Ik heb een nieuwe QNAP NAS, en ik probeer die zo veilig mogelijk te houden. De standaard virusscanner die erop staat gebruikt virusdefinites van ClamAV. Wanneer ik die de NAS laat doorzoeken, dan stoot hij op enkele Word bestanden waarvan hij beweert dat er een Doc.Dropper.Agent.X trojan inzit.
Dat zijn bestanden van het werk van mijn vrouw, die zegt dat er helemaal niets aan scheelt.
Je kan op je NAS ook McAfee installeren en dat heb ik ook gedaan. Wanneer ik de NAS laat onderzoeken door McAfee vindt hij geen enkel probleem. Vreemd toch?
Op zich zou je kunnen zeggen "hoera", maar ik ben er niet gerust op, ik wil zekerheid.
Is er nog een manier waarop ik deze bestanden kan laten onderzoeken om zekerheid te hebben?
Bedankt!
Dat zijn bestanden van het werk van mijn vrouw, die zegt dat er helemaal niets aan scheelt.
Je kan op je NAS ook McAfee installeren en dat heb ik ook gedaan. Wanneer ik de NAS laat onderzoeken door McAfee vindt hij geen enkel probleem. Vreemd toch?

Op zich zou je kunnen zeggen "hoera", maar ik ben er niet gerust op, ik wil zekerheid.

Bedankt!