Momenteel maak ik foto's met mijn Galaxy S9 tijdens uitjes, fietstochten en bijeenkomsten met vrienden of familie en zou graag betere foto's willen maken. Na wat meer onderzoek te hebben gedaan lijkt een Fujifilm camera mij erg vet door de klassiekere look van de camera, de goeie kwaliteit jpeg (bewerken van de foto's hoeft niet zozeer van mij), de mooie film simulations en de compactheid van de twee camera's die ik nu op het oog heb.
Ik wil ongeveer 800 euro uitgeven en hierbij kwam ik dus op een tweedehands X100F (+/- 800) of tweedehands x-e3 met nieuwe 27mm lens (+/- 800). De X100F spreekt mij aan vanwege de compactheid en de klassieke looks. De X-E3 spreekt me aan omdat ik hierbij eventueel later nog andere lenzen zou kunnen kopen.
Hebben jullie advies voor mij?
Ik wil ongeveer 800 euro uitgeven en hierbij kwam ik dus op een tweedehands X100F (+/- 800) of tweedehands x-e3 met nieuwe 27mm lens (+/- 800). De X100F spreekt mij aan vanwege de compactheid en de klassieke looks. De X-E3 spreekt me aan omdat ik hierbij eventueel later nog andere lenzen zou kunnen kopen.
Hebben jullie advies voor mij?
[ Voor 9% gewijzigd door Gannes op 24-05-2021 14:00 ]