Afgelopen weekend ontving een boete, die in feite onterecht is, maar ik vraag mij af of mijn bezwaar kans maakt. Hieronder wat feiten op een rij:
Ik heb bezwaar gemaakt met het volgende bewijs (in mijn ogen dan):
Vooralsnog heb ik geen contact opgenomen met de verhuurder gezien het in mijn ogen momenteel een zaak tussen het CJIB en mijzelf is. Ik heb gisteren bezwaar gemaakt, maar iemand enig idee hoe het CJIB hier mee om zal gaan?
Update: zojuist contact gehad met de verhuurder. Ze ontvangen dagelijks meerdere bekeuringen van het CJIB, en maken dan bezwaar middels het huurcontract werd mij verteld. Maar, vertelde ze, daarin gaat ook wel iets fout, dus men gaat het uitzoeken voor mij en komt er op terug.
- Zaterdagochtend 6 februari rond half 8 huur ik een kar van een bekende gele-karren-verhuurder in Zuid-Oost Drenthe. Ging om een dubbel-asser, dus voorzien van eigen kenteken.
- Na het tekenen van de papieren, zo snel mogelijk de kar achter de auto want regen, wind en koud.
- Direct naar het westen van het land gereden voor het eerste deel van onze verhuizing, en rond 3 uur weer richting Drenthe gereden.
Ik heb bezwaar gemaakt met het volgende bewijs (in mijn ogen dan):
- De auto op de flits-foto is niet van mij (I know, niet heel sterk argument)
- Twee screenshots uit de Volvo app, welke aantonen dat ik op dat tijdstip niet in Groningen had kunnen zijn
- Een foto die ik die dag heb gemaakt, waarop het kenteken van de kar die ik heb meegekregen deels is te zien (klep stond naar beneden). Maar genoeg om te zien dat het om een ander kenteken gaat dan die op de flits-foto.
Vooralsnog heb ik geen contact opgenomen met de verhuurder gezien het in mijn ogen momenteel een zaak tussen het CJIB en mijzelf is. Ik heb gisteren bezwaar gemaakt, maar iemand enig idee hoe het CJIB hier mee om zal gaan?
Update: zojuist contact gehad met de verhuurder. Ze ontvangen dagelijks meerdere bekeuringen van het CJIB, en maken dan bezwaar middels het huurcontract werd mij verteld. Maar, vertelde ze, daarin gaat ook wel iets fout, dus men gaat het uitzoeken voor mij en komt er op terug.
[ Voor 13% gewijzigd door renegrunn op 25-05-2021 16:31 ]