Ik probeer conky achter de desktop window te plaatsen in mijn Arch Linux omgeving, omdat eventuele desktop icons onbereikbaar zijn wanneer deze om wat voor reden dan ook achter een conky window vallen. Op dit moment maak ik gebruik van KDE Plasma, met de KWin window manager.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ChBEkN74GQGZaQVvITF8R04s.png?f=user_large)
De huidige configuratie van een van mijn conky windows:
Ik heb vooral allerlei settings proberen te wijzigen onder "Window Settings", maar tot nu toe heb ik geen instelling gevonden die het mogelijk maakt dat ik op een icon achter een conky window kan klikken, of om conky in de root window te plaatsen en nog steeds zichtbaar. Ik vermoed dat de wallpaper in de desktop window draait, binnen kde plasma, waardoor dit laatste niet mogelijk is.
Ik ben vooral benieuwd of iemand een omgeving heeft waar hij/zij dit wel voor elkaar heeft gekregen, met of zonder kde (plasma).
:fill(white):strip_exif()/f/image/ChBEkN74GQGZaQVvITF8R04s.png?f=user_large)
De huidige configuratie van een van mijn conky windows:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
| conky.config = { -- Window Settings own_window = true, own_window_type = 'normal', own_window_transparent = true, own_window_hints = 'undecorated,sticky,skip_taskbar,skip_pager,below', own_window_argb_visual = true, own_window_class = 'Conky', double_buffer = true, minimum_width = 340, minimum_height = 140,-- width | height maximum_width = 740, alignment = 'bottom_left', gap_x = 60,-- left | right gap_y = 50,-- up | down -- End Window Settings -- Font Settings use_xft = true, font = 'Sans-serif:size=10', xftalpha = 1, override_utf8_locale = true, uppercase = false, -- Color Settings draw_shades = false, default_shade_color = '000000', draw_outline = false,-- amplifies text if true default_outline_color = '000000', default_color = '4b8bad', -- Lithium blue -- Borders Section draw_borders = false, stippled_borders = 5, border_inner_margin = 5, border_outer_margin = 0, border_width = 2, draw_graph_borders = false, -- Miscellaneous Section background = true, use_spacer = 'none', no_buffers = true, short_units = true, imlib_cache_size = 0, update_interval = 1, } conky.text = [[ ${font Product Sans:size=72}${color0}${time %H:%M}\ ${font Product Sans:size=22} ${time %A %d %B}${font} ]] |
Ik heb vooral allerlei settings proberen te wijzigen onder "Window Settings", maar tot nu toe heb ik geen instelling gevonden die het mogelijk maakt dat ik op een icon achter een conky window kan klikken, of om conky in de root window te plaatsen en nog steeds zichtbaar. Ik vermoed dat de wallpaper in de desktop window draait, binnen kde plasma, waardoor dit laatste niet mogelijk is.
Ik ben vooral benieuwd of iemand een omgeving heeft waar hij/zij dit wel voor elkaar heeft gekregen, met of zonder kde (plasma).
[ Voor 4% gewijzigd door Storm90 op 24-05-2021 15:43 ]