingen uitloggen. Want ik gok dat er dus nog gewoon een ander AppleID ingelogd heeft gestaan op die iPad?

Zie ook de stappen op: https://support.apple.com/nl-nl/HT201351

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:51

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

en zag dat er een paar jr geleden een bericht was verzonden door apple dat er was ingelogd en facetime en imessinger was geinstalleerd.
je had dus al een paar jaar kunnen weten dat er een probleem was....
Android is een goede keus, maar je wilt nu switchen omdat je zelf de fout in bent gegaan?......

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
Waarom heeft niemand het over de tweede ipad die zijn vrouw heeft?
Wellicht heeft TS de verkeerde ipad verwijderd uit haar account. Misschien proberen om de andere ipad uit het account te ontkoppelen.

Dan kan je nu die ipad activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Vind het alsnog een vaag verhaal. Je kan eventueel een reparatiewinkel ernaar laten kijken. Of iemand in je kring die een beetje handig is met elektronica.

[ Voor 25% gewijzigd door Valinor op 28-05-2021 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:55
Als er op de activeringspagina een ander e-mailadres staat, dan is het inderdaad einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mezkeijou schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:39:
Waarom heeft niemand het over de tweede ipad die zijn vrouw heeft?
Wellicht heeft TS de verkeerde ipad verwijderd uit haar account. Misschien proberen om de andere ipad uit het account te ontkoppelen.

Dan kan je nu die ipad activeren.
Volgens mij is het veel minder relevant of een apparaat in je account staat, maar gaat het er vooral om welk apple ID er ingelogd stond op de iPad op het moment van de reset. Het wissen uit je account doe je vooral om te voorkomen dat het apparaat misbruikt wordt om acties in/namens je account uit te voeren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
NotSoSteady schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Als er op de activeringspagina een ander e-mailadres staat, dan is het inderdaad einde verhaal.
Hier ben ik ook benieuwd naar. Welk adres staat hier? Wellicht kan de TS hier duidelijkheid in scheppen. Of niet, omdat hij de pak boter al in de kliko heeft gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:55
Mezkeijou schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:20:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Welk adres staat hier? Wellicht kan de TS hier duidelijkheid in scheppen. Of niet, omdat hij de pak boter al in de kliko heeft gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:19

nelizmastr

Goed wies kapot

NotSoSteady schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Eens. Door nalatigheid is het Apple ID gecompromitteerd en is er door een ander een activatielock op gezet. Einde oefening, de iPad is nu een baksteen :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

J.Kuijper schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:11:
We zijn in het bezit van 2 ipads, ze stonden alle twee in haar account .
Ik wilde een ipad overnemen, maar loop steeds vast .
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen want de ipad is leeg
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nadat ik de ipad heb gereset en alle instellingen heb gewist deze uit mijn vrouw haar account verwijderd..
Bij het opstarten kom ik nu niet verder dan het activeringsslot .
Als ik nu inlog op haar apple account en het wachtwoord in tik krijg ik te zien, apple id of wachtwoord onjuist.
ik kan op internet wel in haar account dus dit is allemaal wel een beetje vreemd.
Vanmiddag heb ik al een medewerker van de helpdesk van het Apple center aan de lijn gehad en deze vond het heel vreemd dat de ipad niet vrij gegeven wordt en kon me verder niet helpen.
Lekker dus, kan waarschijnlijk nu de kliko in :(
Misschien dat hier iemand de oplossing weet?

...
iPhone of iPad zoek mijn iPhone/iPad uitschakelen, en uitloggen uit Apple ID. dan wis en herstel, dan heb je een leeg toestel om te verhandelen. Ook even in het huidige toestel kijken of het verwijdert is uit AppleID. instellingen - ID bovenaan, scrol omlaag en zie de toestellen die onder het ID staan.

Grote kan dat dit niet of niet juist is gedaan, en zit je nu met iCloud-Lock.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
nelizmastr schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:28:
[...]

Eens. Door nalatigheid is het Apple ID gecompromitteerd en is er door een ander een activatielock op gezet. Einde oefening, de iPad is nu een baksteen :)
Nalatigheid of nonchalance. Vaak zie je dat mensen eerst een catastrophe moeten meemaken voordat men gaat handelen. Dat zie je ook in het bestuur. Altijd reactief handelen.

Zoals Koen Kardashian zegt: Je kan niet de blinden laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadia1981Dunja
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-11-2021
topic kapen is niet toegestaan

[ Voor 94% gewijzigd door Intergalactic op 12-10-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Nadia1981Dunja schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:00:
Nou deze man die de vraag heeft gesteld is niet de enige.

Vanavond heeft mijn jongste iets zitten doen.....

Kan iemand verklaren wat er is gebeurd?
Ja. Je jongste kan dat verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor

Vanavond heeft mijn jongste iets zitten doen met mijn oude IPad waar hij enkel nog spelletjes op speelde. Zelf heb ik een andere en een IPhone in gebruik.

Mijn man heeft het ding gereset en nu staat hij dus in een activeringsslot. Het apparaat stond op mijn Apple ID maar als ik die gegevens invoer zegt hij “Apple ID onjuist. De Apple ID “e-mailadres” kan niet worden gebruikt om deze IPad te ontgrendelen”

Wachtwoord gewijzigd op mijn mobiele telefoon, ook niet helpend. Dan naar “zoek mijn” gegaan, en het vreemde is is dat ik daar nu alleen nog mijn IPhone en mijn “nieuwe” IPad zie staan. Ik kan hem dus daar ook niet verwijderen.

Weet je zeker dat het jouw appleid was? Misschien dat je voor icloud een ander appleid gebruikte dan voor de appstore?
Je kan eventueel nog via de browser naar appleid.apple.com en icloud.com en checken of hij daar staat aangegeven bij de account settings.

[ Voor 3% gewijzigd door Valinor op 12-10-2021 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 14:23

Vanavond heeft mijn jongste iets zitten doen met mijn oude IPad waar hij enkel nog spelletjes op speelde. Zelf heb ik een andere en een IPhone in gebruik.

Mijn man heeft het ding gereset en nu staat hij dus in een activeringsslot. Het apparaat stond op mijn Apple ID maar als ik die gegevens invoer zegt hij “Apple ID onjuist. De Apple ID “e-mailadres” kan niet worden gebruikt om deze IPad te ontgrendelen”

Wachtwoord gewijzigd op mijn mobiele telefoon, ook niet helpend. Dan naar “zoek mijn” gegaan, en het vreemde is is dat ik daar nu alleen nog mijn IPhone en mijn “nieuwe” IPad zie staan. Ik kan hem dus daar ook niet verwijderen.

De ipad is gekoppeld aan een ander Apple Id dan dat je ingeeft. Anders krijg je een melding dat het apple ID of wachtord onjuist is of een foutmelding bij het verbinden. Op diezelfde pagina zou een hint moeten staan naar wat het Apple ID is dat gebruikt is op de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:20

Gebruik je toevallig een wachtwoord en 2FA?

https://www.macworld.com/...erification-code.html/amp

Log in with your Apple ID and password as normal.

Get the six-digit authentication code from one of your trusted devices associated with the Apple ID.

Back on the original device, log in again, but this time add the six-digit code at the end of the password. (Don’t put a space or anything else between the password or after the code.)

[ Voor 14% gewijzigd door Jaer op 12-10-2021 06:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.