Laptops voor kinderen op de lagere school.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno Sweeck
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik moet voor een lagere school een beslissing maken om laptops te kopen voor de kinderen. De laptop gaat gebruikt worden voor SprintPlus en moet dus een goede audio kwaliteit hebben. De persoon die normaal deze laptops zou kopen is niet bereikbaar maar hij kocht laptop voor school altijd aan via CoolBlue.

De keuze voor laptop die ik had gemaakt is deze:
https://www.coolblue.be/n...-14s-fq0173nb-azerty.html

Of deze als ze het met een klavier wilde hebben:
https://www.coolblue.be/n...n-15-eh0073nb-azerty.html

De school vraagt nu of een laptop van de Aldi goed is. Namelijk de MEDION® AKOYA® E3222 (MD 63820).
Ik ken niet veel van het merk Medion. Is de geluidskwaliteit goed? Is deze laptop goed voor het gebruiken met SprintPlus?

Ik kom ook uit Belgë. had dat beschien moeten zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arno Sweeck op 24-05-2021 19:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 19:19
Zoals de namen in de laptops aangeven zijn deze met Azerty toetsenbord indeling en niet Qwerty.

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.be/max/2048x1536/products/1518932

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:57
Minaaj schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:44:
Zoals de namen in de laptops aangeven zijn deze met Azerty toetsenbord indeling en niet Qwerty.

[Afbeelding]
In België is AZERTY de standaard en ik gok dat @Arno Sweeck een belg is, aangezien beide laptops van Coolblue.be komen, en het woord 'klavier' vrij Vlaams is :P

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 24-05-2021 18:47 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:52
Ik zie dat ze ook een webapp gebruiken, is dan een chomebook niet voldoende? (het staat specifiek bij de vereisten dat het kan maar dan alleen de web app) kan echt een hoop schelen in de aanschafprijs

en ik me maar afvragen waarom al die laptops een azerty layout hebben... lol

[ Voor 17% gewijzigd door Wognummer op 24-05-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno Sweeck
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Wognummer schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:50:
Ik zie dat ze ook een webapp gebruiken, is dan een chomebook niet voldoende? (het staat specifiek bij de vereisten dat het kan maar dan alleen de web app) kan echt een hoop schelen in de aanschafprijs

en ik me maar afvragen waarom al die laptops een azerty layout hebben... lol
De laptops moeten zeker met al hun programma's werken op de laptop gebruiken dus liefst windows computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:16
Meeste scholen werken toch met chromebooks - juist omdat die goedkoper zijn.
Er zijn weinig programma's die niet op een chromebook werken, maar wel nodig zijn voor de basisschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-06 20:41
Zo te zien is dit de Medion van de Aldi:

https://www.aldi.be/nl/on...-3001596-1-0.article.html

Qua specificaties ziet het er prima uit voor de prijs, aluminium behuizing ook. De kwaliteit van de speakers is moeilijk iets over te zeggen.

Tweakers heeft wel eens reviews geplaatst van Medion laptops, volgens mij waren die overwegend positief.

De laptops die jij hebt voorgesteld zijn veel sneller, maar hebben geen touchscreen.

Het Duitse computer bild heeft een eerdere versie getest, ze zijn redelijk positief:

https://www.computerbild....tebook-Test-22270715.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoseSW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-03 18:32
Doe al jaren zaken met Coolblue, en ze zijn altijd erg goed met het oplossen van problemen of als iets stuk is.

Als je een zakenaccount hebt daar en vaste klant bent, zou ik dat zeker mee laten wegen.

Ik weet niet of Aldi een business relatie afdeling heeft, of dat iemand op je school zijn huis, tuin en keuken mening geeft over PC aanschaf. Niet om arrogant te doen, maar sommige mensen roepen maar wat met dit soort dingen.

Goedkoop is duurkoop, die paar euro die bespaard bij de Aldi, kun je later veel spijt van krijgen als je ondersteuning nodig hebt.

Je merkt ik ga er van steigeren, maar misschien zit ik er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

RoseSW schreef op maandag 31 mei 2021 @ 01:19:
Doe al jaren zaken met Coolblue, en ze zijn altijd erg goed met het oplossen van problemen of als iets stuk is.

Als je een zakenaccount hebt daar en vaste klant bent, zou ik dat zeker mee laten wegen.
Voorheen was ik het daarmee eens... het laatste jaar heb ik zelf en van anderen minder goede ervaringen gehoord. Misschien dat het met de geplande beursgang te maken heeft maar mijn ervaring is dat de service duidelijk niet meer is wat het geweest is.
Ik weet niet of Aldi een business relatie afdeling heeft, of dat iemand op je school zijn huis, tuin en keuken mening geeft over PC aanschaf. Niet om arrogant te doen, maar sommige mensen roepen maar wat met dit soort dingen.

Goedkoop is duurkoop, die paar euro die bespaard bij de Aldi, kun je later veel spijt van krijgen als je ondersteuning nodig hebt.

Je merkt ik ga er van steigeren, maar misschien zit ik er naast.
Daar heb je zeker een punt

Aangezien het voor dit doel niet het nieuwste/snelste model of iets hoeft te zijn zou ik persoonlijk eerder kijken of er ergens goede kwaliteit refurbished laptops te halen zijn voor weinig. Laptops voor zakelijke doeleinden zijn vaak vele malen steviger dan deze consumentenmodellen.

De HP Elitebook series of Thinkpads bijvoorbeeld zijn in grote getalen tweedehands te kopen en zijn naar mijn ervaring zelfs tweedehands betrouwbaarder te noemen dan nieuwe consumenten laptops.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik vind de keuze voor Windows laptops voor een basisschool wel opmerkelijk. Hier ook vooral Chromebooks en wat tablets. Ze hebben ook wel Windows machines, maar dat is een relatief vaste opstelling die specifiek gebruikt wordt als de Chromebooks niet voldoen. En dat wordt steeds minder vaak.
Pagina: 1