• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 15:01

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Ik heb in mijn vakantie de foto's uit onze ixus in een laptop gepropt en, daar waar nodig, vrolijk zitten te roteren in ZoomBrowser EX.

Nu wilde ik een backup van de foto's maken dus heb ik de gehele inhoud van Image Library One gekopieerd naar cd, zit ik mijn foto's te bekijken, blijken alle foto's die ik had geroteerd met ZoomBrowser EX weer op hun kant te liggen!

Ben behoorlijk annoyed aangezien het hier om 400 foto's gaat.
Iemand enig idee hoe dit zit?
Roteert ie ze niet fysiek maar veranderd het pakket alleen de weergave? If so dan zou ik dat mooi k*t vinden.

Iemand ervaring?

Flickr

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 17 augustus 2001 10:21 schreef DeFeCt het volgende:
Ik heb in mijn vakantie de foto's uit onze ixus in een laptop gepropt en, daar waar nodig, vrolijk zitten te roteren in ZoomBrowser EX.

Nu wilde ik een backup van de foto's maken dus heb ik de gehele inhoud van Image Library One gekopieerd naar cd, zit ik mijn foto's te bekijken, blijken alle foto's die ik had geroteerd met ZoomBrowser EX weer op hun kant te liggen!

Roteert ie ze niet fysiek maar veranderd het pakket alleen de weergave? If so dan zou ik dat mooi k*t vinden.

Iemand ervaring?
Het verhaal wat je hierboven beschrijft komt mij niet bekend voor...

Alhoewel...

Ik zou graag nog even voor de zekerheid willen weten WAAR in zoombrowser je dit hebt gedaan...

Situatie A:
1) Je hebt zoombrowser gestart
2) Je hebt contact gemaakt met je ixus (dus er verschijnt een 2e venster van de ixus met alle foto's over het zoombrowservenster heen
3) je hebt alle foto's geroteerd in het 'fototoestelvenster'
4) Je hebt alle foto's van de camera naar de PC gekopiëerd

Situatie B:
1) Je hebt zoombrowser gestart
2) Je hebt contact gemaakt met je ixus (dus er verschijnt een 2e venster van de ixus met alle foto's over het zoombrowservenster heen
3) Je hebt alle foto's van de camera naar de PC gekopiëerd
4) Je hebt alle foto's geroteerd die in het zoombrowservenster staan

Situatie A gaat verkeerd
Situatie B gaat goed

Je hebt ook nog situatie C die ook goed werkt:

J hebt de camera los hangen van de pc en je gaat met de camera de foto's roteren.

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 10:21 schreef DeFeCt het volgende:

Iemand ervaring?
Nooit echt opgelet maar ik zal het onthouden als het natuurlijk zo is. Gelukkig hoef ik niet veel vakantiefoto's te roteren.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 10:54 schreef wfvn het volgende:
[..]
Het verhaal wat je hierboven beschrijft komt mij niet bekend voor...

Situatie A:

[knip]

Situatie B:

[knip]
Situatie B it was, en dat zou dus volgens jou goed moeten zijn gegaan... vaagheid ;(

Flickr

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

volgens mij was het wel zo dat Zoombroswer alleen de plaatjes roteert om het te laten zien. De plaatjes zelf worden niet eccht geroteerd.

Tip: om veel plaatjes te roteren, moetje ACDsee 3 of hoger gebruiken. Gewoon in browser mode alle plaatjes selecteren en met jpeg-transform ze roteren (apply to all aanvinken)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
tnx... ze staan alleen al op cd :)
Maar goed dat moeten we dan maar ff opnieuw fikken, vraag me af hoelang ACDSee daar mee bezig is, 't zijn namelijk allemaal high-res pics.

Ach iets voor het weekend dan maar :)

Flickr

Pagina: 1