Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-10 19:30
Mijn vraag:
Ik heb vrijdag mijn nieuwe tv binnen gekregen, alleen doet de rand (rondom) van de tv soms raar.

Soms komt er bij de randen een raar effect (zie foto).
Dit komt dan vanuit de buitenkant naar binnen (tot maximaal waar het nu zichtbaar is op de foto) en verdwijnt weer van binnen naar buiten.

Dit komt een enkele keer voor, het is moeilijk te reproduceren.
Als ik de opname terugspoel gebeurt het wel in hetzelfde beeld weer.
Als ik dezelfde opname op een andere tv (getest met tv van boven) afspeel is er niks aan de hand.

Ook heb ik af en toe (tot nu toe aan de onderkant opgevallen) een lichte "gloed" die op dezelfde manier komt en weer weggaat, ook tijdens dat het beeld hetzelfde is.

Weet iemand hoe dit komt en hoe dit heet?

Relevante hardware die ik gebruik:
Samsung QE65Q60T.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb op google en tweakers gezocht, maar ik weet niet hoe ik dit moet noemen en kan er eigenlijk niks over vinden.

Hierbij een foto:
Afbeeldingslocatie: https://www.kene.nl/tv.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door knorde op 25-05-2021 13:09 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-10 20:15
Ik zat te denken aan 'backlight bleeding', maar dit lijkt wel een hele extreme variant.
Aangezien dit een nieuwe TV betreft zou ik adviseren om contact op te nemen met de winkel voor een omruiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-10 08:40
Ik heb vrijdag mijn nieuwe tv binnen gekregen, alleen doet de rand (rondom) van de tv soms raar.
Retour aanvragen, je verwacht een product die out of the box (enigszins) werkt. (Deugelijk product)

Dit ziet er uit als een defect, en niet een instelling o.i.d. Je hebt ook al bevestigd dat het aan de TV ligt, en niet aan de bron.

Hou rekening met je rechten:
Binnen 6 maanden:
Als je iets koopt, dan heb je recht op een goed product. Gaat het product binnen 6 maanden na aankoop kapot, dan gaat de wet ervan uit dat het al niet in orde was toen je het kocht. Je hebt dan recht op gratis reparatie of vervanging, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het product verkeerd hebt gebruikt.
Jij hoeft dus niet te bewijzen dat het al stuk was, sommige winkeliers proberen nog wel is de schuld naar de koper te schuiven.

[ Voor 43% gewijzigd door Christoxz op 25-05-2021 14:45 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-10 19:30
WidgetTWW schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:38:
Ik zat te denken aan 'backlight bleeding', maar dit lijkt wel een hele extreme variant.
Aangezien dit een nieuwe TV betreft zou ik adviseren om contact op te nemen met de winkel voor een omruiling.
Het vreemde is dat je met backlight bleeding het altijd of niet hebt, maar dit verdwijnt (schuivend) weer.
Lastig uit te leggen haha.
Christoxz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:41:
[...]

Retour aanvragen, je verwacht een product die out of the box (enigszins) werkt. (Deugelijk product)

Dit ziet er uit als een defect, en niet een instelling o.i.d. Je hebt ook al bevestigd dat het aan de TV ligt, en niet aan de bron.

Hou rekening met je rechten:

[...]

Jij hoeft dus niet te bewijzen dat het al stuk was, sommige winkeliers proberen nog wel is de schuld naar de koper te schuiven.
Ik heb alle instellingen doorlopen en vind nergens een optie, het is ook lastig te testen omdat het niet de hele tijd is. Af en toe gebeurd dit.

Het lijkt net of de tv met sommige scenes "in de war raakt".
Bij andere scenes werkt hij dan weer perfect (terwijl dezelfde scenes op een andere tv wel goed zijn).

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-10 08:40
knorde schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Het vreemde is dat je met backlight bleeding het altijd of niet hebt, maar dit verdwijnt (schuivend) weer.
Lastig uit te leggen haha.

[...]

Ik heb alle instellingen doorlopen en vind nergens een optie, het is ook lastig te testen omdat het niet de hele tijd is. Af en toe gebeurd dit.

Het lijkt net of de tv met sommige scenes "in de war raakt".
Bij andere scenes werkt hij dan weer perfect (terwijl dezelfde scenes op een andere tv wel goed zijn).
Daarom, gewoon retourneren. Geen enkele TV die dit doet is 100%.
Aangezien hij nieuw gekocht is, zou ik er niet eens moeite voor doen om het op te lossen, wie weet wat er allemaal nog meer mis is.

T.Net Creality 3D Printer Discord