1 HDMI aansluiting voor Chromecast en geluid.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03-2023
Goedemiddag forumleden,

Ik heb een vraag.
Thuis heb ik een beamer optoma HD146x.
Deze beamer heeft maar 1 hdmi en 1 USB aansluiting.
Ik wil het geluid via HDMi naar mijn Denon versterker AVR 1908 laten lopen en een Chrome cast aan de beamer hangen.
Ik heb gelezen dat er mensen zijn die hun Chromecast aan de versterker hangen, maar hoe doe ik dat zonder een USB poort op de versterker.
Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen, misschien met een HDMI splitter of wat

Ik hoor graag jullie reacties/suggesties.

Mvg Mark

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:40

Tazzios

..

met een usb-lader de chromecast stroom geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
Top Tnx ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
Waar moet ik de HDMI kabel van de beamer op mijn versterker aansluiten. Op monitor out neem ik aan?
En maakt het nog wat uit dat mijn beamer HDMI 1.4 is en mijn versterker HDMI 1.3?
Kan het zijn dat er daar door geen beeld is?

Mvg Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Mark190 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:20:
Waar moet ik de HDMI kabel van de beamer op mijn versterker aansluiten. Op monitor out neem ik aan?
Ja
En maakt het nog wat uit dat mijn beamer HDMI 1.4 is en mijn versterker HDMI 1.3?
Kan het zijn dat er daar door geen beeld is?

Mvg Mark
nee, zou geen probleem moeten zijn. Staat je receiver wel op het juiste kanaal?

Idee is dat je alles van video en beeld produceert op de receiver aansluit welke vervolgens het geluid naar de beamer en speakers stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
Hoi Tazzios,

Ik heb nu beeld, maar geen geluid.
Beamer zit via HDMI op monitor out.
De Chromecast op DVD in.
Zodra ik via mijn telefoon cast, heb ik wel beeld, maar geen geluid.
Het geluid op mijn telefoon staat op de hoogste stand, en op de beamer ook.
Ik heb wel iets gelezen dat HDMI 1.3 geen ACR ondersteunt en mijn versterker heeft HDMi 1.3, zou dat het kunnen zijn?

Ja

[...]

nee, zou geen probleem moeten zijn. Staat je receiver wel op het juiste kanaal?

Idee is dat je alles van video en beeld produceert op de receiver aansluit welke vervolgens het geluid naar de beamer en speakers stuurt.
[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

het signaal gaat van de chromecast naar de receiver ACR heb je in deze setup niet nodig.
Staat er misschien ingesteld op de reciever dat bij 'dvd' op een andere poort het geluid binnen komt i.p.v. HDMI?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Denon geeft op hun site aan dat de AVR-1908 een receiver is met HDMI Switching. Oftewel beeld en geluid worden door de receiver naar de HDMI Out gestuurd. Je wilt dat de receiver de audio pakt en alleen beeld doorstuurt naar de HDMI Out, dat is HDMI Processing (wat de receiver dus niet heeft). Als je geluid over de receiver wil hebben zal je een andere kabel voor het geluid moeten leggen. Een Chromecast die alleen HDMI Out heeft gaat dus niet werken. Je zal een HDMI Audio Extractor dienen te hebben of de beamer Audio Out van de beamer gebruiken maar ik het het idee dat die maximaal 2.0 stereo is.

Typisch. Handleiding gelezen en de AVR-1908 heeft gewoon HDMI Processing. Enige wat ik me voor kan stellen is dat de output van de receiver mogelijk op TV staat en niet AVR? Dus dat de audio naar de beamer wordt gestuurd en niet naar de speakers aan de receiver.

Setup zou verder moeten werken zoals geschetst. Chromecast in de receiver en de beamer op de HDMI HDMI Out.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 24-05-2021 17:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2022
Met mijn receiver (sony str-dh520) kun je een optische/coax/stereoplug audio-in koppelen aan een hdmi-in poort. Hij pakt dan NIET het geluid van de hdmi-in poort. Toevallig bij jou zo?

Ook is er een speciale hdmi-in voor pc/computer/chromecast, dus niet een dvd speler. Heb je geen hdmi-in voor een pc? (Heeft volgens mij met overscan/scan te maken, niet zozeer geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
Jackie Moon schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:23:
Met mijn receiver (sony str-dh520) kun je een optische/coax/stereoplug audio-in koppelen aan een hdmi-in poort. Hij pakt dan NIET het geluid van de hdmi-in poort. Toevallig bij jou zo? :) :)

Ook is er een speciale hdmi-in voor pc/computer/chromecast, dus niet een dvd speler. Heb je geen hdmi-in voor een pc? (Heeft volgens mij met overscan/scan te maken, niet zozeer geluid).
Goedenavond,

Ik heb 2 x HDMI in, namelijk DVD/HDP en TV/CBL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackie Moon
Hdmi Assignable.

Toevallig coax-1 op de hdmi dvd/hdp geassigned (= gekoppeld) ? Zo ja, dan klopt het, dat je geen geluid uit je hdmi poort krijgt. Kijk in de handleiding hoe dit op te lossen (bij mij 3 opties: coax, spdif en off).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_VwrFyHPE7-7ndqo98Ajikok28=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hPeyty2BEP5g1LYRNSITUrif.png?f=fotoalbum_large

Edit: Het kan dit ook zijn. Hdmi output moet op Amp staan (niet tv)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxDAp-cFQDidfcX-yX17w-ouhR4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R32mJsXz4UF2z1FLfAy6nYy6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Jackie Moon op 24-05-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
Jackie Moon schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:05:
Hdmi Assignable.

Toevallig coax-1 op de hdmi dvd/hdp geassigned (= gekoppeld) ? Zo ja, dan klopt het, dat je geen geluid uit je hdmi poort krijgt. Kijk in de handleiding hoe dit op te lossen (bij mij 3 opties: coax, spdif en off).

[Afbeelding]

Edit: Het kan dit ook zijn. Hdmi output moet op Amp staan (niet tv)

[Afbeelding]
Bwdankt voor je reactie!
Nee coax 1 zit niet gekoppeld, zit niks in.
Maar ik krijg het menu van de receiver niet eens op.mijn scherm te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
Mark190 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:19:
[...]

Bwdankt voor je reactie!
Nee coax 1 zit niet gekoppeld, zit niks in.
Maar ik krijg het menu van de receiver niet eens op.mijn scherm te zien....
En nu wordt het nog aparter, als ik de HDMI kabel.los maak van de beamer en in een tv sterk, heb ik wel beeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackie Moon
Mark190 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:47:
[...]

En nu wordt het nog aparter, als ik de HDMI kabel.los maak van de beamer en in een tv sterk, heb ik wel beeld.....
HDMI handshake issue. Ik heb hetzelfde probleem.
Doet zich bij mij voor bij 24Hz, heb minder problemen bij 60Hz.

Eerst gewoon alles instellen voor de TV dan weet je dat het moet werken op de beamer.
(Eventueel een optische hdmi kabel kopen ivm lengte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
Jackie Moon schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:56:
[...]

HDMI handshake issue. Ik heb hetzelfde probleem.
Doet zich bij mij voor bij 24Hz, heb minder problemen bij 60Hz.

Eerst gewoon alles instellen voor de TV dan weet je dat het moet werken op de beamer.
(Eventueel een optische hdmi kabel kopen ivm lengte)
En waar moet ik die optische HDMI op dan op aan sluiten.
Pagina: 1