Licht en geluid automatiseren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramb09
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-05-2023
Mijn vraag

Goedemiddag Tweakers. Ik heb een vraag:

Ik heb op youtube een filmpje gezien van iemand die een grote rode slagknop op de muur heeft van de wc (zo'n rode stopknop) als daar op gedrukt wordt gaat de normale wc lamp uit en gaat er een discolamp aan. (Dit kan ook een led strip of een smartlamp zijn) Ook speelt er zich een feestmuziekje af. Na 10 seconden gaat de discolamp en de muziek uit en gaat de normale lamp weer aan.

Nu lijkt mij dit leuk om zelf ook te maken. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik aan materiaal nodig heb. Is er iemand die mij kan helpen?

Mvg Bram :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:34
Je zou hiervan een flow kunnen maken in bijvoorbeeld https://www.home-assistant.io/ Domotica is uitermate geschikt voor.

Druk op knop > Lamp 1 uit
> Discolamp aan
> Play music op speaker 1
> Wait 10 sec
> Lamp 1 aan
> Discolamp uit
> Stop music op speaker 1
Einde flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramb09
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-05-2023
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane78
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-05 22:37
Je kan ook een Siemens logo gebruiken, ik vermoed dat ze dat bij walibi ook gedaan hebben.
Zie deze link https://www.looopings.nl/...ect-in-toiletruimtes.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:01

AlphaRomeo

FP PowerMod
Er zit een beetje weinig informatie in je opening. Je kunt hier vanalles voor gebruiken van PLC's tot Arduino, domotica etc. Waar heb je al ervaring in? Wat zou je eventueel bij willen leren etc?

Het materiaal zoals rode stopknoppen, discoballen etc kun je overal krijgen zoals bijvoorbeeld uit China via AliExpress of via Conrad als je in Europa wilt blijven. Waar je de logica in gaat maken moet je dan nog even bepalen.