Excel gegevens van meerdere bladen combineren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:35
Mijn vraag
Ik heb in excel een overzicht van de facturen van mij en mijn compagnon. Voor ieder jaar een apart blad, in de volgende indeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpnkuVcTjUfclmq8_uPc1fXpXTI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GOs2vNG4CYtvtGsWJWtbGWds.png?f=user_large

Uiteindelijk heb ik dus een aantal verschillende bladen (2015 t/m 2021) met dezelfde indeling, waarbij ik de gegevens uit deze bladen in een overzicht wil tonen. Idealiter wil ik in het overzicht de volgende gegevens (eventueel nog te splitsen per periode):

JaartalPersoon XPersoon YTotaal
2021500 euro450 euro950 euro

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben al een tijdje met het genereren van draaitabellen aan de slag geweest maar ik krijg hierbij niet het gewenste resultaat. Uiteraard krijg ik het gewenste resultaat door in het overzicht handmatig te verwijzen naar de verschillende bladen, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen eenvoudigere methode is.

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

Beste antwoord (via Vetifuro op 26-05-2021 06:23)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
Waarvoor wil je VLOOKUP gebruiken? SUMIF lijkt me al voldoende.

Maar de netste manier is om één tabblad te maken met alle jaren. Gezien de indeling telkens hetzelfde is, is dat zo gedaan: Gegevens in meerdere werkbladen samenvoegen - Excel

Vervolgens kan je eenvoudig allerlei draaitabellen maken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:42
vlookup en if?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
Waarvoor wil je VLOOKUP gebruiken? SUMIF lijkt me al voldoende.

Maar de netste manier is om één tabblad te maken met alle jaren. Gezien de indeling telkens hetzelfde is, is dat zo gedaan: Gegevens in meerdere werkbladen samenvoegen - Excel

Vervolgens kan je eenvoudig allerlei draaitabellen maken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:35
Bedankt voor de reacties, ik ga er mee aan de slag!

Edit: Uiteindelijk verder gaan zoeken en bij de volgende macro uitgekomen: https://www.mrexcel.com/f...ets-into-1-worksheet.html

[ Voor 65% gewijzigd door Vetifuro op 26-05-2021 07:05 ]

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3