Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHIghCake
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 21:45
Ik zoek een?
Een soundbar of een andere audio systeem om aan te sluiten aan onze TV. We gebruiken een Nvidia shield pro als android TV box

Wat is je budget?
Bij 250 euro ligt wel de pijn grens. Ik neem aan dat dit een behoorlijke upgrade te wegen brengt tegenover de tv speakers.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral voor het streamen via de Shield pro. Meestal streamen we via Youtube of netflix.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik neig richting een soundbar te gaan omdat dit een makkelijk oplossing lijkt. Maar hier is gigantisch veel keus en ik een audio leek ben.

Na een beetje zoeken kwam ik uit op:
De pricewatch: Yamaha YAS-209 is op dit moment in de aanbieding op amazon.de voor 250 euro
is dit wat?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb geen idee waar ik rekening mee moet houden. Wel zou ik graag willen dat ik de afstand bediening van de shield pro de soundbar/audio systeem ook harder en zachter kan zetten. Dit zou denk ik mogelijk moeten zijn via HDMI arc??

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:08
Wat vid je belangrijk, goed geluid bij muziek, of een surround ervaring bij films/series/TV? Als je vooral muziek luistert en toch al flink boven je budget pijngrens gaat denk dan ook aan actieve speakers zoals bv. de Klipsch R-41PM, zeker muziek klinkt veel beter over stereo dan over een soundbar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrHIghCake
martyw schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:55:
Wat vid je belangrijk, goed geluid bij muziek, of een surround ervaring bij films/series/TV? Als je vooral muziek luistert en toch al flink boven je budget pijngrens gaat denk dan ook aan actieve speakers zoals bv. de Klipsch R-41PM, zeker muziek klinkt veel beter over stereo dan over een soundbar
Bedankt voor je reactie!

Ik ben denk ik vooral opzoek naar een beter films/series/TV ervaring. Ik ben niet echt een audiofiel, dus ik ben bang dat het setje wat je voorstelde een slechte ROI voor mij heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
MrHIghCake schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:06:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ik ben denk ik vooral opzoek naar een beter films/series/TV ervaring. Ik ben niet echt een audiofiel, dus ik ben bang dat het setje wat je voorstelde een slechte ROI voor mij heeft.
Als je op zoek bent naar een goede film/series geluidservaring zou ik niet voor een soundbar gaan, die haalt het niet bij een 5.1/7.1 speaker opstelling met een receiver.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Kijk dan ook eens naar bv. de JBL Bar 2.1 Deep Bass, die past ook binnen je budget en wordt goed besproken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
HereIsTom schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:15:
[...]

Als je op zoek bent naar een goede film/series geluidservaring zou ik niet voor een soundbar gaan, die haalt het niet bij een 5.1/7.1 speaker opstelling met een receiver.
Waar, maar dat lukt slechts tweedehands voor 250 euro, en ook dan kun je nog niet heel veel verwachten .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 16:12
[...]

Een niet goed geplaatste/doordachte 5.1/7.1 set is een en al drama. Een setje goede stereo speakers of een 2.1 opstelling maakt de meeste kans voor een tevreden resultaat.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHIghCake
[...]

Zou ideal zijn... Maar zoals andere aangeven denk ik buiten budget.
martyw schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:18:
Kijk dan ook eens naar bv. de JBL Bar 2.1 Deep Bass, die past ook binnen je budget en wordt goed besproken
Ik ga deze vergelijken met de Yas-209

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 23:58
Ik zou gewoon een tweedehands versterker en dito speakers op marktplaats kopen als test.
Zelf ben ik ook begonnen met een 2.0 opstellen voor < 100 EURO.

[ Voor 27% gewijzigd door theRich op 25-05-2021 21:10 ]

Pagina: 1