AD test omgeving t.b.v. automatische user creation testen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36
Mijn vraag
Ik ben bezig met het (deels) automatiseren van het aanmaken van nieuwe users. Ik ben niet 1 van de beheerders die een MSDN licentie heeft dus ik mag geen test servers op eigen naam hebben en met de overstap naar Azure kan ik er ook niet zomaar eentje toevoegen (gezien de complexiteit van Azure, netwerken e.d.). Ik vraag me dus af of dit een casus is waarmee de evalualtion edition voldoet of dat ik bij de manager kan vragen om alsnog toegevoegd te worden aan de MSDN subsciption.

Ik heb een laptop die voldoende capaciteit heeft om een AD omgeving te draaien dus ik zou opteren voor een set lokale Windows VM's die geen koppeling hebben naar LAN of WAN (laptop heeft sowieso geen toegang tot het core netwerk).
Het gaat er dus echt om hoe ik hier qua licentie het beste vanaf kom? Ik snap dat een Evaluation edition licentie maar beperkt geldig is, dat is voor nu geen probleem. Zo nodig richt ik de test omgeving opnieuw in als er grote wijzigingen zijn in het script.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 2016 server, eval edition of MSDN?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Redelijk wat gegoogled maar de licenties zijn lastig.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Beste antwoord (via Felicia op 25-05-2021 15:59)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
Felicia schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:55:
Ik verwacht van wel, maar ligt voor een deel ook aan andere mensen waar ik dingen moet ophalen.
Als je toch van plan bent dit gescript te doen, documenteer dan ook de installatie van een domein via scripting (vermoed namelijk dat je toch op powershell uit komt)

Dan kun je elke 180 dagen een nieuwe omgeving bouwen met de druk op een knop.

Volgens mij is er ook nog een /rearm activatie switch die de timer weer reset naar een x aantal dagen maar weet niet of die werkt op evaluatie versies van Windows.

discogs

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Heb je aan 180 dagen voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Ik verwacht van wel, maar ligt voor een deel ook aan andere mensen waar ik dingen moet ophalen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
Felicia schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:55:
Als je toch van plan bent dit gescript te doen, documenteer dan ook de installatie van een domein via scripting (vermoed namelijk dat je toch op powershell uit komt)

Dan kun je elke 180 dagen een nieuwe omgeving bouwen met de druk op een knop.

Volgens mij is er ook nog een /rearm activatie switch die de timer weer reset naar een x aantal dagen maar weet niet of die werkt op evaluatie versies van Windows.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
loewie1984 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Dit zou een optie kunnen zijn maar het opbouwen van een domein heb ik nog niet eerder gedaan via Powershell. Ik verwacht wel dat ik daar uiteindelijk uit ga komen maar vraag me ook af of dit niet te veel werk is t.o.v. wat ik wil bereiken.

Dat met de re-arm is inderdaad wel een goede. Ik lees dat ik daarmee tot wel 5x kan verlengen :o Dus dan is m'n vraag eigenlijk wel opgelost :D